6 maanden sprong?? Herkent iemand dit?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by maggie100, Aug 22, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

May 12, 2011
    1,318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn meid slaapt al sinds een lange tijd 's nachts goed door tot ongeveer 2/3 weken geleden. Ze wordt soms wel 5 keer of vaker wakker in de nacht. Eerst was ze aan het mompelen en mopperen en was een speentje voldoende, tegenwoordig begint ze meer te huilen en moeten we echt komen om te troosten met speentje en dat doet ze allemaal met de ogen dicht. Ze krijgt nu minder flesvoeding maar meer bijvoeding, ben nu begonnen met pap s morgens (vind ze erg lekker en vult wat meer). Ze ligt in bed strak onder de lakens maar ze wil ook niet stil blijven liggen! We vinden haar geregeld andersom in bed. Vanacht ook weer (om 1.00) ze was aan het huilen dus ik erheen ligt ze met arm uit bed hoofd tegen spijlen. Ik heb haar speentje gegeven (die ze heeeel veeeel wil laatste tijd liefst hele dag) en weer recht gelegd zonder lakens. Ik heb haar tot 6.30 niet meer gehoord dat was echt lang geleden en volgens mij heeft ze het hele bedje gezien maar volgens mij doet ze het echt tijdens haar slaap. Kan het zijn dat ze door de beperking van de laken wakker wordt?

Ik vroeg me af of dit hoort bij een sprongetje? Ze kan wel weer een heleboel extra dingen zoals kruiphouding, fanatiek tijgeren, meer kletsen, andere geluiden maken, ze speelt steeds meer met speelgoed. Verder wil ze dus veel de speen, lijkt onverzadigbaar ( spuugt ook wel veel), erg bewegelijk, weet erg goed wat ze wel en niet wil, overdag ook slechter slapen soms aan 1 slaapje maar trekt dit nog niet dus huilen...

Als ik het andere topic lees mag ik zeker niet klagen maar ik herken
    dit niet omdat ze voorheen echt goed sliep en ik hoop stiekem dat het sprongetje is en weer overgaat ;)

2. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

Jun 6, 2011
    1,389
    0
    0
    Hoii ik herken dit wel. Bij mij wordt ze sinds een paar weken paar keer per nacht wakker, ze ligt dan op dr buik en zodra ik dr speen erin doe slaapt ze weer. Ze werd soms wel 5x per nacht wakker, een week later voelde ik een tandje, ik had het idee dat het hier daarmee te maken had, nu wordt ze ongeveer 1 a2x in de nacht wakker.
    Maar heb geen idee of het met een sprongetje te maken heeft.

3. Mopje

Mopje Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    2,753
    1
    0
    Friesland
    Dit hebben wij ook een paar weken gehad. Op een gegeven moment kon hij alleen nog bij ons in bed slapen... Gelukkig is het sinds een paar dagen weer beter! Wij gooien het ook op sprongetje, er veranderd ook veel, anders eten, ze kunnen veel meer. Ik hoop voor jullie dat het ook snel weer beter gaat. Ik was ook vrij wanhopig op een gegeven moment, maar het mantra "het is een fase" werkt goed;)

4. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

Dec 12, 2011
    2,662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Vaak wakker worden 's nachts betekent hier last van tandjes. En dat kan soms heel lang duren helaas...

5. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

May 12, 2011
    1,318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tandjes hebben wij inderdaad ook aangedacht, kwijlen doet ze al een tijd ze bijt overal erg hard op en best veel poepluiers voor haar doen en soms ook echt dun maar we Ien eigenlijk nog helemaal niets......

Ik ben in ieder geval blij om te horen dat anderen het herkennen. En ik hoop dat het niet al te lang duurt want ik slaap zelf ook bar weinig en ik doe het met liefde hoor maar een normale nacht lijkt me ook wel weer eens lekker :)

6. sibje

sibje Actief lid

Mar 12, 2012
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    klinkt als tandjes bij mijn Vent (kreeg zijn eerste bij net 5 mnd oud). duurde wel even, na het eerste tandje kwam ook nog eens gelijk een tweede.

Op het laatst dacht ik; nog één keer en ik plak je achter het behang! Toen beet hij op mijn vinger... aauuww... eerste tandje. Dus wie weet.

Share This Page