Als ik op t toilet zit hangt er iets (3 cm ongeveer) uit mijn vagina ook voelt het heel dicht als ik er met mijn vinger in wil. Partner merkt er nik van tijdens het vrijen. Is dit een verzakte baarmoeder/vagina? En wat doe ik er aan? Moet over 5 wk naar de huisarts voor spiraal ga het dan sowieso vragen maar misschien herkend iemand het hier?
Geen idee wat het is maar als ik het had dan zat ik morgen al aan de telefoon met de huisarts.. Waarom ga je 5 weken wachten?
Omdat het naar mijn idee niet iets heel ernstigs is, heb nergens last van. En omdat ik pas bevallen ben misschien dat het nog wegtrekt..
Ben je niet ingeknipt en dat er een klein 'flapje' net niet lekker gehecht is? Dat had ik namelijk, een klein stukje vel wat opgezet was. Na 7 weken was dat weer weggetrokken.
Ik heb aan mijn eerste bevalling een milde blaasverzakkjng over gehouden. Het hangt er bij mij niet uit maar het zit wel vlakbij de uitgang. Kep er ook geen last van maar moest wel naar een speciale bekkenbodemfysio die me oefeningen gaf om de bekkenbodemspieren sterker te maken zodat ie niet verder gaat zakken. ben net bevallen van de tweede en moet weer naar de fysio. Zoals jij het omschrijft klinkt het ook als een verzakking. Ondanks dat je geen klachten hebt zou ik er idd wel ff door de ha naar laten kijken en dan evt zsm met fysio beginnen. Want als je er wel last van gaat krijgen moeten ze misschien gaan opereren en dat wil je niet denk ik... Succes!
Kan een verzakking zijn en daar zou ik zeker niet mee rond blijven lopen. Toch maar even bellen met je huisarts en niet 5 weken wachten.
Zou even bellen met je huisarts en zeker niet zo lang wachten. Tijdig met de juiste behandeling beginnen kan je een hoop ellende besparen...dit kunnen ook gewoon oefeningen zijn.
Heb je al even met een spiegeltje gekeken? Ziet het eruit als een soort walnoot? Dan kan het ook een verzakking van de achterwand van je vagina zijn. Ik zou er toch even mee naar de ha toe gaan, als iets 3 cm uit je lichaam hangt vind ik dat ernstig genoeg.
waarschijnlijk een verzakking. maar hiervoor hoef je dus niet de HA te bellen. die kan toch weinig doen. je kan zonder verwijzing meteen door naar een bekkenfysio. deze kan checken of het verzakt is en in welke mate en kan je oefeningen geven. heb je ook een zwaar gevoel van onderen? alsof er elk moment wat uit kan vallen? en bij erger als je staat of veel gedaan hebt/eind van de dag? ik had die namelijk ook na de 1e en bleek een verzakking van voor en achterwand te hebben. dus blaas en darmen. na de 2e is dit verergerd en heb ik er ook een baarmoederverzakking bij en inderdaad hier niet 5 weken mee wachten. 6 weken na de bevalling mag een bekkenfysio checken of het verzakt is en mag je oefeningen doen. belangrijk dat je daar zo snel mogelijk mee begint.
Wat ik op internet lees is vooral operatie? Heb vriend laten kijken en een foto laten maken , en er zit inderdaad een bal voor de uitgang. Zal morgen de huisarts maar weer bellen, heb liever dat hij er even naar kijkt..
nee operatie is pas het uiterste redmiddel hoor, ik zou echt eerst bekkenfysio proberen als ik jou was! Ik heb ook een verzakking na mn bevalling, maar het is een eind bijgetrokken na de fysio en het voorkomt ook klachten op latere leeftijd.
Ach nee ben toch veel te druk, maar moet voor nog meer dingen ook spiraal (als die er überhaupt in past nu haha ), lipbandje vd oudste enzovoort dus ga maandag wel bellen..