Hoi , ik ben nieuw hier (zwaai) Mijn vriend en ik zien elkaar ivm werk momenteel alleen in de weekenden. En dus is de kans op een zwangerschap niet zo heel groot. Het ei moet maar net in het weekend springen . Daarom de ovulatietesten. Als het ei op een verkeerd moment springt bespaar ik me 2 weken nagelbijten en een hoop geld aan onnodige zwangerschapstesten. Misschien een beetje naief, maar ik heb een cyclus van precies 28 dagen (altijd op maandagochtend ongesteld) en geen ervaring met ovulatietesten. Dus ik ging er vanuit dat ik ergens rondom dag 14 uit het niets een positieve ovulatietest zou hebben en dan de volgende dag mijn eisprong en dan zou ik precies weten of ik deze maand wel of niet een kans zou maken. Wat een duidelijkheid, nou niet dus Alles voor dag 16 zag er net zo uit als dag 16. Maar de dagen daarna, hoe moet ik dit "lezen"? Begin de piek vanaf dag 17/donderdag? En dan dus binnen 12 tot 48 een eisprong? Of pas vanaf dag 18/vrijdagmiddag (toen het lijntje echt even donker was)? Of vanaf zaterdagnacht toen het lijntje veel donkerder was dan de controle-lijn? Kortom, kunnen jullie aan de hand van deze testen zien tussen wanneer en wanneer ik zo ongeveer mijn eisprong moet hebben gehad? We hebben pas zaterdagavond gezellig samen in bed gelegen. Was dat te laat? Hoe meer ik google, hoe minder wijs ik word.
Zo te zien had je op dag 19 je piek, toen de teststreep donkerder was dan de controlestreep. Daarna volgde binnen 48 uur je eisprong. Dus volgens mij hebben jullie een perfecte timing gehad! Ik had op een zaterdagochtend zo'n donkere test, toen alleen zaterdagmiddag seks gehad en zie mijn banner voor het resultaat
(Je hebt je piek op het moment dat de teststreep het allerdonkerst is; bij sommigen is dat als hij gelijk is aan de controlestreep maar bij sommigen, zoals jij deze ronde, wanneer de teststreep nóg donkerder is)
Bedankt voor jullie reacties. Is het dan 48 uur vanaf begin van de piek en zo'n 12 tot 24 uur na hele donkere test? Eisprong dus ergens zaterdag of zondag, aangezien de knal test vrijdag op zaterdagnacht was? Dan is het dus geen verloren maand . Ik begrijp alleen niet zo goed hoe ik een eisprong op dag 20 of 21 kan hebben met een cyclus van 28 dagen. En die is echt strak 28 dagen, al meer dan 2 jaar. Ik word om de 4 weken op maandag ongesteld. Het wisselt nog wel eens tussen in de ochtend of pas laat in de avond. Maar langer dan 29 dagen heeft een cyclus bij mij niet geduurd sinds ik 2 jaar geleden over ben gestapt van pil naar koperspiraal. Hoe kan ik dan nu ineens een week voor ik weer ongesteld moet worden een eisprong hebben? En ik bedenk me ook net dat volgend weekend testen dan ook geen zin heeft . Hij wil er perse bij zijn als ik ga testen dus dat wordt dan echt braaf 14 dagen wachten.
Maar ik neem aan dat je nu geen koperspiraal meer hebt? Is die er net uit? Of je hebt een korte LF. Of je hebt toch een iets langere cyclus deze maand.
Als je spiraal er net uit is, wil het niet zeggen dat je cyclus nu ook 28 dagen blijft. Die is dus schijnbaar een stukje langer aant worden
Ik wist niet dat je ook kan ont-koper-spiralen hahahaha. Vorige cyclus is ie er op dag 15 uit gegaan en werd keurig op dag 28 ongesteld. Ben nu toch wel blij dat ik die ovulatietesten heb gedaan. Anders was ik volgend weekend al gaan testen en waarschijnlijk een week lang in de stress gezeten met negatieve testen en geen menstruatie.
Hi, ik heb vanmorgen mijn eerste ovulatietest van de Etos gedaan. Kan iemand mij vertellen wat ik nu moet doen, snap er niet veel van..
Nog niks, gewoon doortesten want deze is nog negatief. Je test niet met eerste ochtendurine toch? Want dat mag niet. Verder staat in de gebruiksaanwijzing hoe je de testen moet doen en moet aflezen Ps ik zou even een eigen topic openen want je zit nu in een topic van iemand anders.