Wanneer clearblue 3+?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Kymmie, 8 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kymmie

Kymmie Actief lid

15 apr 2014
    193
    1
    16
    Hier even een enorm onzekermomentje. Ik heb een clearblue met wekendindicator gedaan en die geeft nog steeds 2-3 weken aan ipv een 3+. In mijn vorige twee zwangerschappen heb ik nooit een 3+ mogen zien. Maar door de goed oplopende testjes van de afgelopen week dacht ik dat ik nu wel echt een 3+ zou zien. Niet dus.... En ben nu gelijk weer onzeker of het wel goed zit en of mijn hcg dus niet te laag is. En gelijk bang dat het weer fout gaat deze keer .

Hebben jullie wel eens een 3+ test gehad en bij hoeveel weken/dagen was dat? Want ik begrijp dat als je hcg boven de 2000 is dat ie dan 3+ moet aangeven. Maar dat hoor je met 5 weken toch wel al te hebben?

Oh, had ik deze test maar nooit gedaan :x

2. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Ach getver Kymmie, wat een onzekerheid weer.. Op google vind je genoeg tabellen, waarin je HCG helemaal nog niet boven de 2000 hoeft te zitten rond de 5 weken.. Het is natuurlijk maar een indicatie wat de test aangeeft en misschien zit je net op het randje, maar ik snap je gevoel helemaal! Ik zou er ook helemaal zenuwachtig van worden! Probeer vertrouwen te hebben! (makkelijk gezegd!)

3. Marietje25

Marietje25 Actief lid

7 nov 2013
    161
    21
    18
    Vrouw
    Zoetermeer
    Bij mij was ie pas 3+ met 5.5 of zelfs 6 weken. Met 5 weken bleef ik ook "hangen" op 2-3. Probeer het over paar dagen nog een keer...

4. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    ik had 3+ met 5.1 wk maar het is inderdaad per mens verschillend. Ik zou me er niet al te druk om maken, ik lees hier heel vaak dat er inderdaad soms meer dan een week tussen zit dat de indicator omhoog gaat. Ik zou als ik jou was ook niet meer gaan testen. Zwanger is zwanger toch? Afspraak maken bij de VK en even je eerste echo afwachten! Is en blijft een spannende tijd, maar je kan er helaas niks aan veranderen, ook niet d.m.v. testen...die maken je nu uiteindleijk alleen maar onzeker en stress is ook niet goed...

5. Nuf

Nuf Actief lid

6 jan 2015
    395
    1
    0
    Hier pas 3+ met 5.5 weken. Zou gewoon een paar dagen wachten en dan nog eens proberen.

6. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    3+ is 3 weken na bevruchting. Je bent dan langer dan 5 weken zwanger. Het is maar een indicatie, maar er is dus wel behoorlijk wat hcg nodig. Jij zit nu precies op 5 weken zwangerschap. afhankelijk van de bevruchting net onder of boven de 3 weken zwangerschap.
    Dus geen stress, tot nu toe gaat het testtechnisch volgens het boekje!!!

(oww en ik je zorgen niet bagetaliseren! zie mijn onderschrift.. Ik test mij bij zwangerschappen ook suf)

7. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    dit voor je in een ouder topic gevonden

-Clearblue indicator - hcg 16 --> zwanger 1-2 weken

-Clearblue indicator- hcg 481- zwanger 2-3 weken

-Clearblue indicator- hcg 1935- zwanger 3+ weken

8. MoodyL

MoodyL Bekend lid

6 feb 2015
    504
    0
    0
    gent
    Kymmie, ik had op 4 weken en 6 dagen een hcg van 1467. De dag erna zeker en vast ook nog geen 3+ (wel niet met clearblue getest, ik heb maar 1 keer getest net om deze stress te vermijden). Pas op 5 weken en 2 dagen hcg van 3600. Wacht nog even af. Die testen zijn geen exacte wetenschap hoor. ;)

9. Kymmie

Kymmie Actief lid

15 apr 2014
    193
    1
    16
    Dank jullie wel meiden. En jullie hebben ook gelijk alleen ik wou dat mijn hoofd soms dit ook zo kon relativeren. Het lijkt wel alsof ik test om mezelf te bewijzen dat het weer fout gaat ipv om te bewijzen dat het juist goed gaat. Ik ben gewoon super onzeker en durf haast niet meer te hopen dat het dit keer gewoon goed gaat. Ik wou dat ik deze eerste weken gewoon kon overslaan.

10. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    dat snap ik zo!
    Als ik zwanger ben zeg ik gelijk tegen mijn man
    "tja het gaat toch niet goed"om vervolgens als een idioot er voor een jaar aan testen door te gooien.

Dat is natuurlijk ook een stukje zelfbescherming, maar zo vermoeiend;)
    Het beste is als je gewoon stopt met testen! Gewoon helemaal niks meer.. Een testuitslag bepaald toch de uitkomst niet
    (zowww haalt even de laag boter van haar hoofd)

11. lietjuh

lietjuh Bekend lid

9 mrt 2015
    903
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik vind dit eigenlijk een groot nadeel aan die cb testen hoor. Je wordt er heel onzeker van. Meid geniet gewoon van je zwangerschap en hou op met testen.
    De ene persoon maakt nou eenmaal meer en sneller hcg aan dan de ander.
    Zonde van je geld die testen. Ga liever van dat geld leuke spulletjes kopen voor je babytje. Ga genieten!!!!!!!!

12. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    die clearblue testen zijn leuk maar maken zoveel vrouwen onzeker.
    ik weet ook dat gyn en vk helemaal niet zo blij zijn met deze testen omdat het niet snel genoeg overgaan van 2-3 naar 3+ Bij heel veel vrouwen gebeurd .

een mooie voorbeeld is die van de zwangerschap van mijn zoontje rond 5,3 deed ik de clearblue test om dat ik graag bevestiging wilde of deze zwangerschap wel goed ging.
    de uitslag was 2-3 ik in de stress en een hele hoop rot dagen achter de rug .
    op 7 weken kreeg ik dan eindelijk mijn echo en werd dus mooie 4 dagen vooruit gezet .
    feitelijk deed ik dus de clearblue test op 6 weken en gaf nog steeds 2-3 aan , meneer speelt nu hier in de woonkamer met de duplo ;)

13. babyerbij

babyerbij Lid

26 mrt 2015
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn vorige zwangerschap ook compleet in de stress omdat hij maar 2-3 aan bleef geven.
    Pas bij 7 (!) weken had ik een 3+ erop staan.
    Nu ben ik gewoon gestopt met testen toen hij 2-3 aangaf ;)

14. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Mee eens!
    Toen ik dik 2 weken geleden een cb test deed gaf hij 1-2 aan en het liefst zou ik elke week testen maar goed zwanger is zwanger!
    Niet meer testen hoor je maakt jezelf helemaal gek.

15. MamavanHayden

MamavanHayden Fanatiek lid

11 dec 2014
    2.259
    1.994
    113
    Vrouw
    3+ staat toch voor ong 6 weken???

16. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Ik had een 3+ bij 5w1d.

17. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Voor 5 weken en meer :)

18. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Ik kan het je vanmiddag vertellen, gisteren nog 2-3 vandaag 3+.
    Ik moet vanmiddag bloed prikken en weet vanmiddag dus de waarde..

Maar het is slechts een indicatie he ;)

19. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Herken de stress! Gisteren stond hij hier ook op 2-3 terwijl ik toch een 3+ had verwacht. Ga niet meer testen want heb zelf een vroege echo ingepland bij mijn verloskundige over 11 dagen.

20. Kymmie

Kymmie Actief lid

15 apr 2014
    193
    1
    16
    Hoi Jane, ik hoor het graag van je.

En ik wil gewoon echt heel graag 1x een 3+ omdat ik dat in de twee vorige zwangerschappen nooit heb gehaald. Is een soort mijlpaal die ik mezelf nu heb gesteld haha. Dus ik ga zaterdag maar weer een poging wagen. Ik ben dan 5.3 weken. Maar besef me dat er nog geen man over boord is als ik dan nog niet de 3+ te zien krijg. Ik heb volgende week donderdag bij 6.1 mijn eerste echo. Super spannend!

Deel Deze Pagina