Wanneer complimentjes altijd fout gaan...

Discussie in 'De lounge' gestart door Joycey, 17 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joycey

Joycey Niet meer actief

... dan heb je waarschijnlijk te maken met mijn schatz :D

Soms zegt hij van die dingen die hij bedoelt als complimentje, maar die je eigenlijk als vrouw zijnde alleen maar als diepbeledigend op kan vatten. Ik ben vaak langer bezig met het relativeren van zijn complimenten en 'lieve woorden', dan dat ik geniet van de rest van zijn sterke punten :p

In het begin van de relatie dacht ik dat hij mysterieus was en weinig sprak :cool: Achteraf gezien denk ik dat zijn vrienden hem hebben aangeraden om 'alsjeblieft' zijn mond dicht te houden. Misschien moet ik maar eens vragen of hij geen complimentjes kan maken of iets op papier zetten wat wel 'veilig' is om te zeggen?

Telkens weer... Het ene moment belt hij je op in zijn pauze dat hij zo verschrikkelijk veel van je houdt. *insert-hier-liefdevolle-glimlach* Om vervolgens af te sluiten met: ik vind helemaal niks belangrijk meer. En gedurende het gesprek zit ik met de fles onze zoon te voeden op de arm met de telefoon aan mijn oor. Nou én bedankt. Hij doelde dit keer op zijn werk (i checked) maar soms roept hij echt verontrustende dingen. Bovendien was dit telefoongesprek nog een goedmakertje voor de voorgaande gebeurtenis waarbij hij weer eens lekker zichzelf was en mij tot op het bot toe beledigde.

Hij bedoelt het altijd zo goed, maar het komt echt nooit zo over - eerder averechts. Hoe kan het bestaan dat er bij mannen vaak 100x iets uitkomt, en dat er 90 van de 100 opmerkingen ronduit kwetsend/boosaardig opgevat kunnen worden, en zij dit zelf gewoon niet door hebben?

Wie kent dit nog meer en weet wat eraan te doen? :D
    En kunnen we elkaars mannen niet souffleren ofzo? ;)
    Ik doe een moord voor een avondje waarop hij alles zegt wat ik graag zou willen horen en haast een moord voor wil doen.

2. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Jeej niet vervelend bedoeld maar heeft hij niet een probleempje met communicatie oid?

Mijn man kan een hork zijn heel af en toe maar merendeel van de tijd krijg ik lieve woordjes,oprechte complimentjes of een normaal gesprek. Het klinkt niet goed dat van alles wat je partner zegt 80/90% beledigend oid is..
    Ik kan gelukkig er dus niet over mee praten..

En een oprechte vraag; hoe deed hij dat dan toen jullie verkering kregen? Of is hij zo geworden?

3. Joycey

Joycey Niet meer actief

Toen zei hij nauwelijks iets uit angst iets verkeerd te zeggen... En ja, hij is niet zo'n uitblinker wat betreft communicatie. Hij doet stikhard zijn best, maar it just doesn't work that way.

Ik ben zelf soms ook een ultrahork; dus dat is ook één van de redenen waardoor we wel goed bij elkaar passen - maar tjeeeeeeempie :D !

4. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    oooh ja, complimentjes. Kom ik beneden in nieuwe kleren, zegt hij:
    "Zie je wel dat je ook leuke combinaties aan kan trekken" ;)

Meestal kan ik er erg om lachen en is het eerder onhandig dan beledigend.

5. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

Een compliment wat ik verkeerd opvat is als ik tegen hem zeg dat ik mij dik voel, of mijn haar niet leuk vind zitten en hij dan zegt; Ik hou toch wel van je, hoe je er ook uitziet. Dan denk ik; zie je nou wel, hij vindt het ook. Thanks dude, NOT.
    Gelukkig snapt hij het nu en zegt hij standaard dat ik de mooiste vrouw van de wereld ben. Dat is al een stuk beter :D

6. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ja precies, dat soort onhandige uitspraken... Ben je dat nou niet eens zat? Bij mij lijkt het wel lopende band werk :D

7. Mijn man zei:
    'Ik ben blij dat de baby vandaag niet is geboren, want ik had een belangrijke vergadering'

Wat bedoelt ie daar nou weer mee? Lullo! :x Alsof die vergadering ooit belangrijker kan zijn dan de geboorte van ons kindje...

8. Joycey

Joycey Niet meer actief

:$...

:D ik wist wel dat ik hier herkenning zou vinden :cool:

9. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Nadat ik heb gedoucht..

'Mmmm, wat ruik je lekker' *Dikke vette knuffel* 'Je haar rook net wat apart, een beetje naar hond'

Ja goed, ik moest het inderdaad wassen, maar toch.. :(

10. VeniVidiVici

VeniVidiVici Actief lid

12 sep 2013
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn vriend zegt ook wel is dingen dat ik denk Say what?

Als ik zeg pff zie die vetrollen..
    Dan aait ie over mijn buik ' maar ze zijn wel lekker zacht'

11. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    toen de anesthesit binnenkwam voor de epidurale wou manlief toch nog effe de info-brochure doorlopen en discussieren met de anesthesist over de gepubliceerde statistieken vooraleer hij wou tekenen voor akkoord
    Hallo, ik heb een weeënstorm iemand:)

2 weken geleden tijdens mijn mega-migraine aanval. Ik lag in ziekenhuis en neuroloog zei juist "ik zie het al vuur in de hersens"
    Zegt mijn man: met jou weet je nooit, je bent altijd direct doodziek.

Een hork dus

12. knap

knap Niet meer actief

Mannen kunnen soms heel tegen strijdige zijn. ( denk wij vrouwen ook).
    Was net bevallen van de tweede en het liep ook niet helemaal lekker. Gal aanvallen weer wennen ect ect. Nou als je het niet zitten zullen we haar dan maar laten ADOPTEREN.

Laat ik voor op stellen dat hij ( super gek op zijn dochter is)

Maar deze opmerking kon ik niet echt waarderen. BEN JE NU HELEMAAL VAN DE POT( GERUKT) OM ZO IETS te zeggen ik scheld niet zo snel met grove worden maar die avond kon ik hem haast wel doden van ben je echt zo gek om zo iets te zeggen.
    Over takt gesproken.

13. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Nee, want het heeft ook iets charmants, het is wel heel eerlijk. Als ik in mijn gruwelijk lelijke paarse pyjamapak (met voetjes!) naar beneden kom en hij zou tegen mij zeggen "Oh, lieverd, wat zie je er weer goed uit", dan zou ik hem nooit meer geloven. Dan liever eerlijk ;)

14. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Hahaha ik herken het ook!!

Voorbeeld van toen ik zwanger was:
    ik: "schat, je vind me toch nog wel mooi met zo'n dikke buik?"
    hij: "Ja hoor"
    ik: "ja hoor? niet echt dus..."
    hij: "Je bent zo ook mooi, maar als je buik weer plat is vind ik dat nóg mooier"
    ik: ":x:x:x dus je vindt me niet mooi nu?!!"
    hij: "ja natuurlijk wel schat!"

hahahahah hij bedoeld het goed, maar eigenlijk ligt het dan aan mij dat ik er weer een negatieve draai aan geef.:)

15. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Hihihi. Dan vraag je er ook wel een beetje om. ;)

Hier 1 die zegt: schat, zelfs in een vuilniszak zie jij er nog leuk uit! :D
    Ja idd, waarom zou ik ook nog nieuwe kleren kopen.. Met een rol vuilniszakken ben ik goedkoper uit... ;)

16. Joycey

Joycey Niet meer actief

En dan nog maar te zwijgen als het écht om shoppen gaat :D !

- Vind je het mooi?
    "Ja maar dat heb je helemaal niet nodig, je had best je oude kleding aan kunnen trekken, dat spaart een hoop geld uit en niemand ziet het"

:x:D

17. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Toen ik mijn lief afgelopen maandag aan de telefoon tegen zijn zwager hoorde zeggen: "Ja, ze groeit enorm, neemt een heel nieuw formaat aan!!" kwam ik ook wel even dreigend de keuken uitlopen :D

Verder doe ik standaard wat Beauty2012 ook doet, maar dan puur om te pesten.

18. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Oh en nog 1.
    Ik had graag van tevoren willen weten dat de mogelijkheid bestaat dat je tijdens je zwangerschap een vachtje op je buik krijgt. Ik zit onder de haartjes..bizar!!

Lief is gek op die groeiende buik dus hij geeft er een kus op en doet vervolgens alsof er allemaal haartjes in zijn mond zitten... zucht...

19. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    In ons geval ben ik meestal degene die de meest stupide opmerkingen heeft. Ik bedoel het echt anders dan dat het mijn bek uitrolt. Ben niet zo goed in verwoorden van dingen...

20. Theres

Theres Actief lid

4 nov 2009
    280
    33
    28
    Zeeland
    Tijdens de vakantie hadden we het over andere hele zware mensen, gewoon in zijn algemeen. Vraagt hij uit het niets aan mij: hoeveel te zwaar ben jij eigenlijk? Dus ik zeg: een kilo of 15... Zijn antwoord: dus eigenlijk heb jij obesitas :$.

Op zijn zachts gezegd was ik NOT amused! En toen hij het goed wilde maken zei hij: Toen ik zwaarlijvig was...:x

Al is het zo dan zeg je dat toch niet...mannen!

Fijn om nog in tankini te lopen ook, die laatste vakantiedagen.

En hij bedoelde het ook nog eens serieus goed, tjongejonge...

Deel Deze Pagina