Ben ik misschien toch wel zwanger?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Savanna, 19 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Savanna

Savanna Nieuw lid

19 okt 2022
    2
    0
    1
    Vrouw
    Heb nog nooit hier iets gepost. Ik lees meer dingen hier, maar wil toch een beetje zekerheid hebben.

Ik heb gistermiddag tussen 5/6 uur een zwangerschapstest gedaan met mijn beste vriendin wegens dat ik hoopte dat ik niet zwanger was heeft ze me hier toch doorheen geholpen. Nu heb ik een test gedaan van de kruidvat van 5 euro.

Zo heb ik gezien dat je het best in de ochtend kan testen, maar heb dit dus in de middag gedaan, deze was Negatief, geen licht streepje, helemaal niks. Moet zeggen dat ik niet veel heb gedronken die dag, alleen een beetje toen in de trein onderweg naar huis van de Uni... Ik heb voor het laatst sex gehad eind augustus, maar het bleef en bleef maar spoken in mijn hoofd dat ik zwanger was (misschien een vorm van schijnzwanger???).

Verder moet ik zeggen dat ik geen zwangersschapssymtonen heb, waarschijnlijk twee weken erna ongesteld ben geweest, en vandaag waarschijnlijk weer ongesteld.

Laten we erop houden dat ik gewoon een beetje zekerheid wil dat ik waarschijnlijk niet zwanger ben. Is er iemand die dit logisch kan verklaren? Heel erg bedankt.

2. DBoer

DBoer Bekend lid

4 jan 2022
    874
    861
    93
    Vrouw
    Als je eind augustus voor het laatst seks hebt gehad, dan zou een zwangerschapstest nu echt heel donker positief moeten zijn, ook met urine die niet in de ochtend is opgevangen. Het advies om ochtendurine te gebruiken geld alleen wanneer je heel vroeg test (nog voordat je weer ongesteld had moeten worden). Daarna kun je prima iedere urine gebruiken. Als je test gister negatief was kun je dus met behoorlijke zekerheid zeggen dat je niet zwanger bent.

Waarom twijfel je toch? Is je menstruatie ook uitgebleven bijvoorbeeld?

Suzi98 vindt dit leuk.
  3. DBoer

DBoer Bekend lid

4 jan 2022
    874
    861
    93
    Vrouw
    Edit: ik zie nu dat je gewoon ongesteld ook bent geweest. Dat bevestigd het helemaal: je bent niet zwanger.

Suzi98 en Savanna vinden dit leuk.
  4. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.165
    17.178
    113
    Waarom blijft het in je hoofd hangen? Je hoeft je geen enkele zorgen te maken :)
    Test is negatief en je bent al tweemaal ongesteld geweest sinds de laatste keer seks - niets aan de hand dus.

Suzi98 en Savanna vinden dit leuk.
  5. Savanna

Savanna Nieuw lid

19 okt 2022
    2
    0
    1
    Vrouw
    #5 Savanna, 19 okt 2022
    Laatst bewerkt: 19 okt 2022
    Jaa ik denk dat het toch een beetje schijnzwanger was, ben toch nogsteeds bang. Ondertussen al bijna 24 jaar en nogsteeds bang voor elk dingetje die ik doe haha.

Denk dat het ook kwam wegens dat mijn moeder me aan de telefoon had verteld dat ze twee keer tijdens haar zwangerschap ongesteld is geworden.

Al moet ik zeggen, ben me gaan rot googlen en vond dus dat stolsels tijdens de zwangerschap dus ook heel normaal kan zijn, dat het lijkt alsof je menstruatie hebt + stolsels. Dit vond ik heel raar, en begon ik te stressen. Heel snel me beste vriendin gebeld om naar mijn flatje te komen en we zijn samen naar de kruidvat geweest en een test gehaald. En daarna het bovenste bericht ^^

Ik kan er dus vanuit gaan dat ik niet zwanger ben wegens die test die negatief is gister? En aangezien ik dus wel ongesteld ben geweest, en niet hetzelfde had als mijn moeder? ^

6. Suzi98

Suzi98 Fanatiek lid

30 mei 2022
    4.337
    4.002
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Jij bent niet zwanger inderdaad. Dan had je test echt een streepje laten zien.

7. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.165
    17.178
    113
    Je bent 1000% zeker niet zwanger.

Suzi98 vindt dit leuk.
  8. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.260
    12.636
    113
    Vrouw
    Sluit me bij de rest aan je bent absoluut niet zwanger

9. Pstjepiet

Pstjepiet Bekend lid

16 okt 2015
    667
    367
    63
    Ik denk dat je angsten een loopje met je nemen. Maar ik gok toch ook echt dat je niet zwanger bent. En ongesteld, en een negatieve test.

10. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.015
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Ik denk dat je er voor 99,9 % vanuit kan gaan dat je inderdaad niet zwanger bent.

11. Babywishh

Babywishh Fanatiek lid

30 jul 2022
    2.065
    1.665
    113
    Vrouw
    Je hebt meer dan 7 weken geleden voor het laatst seks gehad, je hebt een negatieve zwangerschapstest en je bent nu voor de 2e keer na die vrijpartij ongesteld. Dus je bent echt niet zwanger hoor. Waarom ben je daar bang voor? Meer bevestiging kan je niet krijgen.

Deel Deze Pagina