baby blijft speen zoeken

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mary12, Nov 16, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mary12

mary12 Bekend lid

Apr 27, 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi,

onze dochtertje slaapt moeilijk in we geven haar een speen, zo valt ze vaak in slaap. maar soms blijft ze haar speen zoeken also ze hen niet vast kan zuigen,ze schudt dan ook met haar hoofd maar speentje zit gewoon in haar mond.
    We hebben geen idee waarom ze dit doet? Iemand ervaring ermee en wat dan te doen. Het lijkt erop alsof ze een gevecht aangaat met speen om die te grijpen en het soms niet lukt gaat dan ook huilen.

2. LiliB

LiliB Actief lid

Mar 27, 2012
    351
    0
    0
    Onze zoon doet dat soms ook en soms ook aan de borst. Volgens mij doet hij dat als hij krampjes heeft of als de melk te snel komt (alleen asn de borst ;)), dus als er iets vervelijnds/pijnlijks aan de hand is. Bij krampjes hoor ik dan bijvoorbeeld een scheetje en dan is het meteen over (tot de volgende).

3. mary12

mary12 Bekend lid

Apr 27, 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat kan ik mij wel voorstellen maar zij doet het met de speen. Ik heb ook geen idee waarom maar ze komt niet over alsof ze krampjes heeft.

4. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Misschien is het de vorm van de speen die ze niet kan handelen? Missch moet je eens een ander merk proberen? Of dental of juist combi?

5. mary12

mary12 Bekend lid

Apr 27, 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat bedoel je met dentel of combi. Ik heb nu twee nieuwe gekocht avent en bibi maar ze heeft er moeite mee om ze te grijpen. Kan natuurlijk even wennen zijn.

6. M89

M89 Bekend lid

Jan 12, 2013
    683
    20
    18
    Ik weet niet hoe oud je kindje is, maar toen Ruben nog heel klein was vond hij de gewone 0-6 spenen nog te groot. En door de dental variant (met de afgeplatte onderkant) duwde hij ze met zijn tong weer naar buiten.

We hebben toen van Difrax een combi speentje (onder en bovenkant rond) gekocht die voor te vroeg geboren kindjes tot circa 2 maanden geschikt zijn en deze pakte hij wel prima.

Nu hij 2 maanden is pakt hij de speentjes die hij eerder niet kon vasthouden wel prima.

Dit zijn de speentjes die ik bedoel: -2/2 Natural - Difrax
    Maar zijn er vast ook wel van andere merken

7. mary12

mary12 Bekend lid

Apr 27, 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    6 wken oud is ze, ik heb een nieuwe speen geprobeerd maar deze lijkt ze nog moeilijker te pakken maar ze wil wel graag een speen? Iemand ideeen nog.

8. M89

M89 Bekend lid

Jan 12, 2013
    683
    20
    18
    Heb je ook zowel dental als combi geprobeerd? Daar zou het misschien ook nog in kunnen zitten

9. mary12

mary12 Bekend lid

Apr 27, 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat is het verschil dental of combi zie dat nergens staan?

10. M89

M89 Bekend lid

Jan 12, 2013
    683
    20
    18
    Een dental speen heeft een afgeplatte onderkant en een combi speen heeft aan de boven- en onderkant dezelfde vorm. Misschien maakt dit plaatje het wat duidelijker heb ik ff van internet geplukt:

View attachment 361102

Als je googled op die termen kun je wel wat meer info vinden over het verschil. Maar omdat de vorm dus anders is zou het kunnen zijn dat je kindje de ene speen wel in kan houden en de ander niet, Mijn zoontje pakte in het begin alleen een combi speentje.

11. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Wij gebruiken de dental.
    Maar mijn dochtertje deed dat ook bij het begin van de speen.
    Nu is ze 8 maanden en pakt ze hem zelf wel haha en houd hem ook gewoon in (snachts haal ik hem weg).

12. mary12

mary12 Bekend lid

Apr 27, 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Onze dochter is 6 wken oud, de ene keer drink ze 135 en de andere keer 100 cc. Ik bied dus 7 flessen aan 120/plus vier omdat ze ook nog nachts voeding vraagt. Als ze een keer langer slaapt schuift het schema op en dan kom ik aan 6 flessen.
    Nou, begreep ik van het cb dat ze vanzelf naar 5 flessen gaat omdat ze meer tijd tussen de voeding laat. Maar hoe merk je dit als je een schema hebt van om de 3,5 uur voeden?
    Hoe minder je in flessen eigenlijk?

13. mary12

mary12 Bekend lid

Apr 27, 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    huh sorry moest nieuw topic worden.

Share This Page