Wanneer complete klas niet meer in quarantaine?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door maria80, 21 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ik mag hopen dat ze dan sowieso stoppen met het hele testen en die resultaten dagelijks doorgeven. Hoe lang willen ze daar nog mee doorgaan? Tuurlijk ga je ook na de zomer besmettingen opsporen als je blijft testen maar dat hoeft toch niet meer? Iedereen die dat wil is dat gevaccineerd en dat is best een grote groep. Corona gaat niet meer weg daar moeten we mee leren leven. Maar dan wel zonder angst en maatregelen die niets meer toevoegen.

En inderdaad de regel van klassen in quarantaine bij besmetting van een klasgenoot mag wat mij betreft nu al weg. Kinderen zijn amper ziek en als ze het al overbrengen zijn diegene die er heel ziek van worden bijna allemaal gevaccineerd.

Syane, Zxcvb, nelta en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.955
    15.000
    113
    Ja geen enkel bliepje is veilig wat dat betreft. Dat is wel irritant.

Wat de andere reacties betreft, er zal vast een hele goede reden zijn OR heeft er kennis van genomen, ik ken de omstandigheden niet maar er was reden toe. Effectief zien we in elk geval voorlopig extreem weinig ziekte uitval, dat die van ons gestrekt gaat...tja we zijn wel wat gewend, KDV ook schering en inslag en we komen er wel door die laatste weken. Volgend schooljaar zal het wel anders zijn denk ik, iedereen die wil is dan gevaccineerd. De rest is eigen keuze.

3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Er is geen reden toe in te gaan tegen overheidsadvies lijkt me. En jullie kunnen het regelen omdat jij thuis kan werken. Dat heeft niet iedereen. Voor ons is quarantaine gewoon kut om te regelen. Dus ja, dan ga ik dat echt niet accepteren van een school. Ze ontzeggen een kind gewoon onderwijs zonder reden.

Mapje en Syane vinden dit leuk.
  4. Neilia

Neilia Niet meer actief

nee dit was op school de 2e klas van de (ik geloof) 14 klassen.
    Groep 7 al heel wat weken terug en nu dus groep 1/2.

Een andere school die ook in het gebouw zit had op een gegeven moment 5 klassen tegelijk in quarantaine.

Mapje vindt dit leuk.
  5. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    Bingo, vandaag bericht gehad dat drie klassen in quarantaine moeten. De juf van mn dochter die ze alleen op vrijdag heeft, is positief getest. En omdat die juf ook pleinwacht heeft gedraaid moet niet alleen de eigen klas maar ook 2 andere klassen in quarantaine.
    Gedoe weer!
    En school stelt dat het niet haalbaar is om de kinderen na vijf dagen met een negatieve test wel te verwelkomen op school voor les omdat er ook kinderen thuis blijven en zich niet laten testen en die hebben online les nodig. Kortom drie klassen verplicht tien dagen thuis blijven.

6. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Die surveillant voor de klas werd door een schooldirecteur zelf geopperd op het nieuws laatst. Ik had toen meteen dezelfde vraag als jij. Maar wil maar even aangeven dat dit blijkbaar ook door sommigen uit het onderwijs zelf wordt geopperd.

Youtan vindt dit leuk.
  7. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ehhh pleinwacht? Dat is toch buiten op het schoolplein toezicht houden? Daar ga je serieus toch geen twee extra klassen voor in quarantaine zetten? :eek:

Echt weer een gevalletje doorslaan.

Jackie87, flipflop, Liekje81 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja idd en dan ook voor 10 dagen gelijk :|.

flipflop en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  9. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    Ja dat vind ik ook zo niet kloppen!! Kom op zeg, laat de kids na een negatieve test weer gewoon naar school gaan!

Baileyy vindt dit leuk.
  10. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja hier was iedereen er weer na 5-6 dagen, zelfs bij de kleuters.

flipflop vindt dit leuk.
  11. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Wauw 10 dagen!! Pff heftig.
    Maar ik vroeg me ook al af hoe ze dat gingen doen met de niet-testers.

flipflop vindt dit leuk.
  12. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Ja precies dit. Dan heeft dat testen na 5 dagen voor de lengte van de quarantaine ook geen zin.

flipflop vindt dit leuk.
  13. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Nou inderdaad doorslaan.
    Ik hoorde dat ook bij mijn zwager op school. Positief getest in 1 klas, maar omdat ze samen met nog 2 klassen buiten spelen moeten ze allemaal in quarantaine.
    Wel gek de 1e klas mocht maandag al testen. De andere 2 klassen pas na 5e dag, dus woensdag. Terwijl die 1e klas dan niet nog een keer hoeft te testen. Ik dacht datxze dan te vroeg getest kunnen hebben??

14. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    Klopt, ik ga m'n dochter dan nu ook niet laten testen. Als ze na vijf dagen met negatieve test wel naar school had gemogen had ik haar zeker laten testen, nu heeft het geen nut.
    En vind ik die quarantaine echt onzin. Als ze klachten krijgt is het uiteraard anders maar nu zie ik geen nut in binnen houden.

15. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.843
    4.103
    113
    Wow zelfs de klassen die buiten gespeeld hebben ook nog?? Los van dat ik de verplichte 10 dagen al stom vindt (tenzij je echt geen vervanging kan regelen, dat zou misschien kunnen), is dat wel heel bizar en totaal niet nodig. Of heeft deze leerkracht soms lekker uitgebreid met iedereen op het plein staan knuffelen of zo.
    Sterkte! Hopelijk kunnen jullie het goed opvangen thuis.

flipflop en Syane vinden dit leuk.
  16. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    #56 Liekje81, 25 mei 2021
    Laatst bewerkt: 25 mei 2021
    Ze zorgen dan maar voor opvang op school ofzo. Ik kan toch niet bij mn baas aankomen dat ik er 10 dagen niet ben met een negatief getest kind? Niet iedereen kan thuis werken of zomaar zo lang vrij krijgen.

17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.917
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Dit is wel interessant. School kan bij overmacht (juf ziek, geen vervanging) niet verplicht worden om onderwijs te bieden. Maar formeel moeten ze wel opvang verzorgen voor ouders die het ècht niet geregeld krijgen. Ik denk dus dat je dat best kunt afdwingen als je kind na 5 dagen negatief test.
    Al zal er een hoop tijd overheen gaan voordat je gelijk krijgt. Tegen die tijd zijn die 10 dagen ook wel om. Maar interessant als een ouder of belangengroep dat eens op het spits drijft. Kijken welke uitspraak daar dan uiteindelijk over komt.

Mapje, flipflop, Syane en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dat zou ik dan zeker op de spits drijven. Gelukkig is het hier gewoon naar school na negatieve test. Mij gaat het dan ook niet zozeer om goed onderwijs in die dagen, ik snap ook wel dat dat niet altijd kan. Maar ik kan niet 10 dagen thuis zitten voor niks.

nelta vindt dit leuk.
  19. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.917
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Mocht het ooit voorkomen, houd je ons vast op de hoogte. Ik denk dat de school minimaal voor opvang moet zorgen. En als er voldoende personeel beschikbaar is ook gewoon onderwijs moet aanbieden. Maar dit is natuurlijk nog redelijk nieuw terrein.

20. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Had te snel op verzenden gedrukt en daarna nog aangevuld.
    Haha ja dan zou ik zeker op de hoogte houden. Maar tot nu toe doet school het prima volgens de regels. En gelukkig nog geen problemen met vervanging.
    Enige waar ik boos om was laatst, is dat ze een kind uit groep 3 op stel en sprong buiten hebben gezet toen net voor schooltijd bleek dat de klas in quarantaine moest en moeder was al weg. Dan denk ik, laat dat kind in de klas wachten tot iemand dr kan komen halen.

Mapje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina