Wanneer clomid ed

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door jetaime, 19 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jetaime

jetaime Actief lid

24 okt 2005
    368
    0
    16
    Mijn cyclus is best onregelmatig. In september ben ik met de pil gestopt. Vervolgens heb ik de volgende cyclussen gehad:
    Ronde 1: 33 dagen
    Ronde 2: 12 dagen
    Ronde 3: 39 dagen
    Ronde 4: 33 dagen
    Ronde 5: 33 dagen
    Ronde 6: 45 dagen
    Ronde 7: 50 dagen

De laatste twee rondes duurden dus wel erg lang. Nu zit ik te twijfelen of ik naar de HA moet gaan. Het is niet persé nodig, want ik zal nog wel aan het ontpillen zijn. Maar schiet ik er wat mee op, of krijg ik alleen maar te horen dat ik het af moet wachten?

En wanneer begin je met clomid? Dat is toch om je cyclus op te wekken? Ik ga nu ook mijn temperatuur bijhouden, maar dat betekent wel dat ik me er elke dag mee bezig moet houden en dat is nu juist niet wat ik wil. Moet je trouwens gelijk vanaf dag 1 temperaturen of moet je beginnen als je ongi over is?

Het zijn even een hoop vragen, maar ik zit er best wel mee te worstelen. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Ik ben in het begin heel veel bezig geweest met zwanger worden, totdat ik er ongeveer gek van werd. En nu probeer ik er dus wat minder mee bezig te zijn, hoe moelijk ik dat ook vind. Blijf het in ieder geval heel prettig vinden om op deze site te komen en mijn hart te kunnen luchten.

Liefs Steffie

2. ilseD

ilseD Lid

10 jan 2006
    95
    0
    0
    hey steffie,
    begrijp best dat je dit heel vervelend vind hoor! Heb een beetje hetzelfde meegemaakt.
    Ik ben ook best onregelmatig : 46, 41, 32, 39, en nu al 59 dagen, en sinds oktober gestopt met de pil. Ik heb maandag mijn gynaecologe gebeld. Ik mocht onmiddelijk komen om bloed te prikken om te controleren of ik wel een eisprong had. Dit was wel en meer nog, ze vermoedde dat ik die gisteren zou hebben, dus moest ik gisterenochtend terug voor bloedafname en gisterenmiddag bleek uit de uitslag dat ik dus inderdaad gisteren mijn eisprong had! Lekker geklust natuurlijk :oops:
    Maar moet zeggen dat ik me maandag wel al veel opgeluchter voelde dat ik de stap had gezet ! Ze vond dat we toch al 7 maand bezig waren, lang genoeg ! Als het deze maand niet gelukt zou zijn , wordt verder gekeken voor evt medicatie.
    Groetjes,
    Ilse

3. ilseD

ilseD Lid

10 jan 2006
    95
    0
    0
    zie het trouwens ook niet zitten om te temperaturen. Wil er echt niet zo op gefocused worden iedere morgen al vanaf het opstaan!

4. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    hoi steffie,
    wanneer je een onregelmatige cyclus hebt, die vaak lang duurt... zal de huisarts eerst op zoek gaan naar de oorzaak daarvan.

een van de oorzaken kan zijn, dat er een verstoring van hormonen vanuit de hersenen is. dit kan bijvoorbeeld komen door stress, heel veel afvallen of overmatig sporten.

een andere oorzaak kan zijn, dat de hormonen vanuit de hersenen niet goed corresponderen met de hormonen vanuit de eierstokken. hierdoor heb je onregelmatig of in sommige gevallen helemaal geen eisprong.

wanneer uit verschillende gyneacologische onderzoeken blijkt, dat er sprake is van een anovulaire cyclus (weinig tot geen eisprongen) kan er gekozen worden voor een behandeling met clomid. dit middel stimuleert de groei van de eiblaasjes (follikels) met de hoop, dat er een eisprong op volgt. de cyclussen met clomid worden vaak gevolgd met inwendige echo's en/of bloedtesten. clomid kan veel vervelende bijwerkingen hebben, en de kans op meerlingen is groter.

steffie, als je je onzeker voelt over het verloop van je cyclussen, zou ik als ik jou was eens een gesprekje aan gaan met je huisarts... misschien is er een hele simpele oplossing voor je problemen, en ben je gauw gerust gesteld!

liefs elfje

5. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    Als ik jou was zou ik een afspraak maken bij de ha of gyn ( ik weet niet wat je leeftijd is, maar die speelt toch ook wel mee bij het sneller helpen bij het uitblijven van zwangerschap)

Aan hem / haar uitleggen hoe je cyclussen verlopen zijn de afgelopen tijd. En deze zal je (mits je een goede hebt) precies uitleggen waar of wat er eventueel aan de hand zou kunnen zijn.

Je zit nu in ronde 7 zeg je , en ja de 1e doktor zegt dat er geen ontpillen is, de ander zegt van wel, maar dat terzijde dan speelt je leeftijd ook een grotere rol natuurlijk.

Je temperatuur opnemen doe je volgens mij (als ik het goed gelezen heb hier) elke dag (na menstruatie) VOOR je opstaat (doe je het erna of op verschillende tijden zijn je temperaturen anders, of verhogingen bij het tempen na opstaan)

Ovulatietesten hebben eigenlijk alleen maar nut als je een regelmatige cyclus hebt (anders mag je er wel tig dozijnen van bestellen)

Er zijn (en dat mag je ook aan je ha of gyn aangeven dat je dat graag zou willen) medicijnen om je menstruatie regelmatig te laten verlopen (28 dgn) en op die manier ook je eisprong.

Clomid is weer een medicijn om een eisprong op te wekken maar met dat nadeel dat het eitjeS doet rijpen, en ook de kans op meerlingen doet vergroten, vaak zullen ze dan beginnen met medicijnen (duphaston) om je menstruatie regelmatig te laten verlopen, en dat je dan terug moet komen voor een inwendige echo om te kijken of je eitjes (goed cq genoeg) rijpen (halverwege je cyclus) .

Is dit niet het geval dan schrijven ze meestal andere medicijnen voor (waaronder clomid) om het dan op een andere manier te gaan proberen.

Ik hoop in ieder geval voor je dat je een (serieus) luisterend oor vindt bij je ha (of gyn) en dat deze je verder kan helpen.

Heel veel succes verder

6. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    ik kreeg meteen clomid...zo zie je maar weer...ieder ziekenhuis doet dat weer een beetje anders.
    clomid stimuleert trouwens de groei van de follikel (eiblaasje), en zorgt niet automatisch voor een eisprong.... door de groei is het gewenste effect dat het eitje ook springt uiteindelijk. lukt dit niet, dan krijgen sommige meiden een pregnyl spuit om de eisprong ook daadwerkelijk te laten plaatsvinden.
    een bloedtest daarna, waarin ze de progesteron waarde bepalen, moet daarna uitwijzen of dit ook is gebeurt....
    als je nog meer vragen over clomid ed hebt, stuur gerust een pbtje! ;)
    liefs elfje

7. jetaime

jetaime Actief lid

24 okt 2005
    368
    0
    16
    Meiden, heel erg bedankt voor jullie antwoorden. Ik denk dat ik toch maar even langs de HA ga om mijn cyclus te bespreken. Ik ben trouwens nu ook helemaal niet normaal ongi. Heb op dag 1 en 2 wel echt helder rood bloed gezien, maar helemaal niet veel. Inlegkruisje was meer dan genoeg. En sinds gisteravond is het alleen maar oud (bruin) bloed. Dat is toch niet normaal op dag 3!?

IlseD: temperaturen vind ik dus ook niks, omdat je er dan zo enorm mee bezig bent. Maar op een gegeven moment vraagt de HA daar toch ook om als het niet lukt. En dan heb ik weer zoiets van je kan het maar alvast paraat hebben. Jij schrijft dat je gelijk naar je gyn hebt gebeld, waarom niet naar je HA dan?

Smookie: bedankt voor de tips. Ik zal aan mijn HA vragen naar dat medicijn dat je cyclus regelmatig laat verlopen.

Elfje: bedankt voor de info mbt clomid. Als ik er nog een vraag over heb, stuur ik je zeker een pb'tje.

Misschien ben ik een zeur, maar op mijn werk vind ik het best moeilijk om te zeggen dat ik naar de HA moet. Ik werk fulltime en op zulke tijden dat ik niet voor of na mijn werk kan gaan. Over 3 weken ben ik een dagje vrij, ik denk dat ik dan pas ga. Stom hè aan de ene kant, want als ik het zo van jullie hoor kan het een enorme opluchting zijn. Nou ja, misschien denk ik er morgen weer heel anders over en zit ik van de week gewoon bij de HA. Ik zal jullie laten weten wat daar de uitkomst van is.

Heel veel liefs Steffie

8. Moo

Moo Bekend lid

21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Als je fulltime werkt is het toch niet meer dan logisch dat je tijdens werktijd wel eens een keer naar de ha moet?
    En je bent aan niemand verplicht om te vertellen waarom je daarheen moet hoor!!

9. ilseD

ilseD Lid

10 jan 2006
    95
    0
    0
    In België kan je steeds gelijk naar de gyn voor zulke problemen (gaan ook jaarlijks op controle bij hun). Wij zijn niet verplicht eerst langs de HA te gaan. Heb haar gewoon gebeld of ik bij haar mocht komen of ze liever had dat ik daarvoor naar HA ging, en mocht dus direct komen.

Succes met geduld hebben om naar je HA te gaan! Doet echt goed dat je weet wat er aan de hand kan zijn, en wat er aan te doen is hoor!

Deel Deze Pagina