Veel minder ver dan gedacht ...

Discussion in 'Zwangerschap' started by Strijkkraal, Jun 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Hoi allemaal,
    Vanochtend hebben we de eerste afspraak en echo gehad. Het was nog spannend, aangezien ik vorige week bij de HA een bloeddruk van 165/95 had, met oedeem en een schildklier die iets traag werkt.

We gaan vanavond op vakantie, dus het hing van de afspraak vanochtend af of we wel zouden gaan. Maar gelukkig was mijn bloeddruk terug naar een keurig 130/75 (2 x gemeten, omdat ik het niet geloofde) en is het oedeem er nog wel, maar minder extreem als vorige week.

Maarrrrr, waar wij dachten op 7w1d te zitten, bleek dat het op de echo op 4w5d te zitten. Er was een vruchtzakje te zien, en een heel klein innieminie klein stipje, dus er zit wel wat. Er is dus een zwangerschap, maar dat er zoveel verschil tussen zou zitten ...

Als we terug zijn van vakantie wordt er weer een echo gemaakt, maar het maakt best wat onzeker ....

2. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

Nov 20, 2009
    1,130
    3
    36
    Jeetje meid, wat balen dat er zoveel verschil tussen zit en je dus nog niet daadwerkelijk een hartje hebt kunnen zien, maar gelukkig ziet het er wel positief uit!! aar begrijp dat je liever met meer nieuws op vakantie was gegaan!
    Maar hoe kan er in godsnaam zoveel verschil zitten tussen jouw berekening en de echo? Onregelmatige cyclus of net van de pil ofzo?

3. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Volgens de VK een late innesteling. Ik slik al jaaarren de pil niet (zijn al 7 jaar bezig) en ik heb altijd een regelmatige cyclus (28 dagen, soms een dagje meer, soms een dagje minder). Stom toevallig had ik vanochtend ook wat licht bruinig slijm met wss oud innestellingsbloed. Dat gecombineerd met de echo uitslag geloof ik het wel, maar het blijft lichtelijk teleurstellend.

Het gebeurt wel vaker zei ze, en het feit dat er toch iets zit is aan de ene kant wel geruststellend. Aan de andere kant hadden we ons beiden ingesteld op een knipperlichtje op het scherm, maar helaas. Ach, wellicht moet ik ook maar niet zeuren, er is in ieder geval nu op echo aangetoond dat er een zwangerschap is, alleen niet zo ver als we hadden gehoopt.

4. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

Nov 20, 2009
    1,130
    3
    36
    Ik snap je teleurstelling echt wel hoor! Maar wow, al 7 jaar bezig, wat fijn voor jullie dat het dan eindelijk gelukt is!
    Wanneer hebben jullie nieuwe echo?

5. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113

5 juli ... gelijk na terugkomst van vakantie.

6. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    Ik begrijp ook wel dat je teleurgesteld bent, ik kijk ook zo uit naar de eerste echo en naar 12 weken zijn zodat het toch allemaal zekerder voelt. Gelukkig ben je wel gewoon echt zwanger meis.

Heb je wel 3 weken geleden al positief getest?

7. avon

avon Fanatiek lid

Apr 6, 2010
    1,177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    Van harte gefeliciteerd!!!!
    gelukkig kun je na 7 jaar nu op vakantie met de wetenschap dat je zwanger bent!
    Ik zou zeggen; neem het lekkerste en duurste glaasje vruchtensap en proost erop!!
    Ik hoop voor jullie dat jullie over8 maanden het mooiste kindje mag vast houden!!

8. jes4

jes4 Fanatiek lid

Apr 30, 2010
    1,536
    0
    0
    Ik duim voor je dat het goed blijft gaan, fijne vakantie.

9. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Yep, 2 juni had ik een CB digitaal in handen die echt "Zwanger" aangaf ;).

Ik ga er zeker een glaasje op drinken, rustig aan doen ... en genieten. Twee weken vakantie zijn zo voorbij ...

10. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    Toch apart, maar geniet van je vakantie en je zwangerschap.

Share This Page