Wanneer buik insmeren tegen striae, en waarmee?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mammamuis, 11 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Etos mama buik balsem :)

2. Daphne1990

Daphne1990 Actief lid

25 apr 2012
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik de mama creme van etos merk :)

3. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Vanaf dat mijn buik een beetje begon te groeien met Zwitsal Mama. Lekker spul!

4. Hilse

Hilse Niet meer actief

Niks helpt haha.
    Bio oil zorgt wel dat ze sneller "herstellen" voor zover dat wil. Is mijn ervaring tot nu toe!

5. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Smeer idd voor het lekkere want tegen striae helpt het niet ;)
    Het ligt er vooral aan hoe elastisch en goed je huid is.
    Bij mijn eerste smeerde ik me helemaal gek met zwitsal buikcreme, weelde zwangerschapsolie, nig even die van eros geprobeerd maar helaas.
    Mijn buik was er zo aan toe dat de verloskundige er bijna van schrok en medelij met me kreeg ;)
    En zo enorm was mijn buik nu ook weer niet.

6. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Ik gebruikte zwitsal mama,
    gebruik het nog wel omdat het wel even lekker is.
    Helaas zit er over mijn hele buik wel striae....
    Hoort er bij ;) Neem het maar voor lief, al had ik het liever anders gezien.....

7. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Ik weet dat de striae niet te voorkomen is (ik heb nog heel wat streepjes uit mijn mollige periode). Maar ik wil in ieder geval het idee hebben dat ik eraan gedaan heb wat ik kon. Voordeel voor mij is denk ik dat ik al wat ouder ben en dat ik in mijn jeugd behoorlijk mollig ben geweest. Met andere woorden: ik heb wat ruimte hier en daar.

8. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Ik ben enorm gevoelig aan striae dus een goede crème was voor mij echt een must.
    Ik ben beginnen smeren vanaf het begin, maar niet echt regelmatig, zo'n 2-3x per week ofzo. Vanaf 20 weken is mijn man mij elke avond voor het slapengaan beginnen insmeren, we moesten er ook even routine in vinden dat mijn pyjama's zo vuil werden.

Ondertussen ben ik overtijd aan het lopen en heb ik een flinke toeter, en ik heb 3 weken geleden de eerste striemetjes opgemerkt, die er overigens gekomen zijn omdat de beeb in korte tijd véél is ingedaald, ze zijn heel klein, helemaal niet diep en bijna niet zichtbaar, enkel in fel licht zie je ze wel, en dus worden die straks gewoon mooi zilver en op mijn witte melklichaam onzichtbaar.

Ik ben supertevreden, want ik heb wel striemen bij gekregen op mijn kont (kun je nagaan) onder mijn borsten (van het opzetten) en in mijn lies, maar mijn buik is echt héél mooi gespaard gebleven.
    Mijn wondercrème: Remederm van Louis Widmer

Ondertussen hebben we er zeker al € 250,00 aan gespendeerd, maar echt elke euro waard!

Mijn buik:

9. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    mammamuis: het is allemaal onzin. als je toch wil gebruiken gebruik dan iets olie of cream op natuurlijke basis (mama bee, bio-oil etc).

ik ben ook 162 cm klein en heb ook grote buik (el punt buik dus aan de zijkanten vrij weinig). maar ik ben nu bijna 33 weken en geen enige tekens van striees terwijl ik heb niks gesmeerd. wel gekocht bio-oil en mama bee maar hooguit 1-2 keren gebruikt alleen omdat ik wilde zelf buik masseren en aanraken wat niet te droog zal zijn.

striees zijn iets van of je die hebt of niet (als je moeder het had dan krijg je die ook misschien eerder ook als je kg gaan insmeren van de creams.
    welke je gebruikt maakt niet zo veel- het gaat meer om de massage van de onderhuid zodat het wat soepeler wordt.

10. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Elance
    ben benieuwd hoe je dat weet of het 250 euro waard is want je kan zelf geen 100% uitslag geven. Je kan tweede keer niet testen (niet insperen en kijken wat gebeurt).

Ik ben ook gevoelig voor striae- als ik iets aankom en dan afval dat zie ik ook vaker witte strepen aan de zijkanten. Mijn moeder had ook flink veel witte striae. ik heb niks ingesmeerd en heb nu net iets kleine buik dan jij en heb niks.

vervolgens het is klinisch bewezen dat striae kan je niet voorkomen - wel iets beperken maar je krijg die wel of je krijg die niet..

11. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik zou nogniet juichen voor je bent bevallen en tot je na je bevalling de werkelijke schade kunt zien.
    Mijn ervaring is dat het er minder erg uitziet zolang je buik nog op topspanning staat en je de schade nog absoluut niet in kunt inschatten. Daanaast kwam bij mijn eerste de striae pas heel laat denk pas met 40+5.. een week voor ze geboren werd en veel ook!
    Gelukkig valt er heel veel aan te doen met goede nazorg.
    Mijn buik was heel mooi weer 9 maanden later.
    Bij mijn tweede niks bijgekregen, dacht tijdens mijn zwangerschap van wel!..;)

12. sietsie

sietsie Bekend lid

13 sep 2012
    615
    0
    0
    Voormalig kraamverzorgende, nu VIG-er op een PG af
    Ik geloof niet dat je het met smeren kunt voorkomen. Mijn moeder had geen enkel streepje, dus ik hoop dat ik het van haar heb geërft.

Wel smeer ik met bio-oil omdat mijn buik sinds vorige week enorm droog is. De schilfers zaten steeds in mijn boxershort, en het jeukte enorm. Door het insmeren wordt de huid weer lekker soepel, maar ik heb niet de illusie dat eventuele striae weg zal blijven.

Deel Deze Pagina