Wie gebruikt ovulatietesten 3e week normale cyclus?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door sneeuw, 14 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon even een vraagje, ik lees wel es dat men via ovulatietesten al het vermoeden had zwanger te zijn. Nu hou ik me totaaaaaaaaaaaal nergens aan vast, maar ben toch benieuwd. Wie doet wel es een ovulatietest ongeveer 5 dagen voor NOD, om wat voor reden dan ook, en wat gebeurde er dan? Wel of geen streepje? En was je achteraf dan zwanger of niet?

2. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    ik heb het 1 keer gedaan op 1 dag na nod. geen posi uitslag en 3 dagen na nod alsnog gewoon ongesteld

3. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    ok, dank voor antwoorden en was die toen gewoon helemaal wit?

4. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zal even duidelijker zijn. Ik heb nl. voor de eerste keer ovutesten gebruikt. Heb een hele duidelijke piek gehad en eisprong 10 dgn geleden ook gevoeld. Nu deed ik eergisteren es voor de grap een ovutestje omdat men wel es zegt dat die eerder kleuren dan een zw.test bij evt. zwangerschap. Nu werd die inderdaad iets roze. Maar nu deed ik m vanochtend weer en nu werd de ovutest nog iets rozer dan eergisteren terwijl ik 4 dagen voor NOD zit. Zw.test was overigens negatief. Vandaar dat ik ervaringen vraag van mensen die voor hun NOD nog wel es een ovutest doen en wat gebeurt er dan. Concreet: mijn ovutesten worden weer donkerder richting NOD...........

5. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

24 nov 2011
    1.095
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het ook geprobeerd zo'n 9 dagen voor mijn NOD en voor een duur van 6 dagen elke dag 1.

Ik werd er niet veel wijzer van, dag 9 stond er een duidelijk maar lichte lijn, dag 10 werd ie heel donker, dag 11 weer net als dag 9, dag 12 weer net als dag 10 etc.. En na 6 dagen ben ik er maar mee gestopt haha:D

6. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ach het is ook meer stom tijdverdrijf denk ik en hoop ook totaal nergens op maar vroeg het me af haha, maar ik begrijp dat je die cyclus wel zwanger was?? Gefeliciteerd hoor

7. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

24 nov 2011
    1.095
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja idd, dankje! Maar ik kan me niet voorstellen dat een ovu-ding erg roze kleurt als er niet iets van HCG/LH in je urine zit (en tis niet logisch dat er nu nog LH is, toch?)... Maar ik wil je ook geen valse hoop geven..
    Ik vond het vrij frustrerend toen dus ben ik ermee gestopt:). Ik hoop voor je dat je binnen een paar dagen een posi zwangerschapstest hebt!

8. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    Een ovulatie test kan op zwangerschap reageren ........ ik heb dit zelf uitgeprobeert toen ik zwanger was en die test knalde.
    als ik jouw berichtjes lees heb je een ovulatie test in de ochtend gebruikt en die werd iets donkerder dit vind ik niet zo gek omdat je altijd iets van lh in je urine hebt zitten en in ochtend urine is de concentratie altijd iets hoger daarom is het ook slim oom nooit ovulatie testen te doen in de ochtend want dan kan je een vertekend beeld krijgen.

kortom of je zwanger bent weet ik niet je zou nog even moeten wachtwn

9. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    En trouwens ik krijg ook altijd een licht streepje op mijn ovulatie test en zwqnger was ik toen echt niet

10. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat bedacht ik mij later ook inderdaad, 's ochtends kleurt ie waarsch donkerder, maar eergisteren was 's avonds en die verkleurde ook, ach we zien wel..........

11. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    weet je mijn ovulatie testen kleuren ook altijd wel iets...
    toen ik zwanger was en keek wat een ovulatie test deed was het lijntje echt bijna zwart zo donker was het ....
    dus nog even afwachten ;)

12. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net nog even met 'dag'urine gedaan en wit, dus zal wel niets zijn. Ik stop er maar weer mee dit domme getest.......

13. mamavanbo

mamavanbo Fanatiek lid

13 apr 2006
    3.931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (België)
    het wil ni zeggen dat je ovutest nu wit is dat je niet zwanger kan zijn he ;)
    er zijn ook ovutesten die het niet oppikken.
    ik duim

14. Renske19

Renske19 Fanatiek lid

14 jun 2011
    2.954
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoals de meeste hier zeggen: afwachten.

Ovu testen kunnen reageren op een zwangerschap, maar dat hoeft niet.

Overigens heb ik de hele maand door streepjes, niet positief maar ze zijn duidelijk aanwezig. Er valt helaas niks over te zeggen.

Veel succes met wachten

15. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank! Ik snap het ook wel hoor, het kan gewoon nog steeds alle kanten op maar ik had eigenlijk bij een heuse zwangerschap dan wel 4 dagen voor NOD een streepje op mijn zwangerschapstest verwacht. Maakt niet uit, we maken er hoe dan ook een leuke kerst van!! Jullie in ieder geval ook heel fijne dagen!

16. mamavanbo

mamavanbo Fanatiek lid

13 apr 2006
    3.931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (België)
    ik had 4 dagen voor nod NOOIT een streepje op de zwangerschapstest.
    pas vanaf 3 dagen voor nod en dan nog heeeeeel licht, bijna niet op foto te krijgen.

17. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Komt gewoon omdat ik met zwangerschap van mijn zoontje al 5 dagen voor NOD positief testte met een zwangerschapstest, wel licht, maar toch..........

Kon het net niet laten en toch weer een ovutestje gedaan, en weliswaar kwam er met de avondplas wel weer een licht streepje, dus ja, het kan nog alle kanten op......

18. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Woeeeeeeeehaaaaaaaaaaaa, ik ben nu 3 dagen voor NOD. Vanochtend met dipstick van Sensitest was er heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel vaag iets te zien, bijna niets, maar daardoor twijfelde ik en heb ik nog een cassette van Zwanger en Kids er achteraan gedaan. En.............een vaag streepje binnen de afleestijd. Zou het waarsch wel op foto kunnen zetten, maar ben nu niet thuis. Wat denken jullie? Ervaringen met de cassette van Zen K?? Streep is overigens heel licht roze en net zo breed als CS.
    Had deze vraag ook al in Vage zwtesten gezet, maar hier ook nog maar even een update.

19. Danilo

Danilo Actief lid

17 nov 2011
    161
    0
    0
    Waterdeep
    Ik heb wel eens positief getest op een zwangerschap met ovulatietesten. Niet bewust, maar omdat ik een onregelmatige cyclus heb en soms meerdere pieken in een cyclus bleef ik een tijdje doortesten. Na vier dagen positieve ovutesten dacht ik, toch maar even een zwangerschapstest doen en die was toen positief. Ik had wel net als wat Maaike omschrijft, dat ze héél donker waren, echt dat ze van het strookje afknalden.

Ik vond die cassettes van z&k ondingen, testte negatief terwijl ik wel zwanger was (12 en 13 dpo) en kv 2v5 gaf allang positief aan. Ik had die ultragevoelige van z&k, maar was er niet enthousiast over, de eerste liep sowieso niet goed door, had echt genoeg gedruppeld maar kreeg geen goede controlestreep.

Spannend hoor, het nadeel van voor je nod testen (ik ben er zelf ook "schuldig" aan ;)), is natuurlijk dat er nog een grotere kans is dat het toch mis gaat, maar in principe is een streepje een streepje hè, ik hoop het voor je :).

20. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    bij mij is ie nooit helemaal wit. altijd een licht streepje zichtbaar, maar ik heb gelukkig met mijn lh piek, maar 1 dag een posi test, dus dat geeft wel duidelijkheid

Deel Deze Pagina