hallo allemaal de titel zegt het al een beetje.telkens als ik even me angelsound gebruikt hebt om het hartje te beluisteren heb ik daarna steeds zo'n zeurige onderbuik.lijkt een beetje als een soort menstruatiegevoel. nu vraag ik me af of dit wel normaal is want ik voel het echt daarna pas. dacht eerst misschien dat ik te hard op me buik druk maar ik druk helemaal niet hard wel een heel klein beetje natuurlijk. vraag me af of andere dit misschien bekend voorkomt of dat ik de enige ben die dit heeft. groetjes
Mijn vk zei altijd dat je het voor de 20 weken écht niet moet gebruiken. Omdat het teveel straling is voor zo'n kleintje. Een enkele keer is niet erg maar je wilt toch regelmatig het hartje luisteren. Waar je buikpijn vandaan komt, ik heb geen idee!
Hoi Mimi, Ik heb altijd een zeurderige buik na een echo. Ik dacht altijd dat het door het duwen kwam...
Ik heb dat ook. Maar dan voornamelijk bij de verloskundige. Dat was vrij vroeg in de zwangerschap en ze moest echt een tijdje zoeken naar het hartje. Toen had ik ook zo'n raar gevoel (soort hele lichte menstruatiepijn) in mijn onderbuik. Toen dacht ik ook meteen van het zal dan toch wel schadelijk zijn.... Ondanks dat heb ik thuis ook wel geluisterd met mijn angelsound. Als ik lang luister heb ik dat zeurderige gevoel ook, maar wel minder. Maar ik heb met mezelf afgesproken dat ik max. 1x per week mag luisteren en zodra ik het hartje goed hoor, stop ik. Of het nou echt schadelijk is, dat weet volgens mij niemand echt zeker. Het was in het begin echt om mezelf gerust te stellen en een gestresste mamma is ook niet goed voor de beeb, zei ik dan maar. Inmiddels voel ik de baby elke dag bewegen dus luister ik nauwelijks meer.
ik herken het ook! de angelsound is niet schadelijk ze raden alleen aan om na 12 weken te luisteren omdat je een kans heb dat je het niet kan vinden en dan zelf ongerust word. de druk is omdat je drukt op je buik en automatische reageert de baby daarop. daar geeft je baarmoeder weer een reactie op. maar het kan verder geen kwaad je zal het naarmate de zwangerschap meer gaan voelen en minder de angelsound gaan gebruiken want dan voel je de kleine constant tenminste dat heb ik. liefs sabrina
Jewel, een angelsound is een soort microfoon, het ontvangt alleen geluid en versterkt het, een doptone/doppler zendt straling uit om het geluid op te vangen. Een angelsound is dus zover bekend niet schadelijk en werkt niet hetzelfde als de dopplers die door je vk worden gebruikt.
Ik had dat ook. Ook na een echo. Maar dat komt inderdaad door de reactie van de baby denk ik. Mijn vk heeft overigens niet gezegd dat het schadelijk is. Ze zei zelfs dat het ook een geruststelling kon zijn om zo af en toe het hartje te luisteren. MOet wel zeggen nu ik de kleine elke dag voel, gebruik ik hem niet meer, tenzij ik me weer zorgen maak.
als ik eenmaal het hartje te pakken heb en hem effe heb gehoord dan vind ik het ook wel best en doe hem dan ook uit. maar ik zat zo te denken ik kan de beeb nog niet voelen en daar is het ook nog wel te vroeg voor maar ik lees vaak dat bij gebruik angelsound de baby ineens veel gaat bewegen en er echt op reageerd.zou het kunnen dat ondanks ik de beeb nog niet kan voelen maar dat door de drukte van de beeb ik dat gevoel krijg? vind het toch een beetje eng dus ik probeer hem maar niet te vaak te gebruiken dan. groetjes