Hallo meiden, Welk sterrenbeeld ben jij? En voldoe je aan de eigenschappen? Ik ben zelf waterman en herken wel wat kenmerken maar niet allemaal. Groetjes, Krokus
Het sterrenbeeld Steenbok wordt beheerst door de planeet Saturnus. Koud, vrekkig, onverschillig en star zijn de negatieve karaktertrekken van een Steenbok. De goede eigenschappen zijn, dat Steenbokken praktisch, gedisciplineerd, verantwoordelijk en betrouwbaar zijn. De levensles van de Steenbok is dat hij moet leren macht te krijgen en te behouden over zijn mogelijkheden, ambities, bestemming en prioriteiten. De extraverte, positieve tegenstrijdigheid van de Steenbok is de praktische basis voor zijn leven. De negativiteit van het teken Steenbok biedt hem de mogelijkheid zich te onttrekken uit situaties en te wachten op het juiste moment om zijn ambities verder uit te werken. Er zijn twee soorten Steenbokken: het eerste type lijkt op de zelfverzekerde berggeit, die altijd blijft klimmen om hoger en hoger te komen. Zij zijn bovenal betrouwbaar en met nog méér goede kwaliteiten: praktisch en ambitieus, verstandig en efficiënt, vasthoudend en geduldig, hebben ze een droog en goed gevoel voor humor. Het andere type is de Steenbok die leiding geeft, huiselijk is en altijd streeft naar iets dat hij nooit zal bereiken. Ze kunnen koud en afstandelijk zijn, pessimistisch en bijna onuitstaanbaar conventioneel. De Steenbok wordt beheerst door de geconcentreerde energie van Saturnus. Door deze invloed is tijd voor de Steenbok altijd van het allergrootste belang. Ze ontwikkelen zich langzaam en hebben doorgaans meer tijd nodig dan anderen. Eenmaal de gemiddelde leeftijd bereikt, zijn zij op een punt gekomen dat ze niet ouder lijken te worden en blijven er tientallen jaren hetzelfde uitzien. Het ergste probleem dat de Steenbok lijkt te hebben, is van nature psychisch. Zijn weifelende houding kan hem behoorlijk van slag brengen: het ene moment heeft hij het gevoel de hele wereld aan te kunnen, het andere moment wordt hij door twijfels gebracht, waardoor hij zich nergens voor geschikt acht. Wanneer de Steenbok zelfverzekerd is, kan hij zijn werkzaamheden goed aan. In wezen heeft de Steenbok geen vertrouwen om een duurzame relatie aan te gaan en nog minder om deze te handhaven. Dit is een direct gevolg van het feit dat hij weinig zelfvertrouwen heeft en zichzelf niet zo duidelijk en helder ziet dan anderen in zijn omgeving. Zo onderschat de Steenbok zijn mogelijkheden. Het is raadzaam dat zij de complimenten die ze krijgen accepteren en deze ook leren te waarderen. Een Steenbok is gevoelig voor spijsverteringsproblemen, die kunnen leiden tot maagzweren of huidaandoeningen. Een rustige en vooral minder stressvolle werkomgeving helpt deze problemen te voorkomen. Bovendien gaat de Steenbok dan efficiënter te werk, zodat zijn zelfbeeld groeit en hij op een punt belandt dat hij in zichzelf gaat geloven en zijn werkzaamheden op de juiste waarde weet te waarderen. Steenbokken zijn snel gedeprimeerd, zelfs door kleine tegenslagen of ergernissen. Zij moeten zich erop toeleggen om spanningen te verminderen door bijvoorbeeld van muziek een deel van hun leven te maken, hetzij door zelf een instrument te bespelen, hetzij door ernaar te luisteren. Een Steenbok moet zijn intellectuele kwaliteiten gebruiken en in zijn leven ruimte maken voor zowel het spirituele als het materiële.
nou bij mij klopt ie helemaal Het sterrenbeeld Waterman wordt beheerst door de planeet Uranus. Koppig, wispelturig, opstandig, tegendraads, excentriek en het zich verzetten tegen de bestaande orde zijn de negatieve karaktertrekken van de Waterman. De goede eigenschappen zijn dat Watermannen vindingrijk, intuïtief en sociaal zijn en het weerzinwekkend vinden wanneer ze beperkingen krijgen opgelegd. De levensles van de Waterman is dat hij moet erkennen dat veranderingen niet altijd slecht zijn en dat hij vrijheid en individualiteit leert accepteren. De behoefte aan onafhankelijkheid van de Waterman zou niet genegeerd mogen worden. Maar even belangrijk is het dat hij een juiste levensstijl ontwikkelt en vast weet te houden. Vaak is de Waterman een rustige, teruggetrokken persoonlijkheid die veel waarde hecht aan privacy, maar ook de naam heeft vriendelijk te zijn en altijd voor anderen klaar te staan. De Waterman pakt moeilijkheden van anderen net zo aan als dat hij zijn eigen problemen ter hand zou nemen: zonder emotie, logisch en objectief. Zolang anderen zijn kijk op het leven en privacy respecteren, is hij een fantastische vriend. Originaliteit en idealisme zijn in grote mate aanwezig bij de Waterman en daarbij is hij onafhankelijk en eerlijk. Hoe vaker hij zichzelf toestaat zijn positieve kanten te tonen, hoe vaker hij zich voldaan voelt en zijn leven als een fantastisch avontuur ziet. Hij heeft de kracht om anderen over hun problemen heen te helpen en wordt gezien als een baken in de branding. De jonge Waterman is meestal de leider van zijn leeftijdgenoten. Daarbij moet hij proberen zich niet aan revolutionaire ideeën vast te houden, maar zich intuïtief laten leiden tot het conservatisme, dat elke Waterman in zich heeft. Het erkennen van het probleem helpt hem om het uiteindelijk te kunnen bestrijden. Dankzij zijn positieve en optimistische kijk op het leven, verliest hij zelden de hoop als het hem even tegenzit. Waterman is een luchtteken; daarom moet hij zich realiseren dat hij lucht nodig heeft, zowel letterlijk als figuurlijk. Ook moet de Waterman zich ervan bewust zijn dat hij koppig kan zijn en proberen deze neiging in te dammen. Zijn originaliteit moet hij niet zo eigenzinnig naar buiten brengen, zodat anderen zich ervoor schamen of zich eraan irriteren. Door zijn onafhankelijkheid stelt de Waterman zich vaak gereserveerd op ten opzichte van anderen, waardoor hij soms emotioneel met zichzelf in de knoop komt te zitten. De Waterman vindt het vaak moeilijk om anderen in zijn leven toe te laten; hechte emotionele relaties zijn voor hem moeilijker dan voor andere tekens. Door zijn sterke drang naar onafhankelijkheid vindt hij het moeilijk om zich te binden, te vestigen en om een relatie in stand te houden. Degelijkheid en intimiteit betekenen dat de Waterman zijn levensstijl moet aanpassen. Dit voelt hij als een inbreuk op zijn privacy, zowel materieel en psychisch. Wanneer zij dit toch laten gebeuren (ze hebben namelijk wel een sterke romantische karaktertrek), zijn ze toegewijd en eerlijk. De originaliteit van de Waterman en de behoefte anders dan anderen te zijn, komt gewoonlijk al vroeg in hun jeugd tot uiting.
Ik ben Boogschutter, geen idee wat voor eigenschappen daarbij horen. Van Chinese Horo ben ik Tijger, en m'n vader toevallig ook.En hij is dan ook nog eens boogschutter.
Ik ben een leeuw, weet niet welke eigenschappen daarbij horen. Chinese horoscoop ben ik een rat Mijn pa is een steenbok en die is precies zoals je hierboven omschreef!
Ik ben een schorpioen en ik voldoe aan alle eigenschappen (die worden ook nog eens ondersteund door mijn accedant: leeuw...)
Ik ben ook waterman en net als bij krokus kloppen er een aantal eigenschappen wel, en een aantal niet...
Mijn man is waterman en ik herken toch wel aardig wat hoor....Ik ben zelf schorpioen maar ik heb geen idee wat dat inhoud :
hmmm... Maagd. Er kloppen er wel een aantal eigenschappen, alleen dat Maagden altijd erg nette en opgeruimde persoontjes zijn... tja. daar zou ik graaaaaaaaag wat meer van willen zijn
Ik ben een Ram. Waar kan ik vinden wat dat precies inhoudt Krokus? Ben wel benieuwd of ik voldoe aan de beschrijving
Ik ben een echte ram Dit zijn de gegoogelde eigenschappen Ram 21 maart - 20 april De Ram is een energiek en geïnspireerd persoon, een initiatiefnemer die risico's niet uit de weg gaat. Omdat hij onafhankelijk is ingesteld, heeft hij de goedkeuring van anderen niet per definitie nodig. Hij verzet zich dan ook sterk als andere mensen hem denkwijzen of werkmethoden proberen op te leggen. Zijn temperament is groot. Hij kan snel boos worden, maar is dat nooit lang: zodra hij zijn boosheid geuit heeft, is het over. Hij is een mens die snel vergeet en vergeeft. Inherent aan een dergelijk temperament is zijn directheid en het gegeven dat hij te hard van stapel kan lopen. Hij gelooft in directheid, duidelijkheid en volstrekt eerlijk zijn. Hij doet de dingen die gedaan moeten worden het het liefst alleen. Werkt hij in teamverband, dan heeft hij moeite met het feit dat anderen de dingen anders of langzamer aanpakken. Hij kan op dergelijke momenten snel zijn geduld verliezen. Het gevoel dat hij gehinderd wordt door anderen is dan sterk aanwezig. Groetjes Karoliene