wanneer buikje?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door rollebolle, 24 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif2008

Druif2008 Actief lid

16 aug 2008
    287
    1
    0
    Naast je darmen kun je ook onder invloed van progesteron meer vocht vasthouden. Dat "helpt" ook mee aan het opgeblazen zijn/gevoel.

2. Siri

Siri Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    Bij mijn eerste zwangerschap begon ik naar 2 maand overal meer te krijgen (heupen, buik en borsten) maar de zwangerschapsbuik kwam pas rond de 25e week. Toen ging het ook ineens een paar weken heel hard en daarna niet meer. Ik kon na 2 maand niet meer in mijn broeken, maar leek gewoon alsof ik aangekomen was, totdat ik in de 4e maand een buikband ging dragen, darmen of niet, ik vond het wel prettig om te laten zien dat ik zwanger was!

Nu zie je natuurlijk nog niets.... nog veel te vroeg.:D ik moet wel 's avonds mijn broek open doen omdat mijn darmen zo opgezwollen zijn.... maar sochtends is het weer mooi plat..... ik let nu ook wat beter op mijn voeding, dus ik hoop dat ik mijn eigen kleding wat langer aan kan houden.....

3. Blauw78

Blauw78 Actief lid

30 apr 2009
    254
    0
    0
    Noord-Holland
    Hallo meiden,
    Hier nog weinig / niets te zien hoor. Wel frustrerend want ja inmiddels wil ik voor mijn eigen gemoedsrust wel eens wat zien. (Twijfel, twijfel... rare muts die ik ben... :D)

Heb het idee dat ik wat platter ben dan 2 wkn terug. (Maar heb nu wel minderen last van mijn darmen, misschien dat dat er mee te maken heeft.)

Maar ja... broeken passen allemaal nog ook wel fijn!
    x

4. mamamei

mamamei Actief lid

10 mrt 2010
    115
    0
    0
    omgeving dordrecht
    Ik had met 7 weken echt een opgezette buik.. rond de 12 weken werd dit ineens minder. Schijnen je darmen te zijn:) met 17 weken begon er echt een buikje te komen:D helemaal happy natuurlijk. Inmiddels is die buik enorm en krijg ik me eigen sokken niet meer aan:( haha agh nog even wachten dan is mijn wondertje er:D

5. Blauw78

Blauw78 Actief lid

30 apr 2009
    254
    0
    0
    Noord-Holland
    Ja precies, nu mopperen op een buik die er niet is, straks 'mopperen' op een buik die in de weg zit. Ha ha het is ook nooit goed.
    x

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Aan de ene kant vind ik het jammer dat er nog geen buik te zien is. Aan de andere kant: net was ik weer even bij de konijnen in de ren en dan bent ik er toch wel weer blij mee. Ik realiseerde me ineens dat als die buik dadelijk echt groot is en in de weg zit, het heel lastig wordt om zelf voor mijn nijntjes te zorgen.
    Ik neem tenminste aan dat bukken (tot de grond) er niet meer bij is straks.
    Hoewel een oplossing zig ook al weer aandiende: volgens mij kan ik met een paar stapels stenen en een plank wel een 'tafel' van een meter hoog maken. Als ik daar de voer- en waterbakken opzet en een toiletbak, dan moet het te doen zijn.

7. mamamei

mamamei Actief lid

10 mrt 2010
    115
    0
    0
    omgeving dordrecht
    Bukken gaat inderdaad niet meer lukken nee:) vooral het weer omhoog komen word steeds moeilijker.. Voor de rest vind je echt wel manieren om er mee om te gaan hoor:) en het bewegen van die kleine waarbij je heel je buik heen en weer ziet gaan is zo geweldig. Denk dat het straks heel vreemd is om niet meer zwanger te zijn. Op sommigen momenten ben je het weleens zat hoor:) haha meneer is al bijna een half uur druk aan het bewegen waardoor ik dus echt niet kan slapen. Het lijkt me gewoon zo vreemd om al die schopjes straks niet meer te voelen en die buik niet meer te hebben. Dan ligt er ineens zo'n klein hummeltje in het ledikant en dat heeft jouw lichaam mogelijk gemaakt.. Zo onwerkelijk:)

8. blondoniempje

blondoniempje Actief lid

30 mrt 2009
    272
    0
    0
    Project Secretaresse
    Breda
    hier ook nog vrij weinig te zien hoor.... ben al n beetje gezet van mezelf dus idd het bekende: ik zou gewoon aangekomen kunnen zijn. Merk alleen dat de vorm van me buik wel verandert...

9. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    6,5 week zijn zeker je darmen. Als je geen last heb van je darmen komt het vaak pas na 12 weken. Maar dat is bij ieder verschillend. bij mij kwam het pas bij week 22.

10. anna123

anna123 Fanatiek lid

12 feb 2009
    2.021
    0
    0
    Hier al een mooie bolle buik! Super trots op!:D
    Vanaf 11 weken zw. broek aan want mn eigen broeken pasten echt niet meer! Nu had ik een hele platte buik, misschien dat je het daarom zo snel ziet...?

x

11. eefje85

eefje85 Bekend lid

28 dec 2009
    592
    4
    18
    Ben nu bijna 16 weken en mijn onderbuik begint iets boller te worden, hoewel het voor de buitenwereld nog niet opvalt.
    Ik voel wel duidelijk mijn baarmoeder halverwege mn schaambot en mn navel.

12. giraf

giraf Niet meer actief

Ik had voor de zwangerschap ook een platte buik, en bij mij zag je mijn zwangerschaps buik pas vanaf 24 weken...
    Daarvoor had ik een klein buikje, maar dat was voor de mensen niet te zien als zwangerschap, maar meer als teveel-gegeten.

13. Piekie81

Piekie81 Actief lid

18 nov 2009
    364
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bij mij gaat het sinds een weekje ineens hard. Als ik een jurkje aan heb zie je echt een bobbeltje, die ik met aanspannen van buikspieren ook echt niet meer weg krijg. Nu mijn omgeving weet dat ik zwanger ben, zien ze het ook. Eerder durfden ze er vast nog niet echt iets van te zeggen :p

Het hangt er wel een beetje vanaf wat voor kleding ik aan heb. Een jasje camoufleerd een heleboel!

Volgens manlief krijg ik ook meer heup en is mijn taille aan het verdwijnen... Leve de tuniekjes en jurkjes!

Op dit moment is er nog geen kilootje bijgekomen, dus ik vraag me af waar al die 'extra' vulling vandaan komt!

14. Babsies

Babsies Bekend lid

16 mrt 2010
    817
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heb even meegelezen en gevraagd aan een gyn die al z'n leven lang in het vak zit: de grootte van je buik hangt voornamelijk af van hoe getraind je buikspieren zijn. Daarnaast zit er tussen je rechte buikspieren (de zogenaamde blokjes) een verticale streep bindweefsel, wat bij de één sneller oprekt als bij de ander, waardoor een zwangerschapsbuik dus ook sneller tekent.

Nou dames geniet van jullie buikjes :)

15. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Bij mij is de beeb natuurlijk nog heel klein, maar m'n baarmoeder is al behoorlijk groot. Hij ligt al halverwege tussen mijn schaambot en navel. Je kan het echt heel goed voelen als ik op m'n rug lig, als ik sta is het gewoon heel hard in m'n onderbuik. Een echt buikje heb ik er nog niet van, maar m'n darmen zijn wel behoorlijk opgezet.
    Maar ik weet dat het bij mij niet lang meer gaat duren voordat het zichtbaar wordt. (was bij de andere drie ook zo)

16. miekje28

miekje28 Bekend lid

3 nov 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    Ben nu bijna 7 weken, en heb al klein buikje(zwembandje) van mezelf,dus nog niet echt iets te zien...
    Nu wel m'n broek open gezet omdat m'n darmen nogal opgeblazen zijn, heb ook spastische darm dus denk dat je het wel snel zal zien(ook niet echt getrainde buikspieren;) )
    Ach kan met kleren ook nog veel camoufleren,en anders de schuld op m'n spastische darm schuiiven!

Iedereen veel plezier met laten groeien van je buik!!

x miek

Deel Deze Pagina