Vagina erg strak na hechting; help

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door aguest117, 19 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aguest117

aguest117 Nieuw lid

19 jul 2014
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Niet heel lang geleden heb ik ons eerste kindje op de wereld gezet na een voorspoedige bevalling.
    Hoewel ik niet kan klagen moet ik wel zeggen dat ik een paar hechtingen heb gehad. Hier begint dan ook het probleem.
    De hechtingen zijn inmiddels opgelost, de wond genezen maar nu ben ik daar beneden wel érg strak.

Zo strak dat een vinger bij de ingang naar binnen doen al flink pijn doet, ook als ik goed in de stemming ben. Hoe dieper, hoe pijnlijker het wordt. Wat ik hiermee moet weet ik niet goed. Uiteindelijk zal ik wel naar de huisarts maar eigenlijk zie ik dit niet zitten en zou het willen vermijden.

Ik hoop dan ook eerst tips van jullie te horen wat ik mogelijk kan doen, of er iemand is geweest die hetzelfde probleem heeft gehad en of wat het kan zijn. Dit zou namelijk volgens mij niet moeten kunnen...

Iemand die wat zinnigs kan zeggen??

2. pearls

pearls Bekend lid

29 nov 2012
    656
    0
    16
    Ik heb dat ook gehad..één vinger deed inderdaad al pijn..hoezeer ik mij ook ontspande. Heb toen na 6 maanden al mijn moed bij elkaar geraapt en ben naar de huisarts geweest. Die heeft gekeken en verwees me door naar de gynaecoloog. Daar kon ik al snel terecht en die zag littekenweefsel zitten aan de binnenkant bij de ingang en iets dieper. Dat littekenweefsel maakte het stug en pijnlijk. Hij zei gelijk dat ik een operatie zou krijgen en hij het weer helemaal netjes zou maken en ruim genoeg. PFF..wat zag ik daar tegenop zeg. Had bij mijn eerste bevalling 10 hechtingen gehad en ruim een week niet kunnen zitten of lopen..zoveel pijn! En hier was ik nu ook zo bang voor! Maar ik ben zo blij dat ik het gedaan heb!! Het voelde wat branderig aan na de operatie..maar omdat het allemaal vanbinnen zat..de hechtingen en wond..had ik geen echte pijn! Dit viel zo reuze mee..na een week had ik eigenlijk al nergens last van. Moest wel 6 weken wachten tot de hechtingen waren opgelost en laten genezen. Daarna zo'n opluchting!!!! Heerlijk vrijen zonder pijn en echt genieten haha! Ben zo blij dat ik t gedaan heb!
    Wil je dus wel aanraden om de stap snel te nemen en er snel naar te laten kijken. Want voordat je terecht kan voor n operatie..kan soms even duren en daarna even de tijd nemen om te herstellen..maar t is het meer dan waard! Succes!

3. unknowable

unknowable Niet meer actief

Och meid, ga alstublieft naar de huisarts en maak je probleem niet langer een probleem :) Zo'n huisarts is niet voor niets huisarts en weet vast prima wat hij met de situatie aan moet. Hij zal je vast doorverwijzen naar de juiste persoon. Gelijk bellen!!

Deel Deze Pagina