Na 5 IUI's en 1 IVF nog steeds met lege handen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Susannelilian, 7 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Hey meiden,

Nou ben ik toch echt wel toe aan steun en herkenning, na 5 IUI's en 1 IVF sta ik nu nog steeds met lege handen.

De punctie van de eerste IVF hebben we morgen 2 weken geleden gehad en ben sinds donderdag al bezig ongesteld te worden, vanmorgen was het ook echt rood in m'n inlegkruisje...

Ik vind het zo oneerlijk dat het ons maar niet gegund lijkt, wanneer zijn wij nou eens aan de beurt???

Heb het er echt heel moeilijk mee, steeds maar weer tussen hoop en vrees zitten en dan toch de teleurstelling dat het WEER niet gelukt is.

Door insulineresistentie heb ik een dieet en houd me er zo goed aan, ik slik -tig pillen om alles helemaal goed te doen en toch lukt het niet, doe ik misschien te hard m'n best? Maar hoe laat je iets los dat je zo graag wilt en waar je al 3,5 mee bezig bent?

Gelukkig hebben we nog wel 8 cryo's, maar of die goed ontdooien is natuurlijk ook maar weer de vraag. Wel mogen we er de volgende keer (de cryo terugplaatsing dus) 2 terug laten plaatsen, dan hebben we toch weer een kansje extra... Maar vertrouwen houden vind ik na zo'n tijd en zoveel mislukte pogingen toch wel erg moeilijk.

Hopelijk krijg ik reacties, moet echt even m'n ei kwijt bij meiden die weten hoe ik me voel.

Groetjes Susanne

2. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Lieve Susanne,

Ik weet dan wel niet echt hoe jij je nu voelt (ik ben nog niet zo ver), maar ik kan me de wanhoop en teleurstelling heel goed voorstellen! Je wilt het zooo graag! Je doet alles goed en toch lukt het niet!
    (Ik ben nu vandaag ook ongesteld aan het worden, erge buikpijn, dus wij gaan ook officieel het circuit in, volgende week starten met IUI).
    Ik wens je heel veel sterkte deze dagen en daarna nieuwe moed om er weer tegenaan te gaan! Want de wonderen zijn de wereld nog niet uit! Wie weet lukt het met twee cryo's (er moeten er toch minstens 2 goed ontdooien zou je denken!)

X

3. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Lieve Doortje81,

Bedankt voor je lieve reactie en hoop echt oprecht voor je dat het bij jou wel lukt met IUI, heel veel succes! Sterkte met je buikpijn, hopelijk wordt het snel minder!

Helaas wil de menstruatie nog steeds niet doorzetten, heb nog steeds afwisselend wel en geen bloed, kan dus nog niet verder met de nieuwe ronde waarin we het zelf kunnen gaan proberen voordat we aan de cryo's gaan beginnen.

X

4. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Hoi Susanne,

Soms vind ik het ook heel oneerlijk waarom bij sommigen de kinderwens zo lang moet duren. Wachten en geduld hebben wordt ook alsmaar een zwaardere en onmogelijke opgave...
    Maar meid, aan het einde van de tunnel is er echt licht. Als je hier aan vast houdt en hier je kracht uit kunt putten zul je merken dat deze 'last' toch wat lichter wordt.
    Ik heb al een zoontje maar bij mij is de kinderwens er ook weer en we zijn (alweer) ruim 2,5 jaar zonder succes aan het proberen.
    Ik loop nu ook bij het ziekenhuis, terwijl mijn zoontje wel spontaan is gelukt.

Hopelijk lukt het binnenkort wel meid. Ik snap dat je er soms helemaal doorheen zit en het gewoon niet meer ziet zitten. Maar ook dit is normaal. Laat het gewoon allemaal over je heen komen en ga dan weer vol goede moed verder. Jullie tijd zal hopelijk ook snel komen!

Heel veel succes de komende tijd!

5. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Hoi Vanilia,

Bedankt voor je reactie!

Ik doe echt m'n best om hoop te houden, maar is soms zo ontzettend moeilijk, zeker als je zoals nu weer bezig bent ongesteld te worden. 2,5 jaar is lang inderdaad, weet er alles van... Heel veel succes met de IUI, hoop voor je dat het hiermee gaat lukken!

Ik zal echt proberen om alles over me heen te laten komen en de komende ronde te gebruiken om te proberen om weer wat tot rust te komen...

Groetjes Susanne

6. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Hey meid,

3,5 jaar is wel heel erg lang he :(...
    Ik zie dat je begin 2011 ook een miskraam hebt gehad. Typisch heh?.... Dan ben je eindelijk zwanger gaat het ook nog eens mis.

Was je met je miskraam wel spontaan zwanger? En waarom zijn jullie (al) na 5 keer iui overgegaan op IVF? Is verder alles goed bij jullie?

Liefs Vanilia

7. kissi

kissi Actief lid

13 jul 2011
    271
    0
    0
    Positief is wel 8 cryo's in de vriezer, dit zegt ook wel wat over de kwaliteit. Dus ik zou me hier aan vast houden. Hoe moeilijk het op dit moment voor je is...dat begrijp ik..maar na regen komt zonneschijn. succes en sterkte !!

8. Molitalia

Molitalia Niet meer actief

Ik weet aardig hoe je je voelt,namelijk gewoon KLOTE! Sorry vergeef me het taalgebruik maar ik kan het ook niet anders omschrijven helaas. Te hard je best doen bestaat niet en denken dat het door spanningen niet lukt vind ik ook onzin. Je moet het ook niet los willen laten,ok het is niet verkeerd om er niet veel te veel mee bezig te zijn omdat je je er rot door gaat voelen maar hoe kun of wil je zo een grote wens loslaten? Bij mij gaat het ook elke dag wel door mijn gedachten hoor. Ik probeer het verdriet te accepteren en koop maar een leuk kadootje voor mezelf als ik het moeilijk heb of ik jank een keer flink. Niet dat dat echt helpt maar het scheelt wel iets. Eens zal het je wel lukken meid! Maar die angst dat het nooit zal lukken vreet aan je,tenminste hiero wel.

9. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Voor onze nummer 1 hebben we wel geen IUI en IVF gedaan, maar wij hebben dik 5 jaar op hem moeten wachten (er zit dan ook 7 jaar verschil tussen hem en zijn oudste nichtje terwijl als alles direct ging, er maar 1 jaar tussen had gezeten). Ik vind het wachten op nummer 2 eigenlijk frustrerender, omdat naarmate het langer duurt, het meer en meer "2 enige kinderen" worden dan echt 2 broers/broer en zus (ze kunnen dan immers als kind niet zo makkelijk samen spelen omdat hun interesses en ontwikkeling te ver uit elkaar gaat liggen).
    Verder vond ik het ook heel erg moeilijk dat mijn broer nog voor onze nummer 1 ongepland een derde kreeg (hij had zich laten "helpen" en desondanks dus), maar ik vond het wel fijn dat ik van hun nummer 3 meter mocht zijn.
    Veel sterkte de komende tijd, en cryo terugplaatsingen tellen niet als extra IVF behandeling, dus houd in je achterhoofd dat je nog minstens 8+2 kansen hebt met medische ondersteuning, en daarnaast misschien ook een kleine kans op spontane zwangerschap als de oorzaak niet echt 100% naar IVF o.d. leidt.

10. sas31

sas31 Actief lid

17 jun 2009
    424
    0
    0
    verzorgster bij de thuiszorg
    doetinchem
    Ik wil je echt moed inspreken wij hebben 6 iui pogingen gehad en 1 ivf poging hier bleek het zaad van mijn man niet goed genoeg te zijn en verloren we 1 poging de 2 de poging werd icsi met een toch wel teleurstellende uitkomst van 2 c kwaliteit embryo's deze liep ook af in verdriet uit toen hebben we een pauze ingelast en zijn in augustus verder gegaan voor de laatste poging en deze zie onderschrift is gelukt:)
    Neem je rust en geef de moed niet op.

Heel veel geluk en ik hoop dat je droom gauw uitkomt.

Dikke knuf saskia

11. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    Ik snap je gevoel heel goed...

aankomende maand zitten wij een jaar in de mmm en zijn sinds augustus 2010 bezig...
    wij hebben begin dit jaar 3 iui's gehad, helaas is dat niks geworden en nu in onze 4de poging icsi in eigen cyclus...helaas ziet het er naar uit dat we op kunnen voor onze 5de poging, want verlies al wat bloed...

We zijn er kapot van...waarom lukt het ons niet? waarom is het ons niet gegund....

ik merk altijd dat ik echt een paar dagen nodig heb om weer mijn positiviteit terug te vinden, om dan weer door te gaan voor de volgende poging...maar het word iedere ronde moeilijker en zwaarder en word ook helemaal gek van mensen die maar blijven zeggen; het komt goed, na regen komt zonneschijn en moed houden, want niemand maar dan ook niemand kan ons de garantie geven dat dit allemaal de moeite waard is en we beloont worden met onze grote droom...
    het is gewoon een moeilijk traject met hopelijk voor ons allemaal een positieve afloop!! praat erover, dat is in ieder geval fijn!!!

12. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Wat een hartverwarmende reacties allemaal en zoveel, echt helemaal super meiden, heel erg bedankt!

Is toch fijn om te weten dat ik niet de enige ben, weet ik ook wel natuurlijk, maar is altijd fijn om te horen/lezen.

@Vanilia: dat was inderdaad heel zwaar, we waren zo blij en dan krijg je zo'n harde trap na, was echt afschuwelijk! En dan zegt iedereen dat ik dus wel zwanger kan worden, maar dat is zo'n dooddoener als het anderhalf jaar later nog steeds niet gelukt is! Ik ben toen spontaan zwanger geraakt nadat de actos (insulinepilletjes ivm de insulineresistentie die ik heb) aan was geslagen, was toen de eerste ronde dat ik weer een normale cyclus had. We zijn na 5x IUI overgestapt omdat ze dat sowieso gemiddeld na 4 tot 6x doen en ik had ook echt totaal geen vertrouwen meer in IUI, vandaar dus. Met mijn mannetje is gelukkig wel alles goed, dus op dit moment is het voor alsnog gewoon domme pech dat het daarna nog nooit meer gelukt is.

@kissi: ik ben ook ontzettend blij met de 8 cryo's, hoop zo dat daar ons wondertje tussen zit!

@Adriana76: heel mooi gezegd en ik denk er net zo over, jij ook heel veel sterkte!

@Silinde: is inderdaad heel moeilijk als het bij anderen wel lukt. Is er bij jullie een oorzaak gevonden dat het zo lang geduurd heeft? Hopelijk ben je snel zwanger van de tweede! Die cryo's zijn inderdaad super, hopelijk zijn ze ook na het ontdooien nog goed van kwaliteit!

@sas31: wat goed zeg dat je met de laatste poging toch nog zwanger bent geraakt, gefeliciteerd! Hopelijk is het ons ook nog gegund...

Liefs Susanne

13. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @deb27: 1 jaar in de mmm, dat is bij ons al 2,5 jaar geleden... Maar wat balen zeg dat ook de 4de ICSI lijkt te zijn mislukt zeg! Weet je nu al hoe lang jullie nog doorgaan met ICSI? Hoe vaak mag je dat doen? En zijn er daarna nog mogelijkheden? Garantie hebben we zeker niet, maar we moeten erop vertrouwen dat het goed komt, dat houdt ons op de been! Erover praten is zeker heel fijn, ben erg blij dat er zoveel reacties zijn gekomen van jullie allemaal, doet me goed!

Liefs Susanne

14. Linda18

Linda18 Actief lid

18 sep 2011
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Suzanne,

Hier ook nog steeds met lege handen na 10 iui en ivf. Zit nu in wachtweek van ivf poging 5. Hoop dat deze poging gaat lukken, mag volgend weekend testen.
    Kan je frustratie en verdriet dan ook goed begrijpen. Ik hoop dat je cryo's goed ontdooien en dat daaruit een zwangerschap gaat ontstaan. Bij ons op de ivf afdeling is net nog iemand zwanger geworden van een cryo. Dus hoop blijven houden.

Groetjes

15. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Hoi Linda18,

Jeetje zeg, dat zijn wel heel veel behandelingen, wat knap dat je nog zo sterk bent en blijft doorgaan, dan moet het wel goedkomen! Maar is het poging 5 met cryo's of echt de 5de volle IVF met punctie en alles? Heel veel succes volgend weekend, laat je het even weten via een pb? Als je wilt dan he... Ik weet dat het echt kan met een cryo en we mogen er 2 terug laten plaatsen, gaan dat ook zeker doen!

Groetjes Susanne

16. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.557
    2.025
    113
    Susanne ik snap je gevoel helemaal.
    We zijn nu al 3,5 jaar bezig waarvan al 3 jaar in de mmm.
    Daarin hebben we 9 iui's gehad en zijn we 3 icsi's gestart waarvan we 1 poging afgebroken hebben.

Prinsje werd na de 2e iui geboren dus dat was vrij snel en nu lukt het maar niet.

Nu hebben we nog 1 poging te gaan en die gaan we bijna starten. Dus hier komt de spanning weer kijken...

17. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Krabje: wat fijn dat jullie al zo snel zwanger raakten, maar wat raar dat het nu niet meer lukt... Heel veel sterkte met de laatste poging en ik hoop echt oprecht dat dit em gaat worden jullie, succes! Wij zitten al de hele 3,5 jaar in de mmm, wist al dat het niet vanzelf zou gaan, maar dat het zo lang zou duren had ik van tevoren echt niet bedacht!

18. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Susanne, ook ik begrijp - helaas! - je gevoel maar al te goed...
    Hier ook 5 mislukte IUIs, nou ja, eigenlijk de eerste IUI was meteen raak, maar werd een MA bij 10.5 weken... Ik word ook niet goed van mensen die tegen mij zeggen "Je weet in ieder geval dat je zwanger kunt worden"...
    Nu staan we op het punt om met de IVF te beginnen. Ik vind het ook heel moeilijk om positief te blijven en te geloven dat het echt ooit gaat lukken. Soms lijkt het alsof de wereld stil blijft staan... Je bent er zo aan een nieuwe stap in je leven toe, en het komt maar niet...
    Maar toch hoop ik met al mijn hart dat we allemaal hier onze kindjes op een dag in armen mogen sluiten...

19. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Kishka: jij ook al een miskraam?? Zwaar he, eerst de blijdschap en dan die vreselijke klap in je gezicht, is zo moeilijk om dan weer op te krabbelen en die dooddoeners als "je weet dat je zwanger kan raken" zijn goed bedoeld, maar inderdaad heel frustrerend, want we hebben er helemaal niks aan! Je leven draait inderdaad soms alleen maar om zwanger worden, maar er niet mee bezig zijn lukt gewoon niet, hoe ik ook mn best doe... Ik hoop het ook heel erg en kan niet wachten tot we aan de cryo's kunnen beginnen over ongeveer 2 maanden, hopelijk gaat het ons dan eindelijk lukken!

20. Linda18

Linda18 Actief lid

18 sep 2011
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Suzanne,

Het is echt de 5e ivf poging. Telkens 2 terugplaatsingen gehad. Hebben alleen tijdens de 4e poging 2 embryo's ingevroren gehad (1 daarvan goed ontdooid, helaas alleen geen zwangerschap uit ontstaan).
    Na mijn eerste ivf was ik zwanger maar dit is in week 5 of 6 al fout gegaan. Voor ons wel een bevestiging dat we zwanger kunnen worden. Vandaar dat we nog even de moed erin houden en hopen dat het uiteindelijk lukt.

Groetjes

Deel Deze Pagina