net 1 jaar en van 2 tot 5 's nachts wakker

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Mamma van Finn, Feb 6, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamma van Finn

Mamma van Finn Actief lid

Feb 23, 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Wij lopen weer op ons zogenaamde 'tandvlees'. Finn is nooit een geweldige slaper geweest. Van 2,5 tot 5,5 maand heeft meneer van 11 tot 5 doorgeslapen (daarvoor en daarna voedingen). Vanaf 5,5 maand tot 8 maanden heeft hij geen nacht doorgeslapen (soms zo erg dat we elk uur naar z'n kamertje moesten om 'm z'n speentje te geven). Vanaf 8 maanden zat er verbetering in en sliep meneer zowaar het klokje rond op sommige dagen maar toen kwamen de tandjes, oorontstekingen en verkoudheden. Vanaf tien maanden werd dat weer beter en sinds kerst sliep meneer eindelijk meer nachten van de week door dan dat hij er wakker in werd. Maar natuurlijk bleef dit niet zo :)
    Drie weken geleden begon Finn te klooien met z'n eten en na veel gerommel kwamen we erachter dat hij gewoon zelluf wil eten en dat gaat nu prima, maar sinds die tijd wordt ie ook weer vaak wakker 's nachts (eerst van de honger maar dat nu niet meer) en het ergste is; hij is dan ook echt een paar uur klaar wakker!!! Hij doet echt z'n best om weer in slaap te komen maar niets werkt, het enige wat werkt en wat we nu dus doen is met 'm naar beneden gaan en 'm laten spelen. Op een gegeven moment wordt ie moe en dan kunnen we weer naar bed.
    Echt slopend!!! En zeker nu ik ook weer net zwanger ben en me niet optimaal voel.
    We hebben alles geprobeerd; 'm overdag meer laten slapen, minder laten slapen, 'm uit laten slapen wanneer hij zo lang wakker is geweest, Finn juist in z'n ritme houden en er gewoon op tijd uithalen. Niets lijkt uit te maken!
    Wie heeft voor mij de verlossende tip of het geruststellende woord dat het allemaal weer een fase is en net zo 'opeens' weer weggaat als het begonnen is.

Oh ja, de laten huilen techniek gaan we niet toepassen daar zijn we echt principieel tegen. Niets ten nadele van degene die het wel hebben toegepast maar het is geen optie voor ons.

Dank je wel dames!!!!!

2. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Moeilijk.
    Ik zou m in ieder geval niet naar beneden nemen; ik heb onze kids altijd boven gehouden. 's Nachts is nl om te slapen en niet om te spelen; ik denk dat je t zo een beetje in stand houdt dan.
    Wil hij misschien een papfles? Ik zou dat proberen en hopen dat hij dan in slaap valt. Als je hem niet wil laten huilen zou ik m eerder bij jullie in bed nemen in de hoop dat hij in slaap valt dan naar beneden gaan.

3. Mamma van Finn

Mamma van Finn Actief lid

Feb 23, 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi mama van 2 meiden,

Voordat we 'm naar beneden nemen ligt ie ook eerst een uur bij ons in bed. Hij doet dan echt z'n best om in slaap te komen maar dit lukt niet, uiteindelijk begint hij rond te tijgeren in bed en op ons te klimmen en dan nemen we 'm dus mee naar beneden. Het is inderdaad geen oplossing....
    Opzich ben ik niet tegen laten huilen, alleen wil ik dit pas doen als hij op een andere manier (door woorden) duidelijk aan ons kan maken wat er is. Zolang hij dit niet kan voelt het niet goed om z'n enige manier van communicatie af te nemen. Maar zo wakker zijn 's nachts is voor hem natuurlijk ook niet goed.

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,186
    431
    83
    Female
    home sweet home
    Vervelend zeg voor jullie. Ikzelf zou nooit naar beneden gaan. Ik zou zelfs niet eens uit zijn kamertje gaan met hem. Hij moet leren/weten dat het nacht is en hij dan moet slapen. Als jij hem uit bed haalt is het voor hem alleen maar verwarrend.

Kan je hem niet over zijn bolletje aaien totdat hij in slaap valt of bij hem zitten todat hij slaapt. Huilt hij eigenlijk als hij wakker is?

5. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Wij hebben dit ook een aantal maanden met onze oudste dochter gehad. Hier kwam het toch vaak van de honger en zijn we haar op een gegeven moment een nachtfles gaan geven. In de meeste nachten hielp dit en viel ze kort na de fles weer in slaap, maar soms was ze gewoon te wakker geworden en duurde het ook een uur of 2 a 3 voor ze weer in slaap viel.
    Wij hebben haar wel altijd boven gehouden. Soms bij ons in bed genomen, maar daar wilde ze nooit slapen, dus dat werkte ook niet. Toch meestal paar keer heen en weer lopen, gerust stellen, muziekje van de babyfoon aan. Super vermoeiende periode!

Bij ons heeft het ongeveer 6 maanden geduurd. Heel veel succes ermee en ik hoop dat jullie er sneller doorheen kunnen komen!

6. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Yep, die fase ken ik nog:D Vreselijk!
    Ook wij hebben haar nooit mee naar beneden genomen. Ook niet bij ons in bed trouwens, werd ze alleen maar meer wakker van en ging spelen.
    Wij hebben op een gegeven moment haar gewoon in haar bedje gehouden en gingen elke 10 minuten heen om haar een aai over dr bol te geven. Het is toch een fase die je door moet en of je hem nou in bedje houdt of mee naar beneden neemt, hij slaapt toch niet.
    Maar door hem in bedje te houden laat je wel merken dat het slaaptijd is en geen speeltijd. Ik denk dat je hem niet helpt door hem uit bed te halen. Maar dat is mijn mening he;)

Heel veel succes en sterkte! Ik weet hoe slopend het is.. En hoop dan ook met heel mijn hart dat mijn jongste deze fase overslaat:)

7. grietje

grietje Fanatiek lid

Oct 16, 2009
    1,918
    0
    0
    Mijn zoon kan dat ook. Heel irritant!
    Vannacht was hij om 4u klaarwakker.Uiteindelijk bij ons in bed. Wij gaan dan allebei met de rug naar hem toe liggen en geven geen aandacht. Hij gaan dan spelen met zijn knuffel en probeert echt te gaan slapen maar dat lukt niet. Zo lang hij redelijk rustig tussen ons ligt kunnen wij in ieder geval nog even slapen.

Share This Page