Wanneer buikspieren gesloten?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door MariekeV, 7 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Schijnbaar mag je pas weer buikspierenoefeningen gaan doen als je geen spleet meer voelt tussen je buikspieren.. Bij mij zit er, 3,5 maand na dato nog steeds een aardig 'gat' tussen mijn buikspieren.. Had ook een joekel van een buik op het eind en slappe spiertjes om mee te beginnen maar goed.. Hoe lang duurde het bij jullie?

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Bult / spleet ?
    Geen idee waar je het over hebt....

Ik mocht het op eigen gevoel en vanaf 6 wk weer een beetje (ivm keizersnede).

3. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    bij mij 9 weken ongeveer

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bij mij zit er nog een klein spleetje... zou wel buikoefeningen mogen doen denk ik, maar heb geen zin :oops:.

5. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Hoe voel je dat dan die spleet?

6. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    op de grond liggen en dan met je hoofd en schouders omhoog gaan een soort sit up dus en dan even goed voelen aan je buik ff flink drukken op verschillende plaatsen in het midden van je buik. Je voelt het vanzelf wel hoor een spleet of zoals bij mij echt een gat

7. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ok kan het zijn dat ik die spleet boven mijn navel voel? Ook voelt het daar vaak als spierpijn aan, hoort dat er ook bij?

8. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Stockholm
    Ik voel idd ook een spleet boven mijn navel... en ik ben dus niet de enige bij wie het nog niet helemaal gesloten is.. ;)

9. valhalla

valhalla Niet meer actief

Voel net bij mijn maag ook een soort ehm... canyon :confused:

Sluitlaken heeft wel een beetje geholpen, maar ik had niet gedacht dat het nog zo erg zou zijn. Maar goed, nog een paar weekjes geduld dus...

Je mag (volgens kraamverzorgster) wel van die laffe oefeningetjes doen, zoals op je rug liggen en je benen naar je toe trekken, in de lucht 'fietsen' met je benen en je kin naar je borst bewegen... Kweenie of dat helpt...

10. Dushi

Dushi Niet meer actief

hm... ik ga geloof ik niet voelen... merk het wel als ik mezelf weer eens in het water laat zakken voor een paar baantjes. Maar goed, ik ben dan ook bijna 9 maanden verder :D

11. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Kunnen we elkaar de hand schudden :) .

Hoelang kan dat duren dan?

12. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Nou na 3,5 jaar voel ik nog steeds een spleet daar :)

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.868
    113
    Gesloten? Ze zullen toch bij een normale bevalling nooit geopend zijn geweest, hoogstens verslapt of uitgerekt.

Bij een kz worden ze volgen mij niet eens altijd doorgesneden, maar opzij gelegd.

Heb er in elk geval nog helemaal nooit van gehoord.

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik wist het eerst ook niet, hoorde het bij de yoga. Maar volgens mij is het zo dat je buikspier uit elkaar wijken als je buik dikker wordt. En na de bevalling blijft er dan een spleet zitten omdat ze weer naar elkaar toe moeten trekken. Dus de spleet wordt dan gesloten.

15. valhalla

valhalla Niet meer actief

16. Bubbles

Bubbles Actief lid

26 okt 2007
    259
    0
    0
    je rechte buikspieren lopen in het midden van je buik in twee bannen zegmaar, van boven naar beneden. Als je buik dikker wordt tijdens je zwangerschap gaan die banen aan weerskanten opzij, zover als nodig dat noem je diastase en staan ze dus open.

Wanneer je bevallen bent gaan ze langzaam weer naar elkaar toe, dicht. Als je te snel zware buispieroefeningen gaat doen kun je een blijvende diastase houden, het is dus heel belangrijk heel voorzichtig te beginnen en vooral ook je schuine buikspieren te trainen.

Zolang er als je op je rug ligt en je je hoofd en schouders een stukje optilt een soort dakje op je buik ontstaat in het midden zijn de spieren nog niet dicht.

bij een keizersnede is het trouwens niet anders, de spieren zijn al uitelkaar gedreven, de chirurg duwt ze hoogstens wat meer opzij. het is een fabeltje dan ze door de spieren heen snijden.

Dus langzaam opbouwen!

17. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Stockholm
    Aha, een Jessica buikspierpeesplaat (prachtig woord voor galgje trouwens) ;)

Ik weet weer voldoende! :D

18. marjan123

marjan123 Actief lid

10 feb 2007
    171
    0
    0
    Om je rechte buikspieren te sluiten kun je je schuine buikspieren trainen, dus met je rechterhand je linkerknie aanraken en andersom. Vooral geen rechte sit-ups doen, dan wordt de greppel die je in het midden een heuvel!

19. Denise787

Denise787 Bekend lid

20 apr 2008
    630
    0
    0
    Ik heb geen spleet of gat gevoeld.
    Ben vandaag in het ziekenhuis geweest voor controle, en mag weer sporten zei de gyn.

Maar eerst wel rustig opbouwen natuurlijk, maar heb geen spleet of gat gevoeld.

20. Iris

Iris Fanatiek lid

7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    dubbel

Deel Deze Pagina