Wanneer buggy ipv combikinderwagen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Druif78, 16 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik heb een opvouwbare mc Laren buggy gekregen en het ding lijkt me ideaal om mee naar de stad te gaan bijv (met de auto dus of met de fiets) aangezien onze combi kinderwagen opgevouwen niet in mn autootje past. Maar vanaf wanneer kunnen ze hierin? Mn zoontje kan wel los zitten maar kan ook nog weleens omkiepen. In onze combikinderwagen zit hij vrij ver naar achteren, haast een beetje liggend. Is voor hem dus veel prettiger. Bij hoeveel maanden hebben jullie een opvouwbare buggy gebruikt?

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

wat is heb begrepen is dat een buggy echt voor de kleine dingen is.het is een stuk minder comfortabel als een kinderwagen.

maar als ik dan zou zeggen als hij echt goed zelf kan zitten

3. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Combiwagen voor boodschappenritjes en overige ritjes.

Buggy= voor vakantie, trams met veel te hoge opstapjes en te smalle bussen, om mee te nemen in de auto wanneer we naar opa/oma gaan of ergens anders gaan winkelen.

Althans hier dan. :)

4. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Scheelt dat ik haast geen gebruik maak van OV!
    Ik zit met het probleem dat de combiwagen niet in mn autootje past dus ik kan dus doordeweeks haast niet met mn zoontje naar de stad. Daarvoor zou die buggy wel heel handig zijn dus.
    Met hoeveel maanden mag ie gebruikt worden?
    En zit er een maximum aan dat je je kind erin mag laten zitten? Ik begrijp dat het minder comfortabel is, maar is het ook slecht voor de rug dan?

5. limegreen

limegreen Bekend lid

6 mei 2008
    892
    0
    0
    als je de heledag in de stad rond gaat lopen dan zou ik het niet doen maar voor een uurtje kan je best de buggie mee nemen...
    maar zou dan wel naar de stad gaan als hij net wakker is..

6. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    het ligt ook heel erg aan de buggy. Je hebt van die doorzak-dingen, die heel slecht zijn voor het ruggetje. Maar ik neem aan dat zo'n McLaren wel beter is. Kan hij helemaal plat gelegd worden? Mijn opklapbuggy kan in heel veel standen, van plat tot rechtop en heeft een stevige rugleuning. Daar kan een kindje vrij snel in, al vind ik 7 maanden wel wat jong. Probeer eens in een ritje rondom huis uit hoe stevig hij erin zit en of je hem zo een paar uur rond zou willen rijden. Denk tenslotte ook aan de temperatuur. Bij de combiwagen zit vaak een voetenzak, bij een buggy meestal niet. Geen ramp, maar je moet er wel rekening mee houden als het kouder is.

7. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Bedankt voor je reactie! Geen idee of hij ook verschillende standen heeft? Ga zo meteen even kijken! Heb m gekregen vandaar.
    Van die voetenzak is ook een goeie. Onze combi heeft een heel warme, maar die is natuurlijk niet te gebruiken in een andere buggy?

8. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ik gebruikte de buggie met 5 maanden al maar was toen april en erg warm die zomer dat scheelt heel erg of je dan de winter in gaat
    misschien past de maxi slaap zak wel in de buggie.

Ik gebruikte hem zo vroeg om dat ik wel met openbaar vervoer moest en dan is z,n grote wagen erg onhandig.

s6 er mee

9. NB1980

NB1980 Actief lid

24 jun 2008
    247
    0
    0
    Waarschijnlijk past je voetenzak van de combiwagen gewoon ook in de buggy hoor, hier althans wel. Mijn zoontje is nu net een jaar en ik vind dat hij nu heel goed zit in de buggy. Gewoon even proberen en beginnen met een klein stukje lijkt me.
    Succes

10. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    isa zat vanaf de 9 maanden in de buggy (toen had ik er een). Vooral om mee te nemen op de fiets.
    Hij kan een heel eind plat en ze zit (en ligt) er beter in dan in de wandelwagen.

11. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik heb m even bestudeerd, helaas heeft ie geen verschillende standen, maar de voetenzak van mn mutsaert kan er wel in! Denk dat ie daarmee sowieso wat steviger zit? Iets dikker ingepakt dus minder neiging om naar opzij om te vallen.
    Ga m denk ik binnenkort maar eens voor een rondje uit proberen!

Deel Deze Pagina