Ik ben sinds deze maand aan het proberen met ovulatie testen. Alleen ik ben er helaas nog niet zo in thuis, gisteren had ik 'sochtends een positieve test en savonds was hij weer lichter. Nu deed ik er weer eentje om te zien hoe hij er nu uitzag en hij is weer positief. Hoe kan dit? Moet ik nu toch door testen? Of hoe werkt het?
Inderdaad gewoon even doortesten...en ik zou van de laatste piek uitgaan.soms gebeurd dit wel eens dat je 2 keer een piek hebt,omdat hij bij de eerste niet springt.
Je moet met de eerste positieve test rekenen. Dus dan zou je eisprong 24-28 u na gisterochtend komen. Een test kan een paar dagen positief blijven. Die van gisteravond kan lichter zijn geweest doordat je urine misschien niet voldoende geconcentreerd was. Als je zeker wilt zijn, reken je met de positieve test van vandaag. Dan is je eisprong morgen of overmorgen. En dan zou je 10-18 dagen daarna ongesteld kunnen worden.
Ik zou niet van de eerste uit gaan maar van de laatste positieve test. Ben het met pipo eens.. Heb het zelf namelijk ook meerdere keren gehad dat ik een lh piek had maar uiteindelijk pas later de eisprong met een 2e lh piek ( dit kon ik controleren omdat ik ook tempte) Die van 8-4 in de ochtend, hoelaat was dat?
Die heb ik rond half 11 gedaan. Dus voorlopig nog maar even doorgaan met het testen dan Moet eerlijk zeggen dat ik hier onzekerder van word.
Okay ,dus was niet met ochtendurine.. Dit is waarom ik dus tempte naast de ovu testjes, om er zeker van te zijn dat mn eisprong geweest was, door onregelmatige cyclus en meerdere pos testen.. Al hoewel ik het laatste nooit bij de action testen had, maar alleen bij de 123testen en zwange en kids testen
Het maakt toch niet uit dat hij negatief is? Je hebt twee keer een piek gevonden, of waarschijnlijk twee keer dezelfde piek getest met een vals-negatieve test tussendoor. De piek zet de eisprong in gang. Je kunt niet aan de test zien of je eisprong geweest is. In mijn ogen heeft doorgaan met testen niet zoveel zin, omdat je niet uit de testen kunt halen of en wanneer de piek in een eisprong geresulteerd heeft. Ik zou afwachten of je over 10-18 dagen ongesteld wordt of tegen die tijd een zwangerschapstest doen. Succes!
Ik zou ook van de laatste positieve uitgaan. Zoals eerder gezegd komt het wel eens voor dat een eitje pas springt bij een 2e piek. Nog even gezellig maken vandaag!