Ik was aan het koken en zoon staat dan altijd naast me op een stoeltje. Maar nu nam hij zo een hap van een (varkens)schnitzel Uiteraard het stuk uit zijn mond gehaald, maar kan hij hier salmonella vergiftiging ofzo van krijgen?
Ja dat kan. Ik zou even de huisarts bellen morgen. Kans zal niet heel groot zijn maar wellicht kun je iets bacterie dodends te eten of te drinken geven.
Het is mogelijk maar de kans is niet zo heel groot als de schnitzel gewoon vers was. Zeker omdat hij het niet heeft doorgeslikt. Daarnaast is salmonella meer iets wat voor komt op gevogelte. De huisarts hiervoor bellen morgen is denk ik wat overdreven. Hetgene hij binnen heeft gekregen is dan allang in het spijsverteringstelsel opgenomen, dus de huisarts kan niks meer doen dan. Misschien krijgt je zoontje wat diarree maar zal denk ik verder wel meevallen.
Volgens mij kan je helemaal geen salmonella krijgen van rauw varkensvlees maar goed. Ik zou even de hap bellen en overleggen maar denk niet dat je er wat aan kan doen. Ze gaan een kind lijkt mij niet preventief volgooien met agressieve troep. Hou m even goed in de gaten...
Wat een overdreven reactie! Gewoon even je kindje in de gaten houden, met het meeste vlees is niets mis, er is een kans op besmet vlees, maar om nou gelijk de huisarts te bellen...
Als hij binnen 12/34 uur gaat spugen. Diarree of koorts krijgt. Jup. En dan? Overleggen met de HAP. Nu ga je toch niet bellen, wat gaan ze er aan doen? Niks. Komt wel goed joh. De kans is iniminie en ze zijn niet van papier ^^
Denk dat de kans klein is. Varken en rund kan inprincipe rauw gegeten worden. Gewoon in de gaten houden, pas als hij ziek wordt en niets drinkt dan bellen.
zou hem ook gewoon in de gaten houden. ik heb in mijn leven al heel wat rauw vlees gegeten, zelfs kip die niet gaar genoeg was, en ben er nog nooit ziek van geweest.
De hap bellen? Serieus? Hou je zoontje gewoon een beetje in de gaten. Waarschijnlijk heeft hij niets, acht de kans erg klein iig.
Nee, ik denk ook niet dat hij iets heeft. Hij heeft het niet eens doorgeslikt! Daarbij wordt rauw gehakt ook gewoon gegeten. Voor kinderen is dit niet goed, maar zoals gezegd, hij heeft het niet doorgeslikt. Gewoon in de gaten houden, mocht hij diarree krijgen of gaan spugen de HA bellen. Zeker zelf geen 'bacteriedodende' middeltjes gaan geven!
Rauw varkensvlees is wel anders dan rauw rundergehakt. Maar hou 'm in de gaten, grote kans dat hij nergens last van krijgt. Als hij toch bv gaat overgeven of diarree krijgt, even overleggen met een arts. Hoe is de nacht gegaan?