Ha allemaal! Wil graag beginnen met ovu testen, omdat ik echt niet weet wanneer mijn eisprong is en telkens van alles voel en pfff.. haha! Wie kan me wat wijzer maken? Ik lees over verschillende Ovutesten, wil die van Z&K bestellen, zijn die oke? En dan de dipsticks? Wanneer begin je ongeveer met testen? afgelopen zaterdag ongesteld geworden en ben nu maar even in mijn banner uitgegaan van 28 dagen, want ik weet het echt niet. Je eisprong is ongeveer 24 tot 48h na je LH piek toch? Nou, volgens mij waren dit de vragen wel.. haha! Alvast bedanikt
Hoi Hartedief, Ik heb niet antwoord op al je vragen maar miss heb je toch wat aan mijn geblaat Ik heb idd op t forum gelezen dat die van z&k goed aangeschreven staan bij de forumgebruikers Ik heb zelf de ovu dipstick testen van 123test en sensitest besteld en die zijn ook prima (ik klaag niet iig) Wanneer je begint met testen heeft weer te maken met de lengte van je cyclus.. (Dat las ik in de verpakking van de Sensitesten, daar stond precies in vanaf welke dag je dan moest testen) Ik zou gewoon voor de zekerheid vanaf dag 4 beginnen ofzo (beter te snel dan te laat en ik heb de eerste maand meteen vanaf dag 1 getest en dan de volgende maand gekeken of het overeen kwam Ja zo ver ik weet is idd ja eisprong 24 tot 48 uur naar je LH piek.. Kijk goed rond naar de topics, je kan er heel veel info uithalen (heb ik ook gedaan hihi) Succes en hopelijk is t gauw raak
Ik heb een poosje ovu testen van 123ovulatietest. Gebruikt. Het beste is om deze rond 12.00u smiddags te doen. Na een poosje had ik er geen zin meer in, omdat het bij mij even niet werkte (was iedere keer negatief), maar ben vorige maand weer begonnen en nu heb ik wel positieve testen. Het voordeel van deze testen is dat ze niet zo heel duur zijn. Succes
Heyyy Hartendief, Wij zitten ook op het NOD forum toch? Ik gebruik van Z&K, was er de vorige keer snel zwanger door (en goed geklust whaha) Die hebben goede aanbiedingen ook! Ik begin meestal op dag 9 al met testen (ik zie dat jij ook sporadisch een korte cyclus hebt dus lekker vroeg beginnen zou ik zeggen, you never know) en zodra ik denk dat mijn ei nadert doe ik 'm 2x per dag. De eerste meestal tussen 11:00 en 12:00 en de 2e rond 15:00/16:00. Zodra je een LH piek waarneemt (streepje gelijk van kleur of controlestreep is zelfs donkerder) dan zal je je eisprong binnen 24 á 48 uur hebben. In mijn "zwanger worden" boek staat dat zodra de LH piek begint dat het gemiddeld 40 uur duurt, als de LH piek op zn top is (dan is je ovulatietest ws paars van kleur) dan springt het eitje binnen 10 á 12 uur. je eitje is dan vervolgens nog 12 uur vruchtbaar dus vandaar dat ze zeggen binnen 24 á 48 uur moet je gemeenschap hebben. ik werd zwanger van mijn eerste op deze manier: Na de menstruatie om de 1 á 2 dagen klussen... Ovulatietest gaf positief aan (voor 2 dagen) vanaf dat moment 3 dagen achter elkaar geklust en hoppa zwanger. Ik zou er dan wel steeds 24 uur tussen laten (misschien de derde klusdag wat eerder) ook weer vanwege kwaliteit van het zaad. Dit is natuurlijk maar mijn visie he, maar misschien heb je er wat aan! Succes en stuur me maar een PB als je meer vragen hebt.
Ik ben in juni begonnen met ovutesten met die van de kv. Ik ging toen uit van een cyclus van 30 dagen en begon (volgens mij bij dag 15 of 16). Toen werden de streepjes steeds lichter, eispromg was dus al geweest. In juli geen ovutesten gebruikt, we waren toen op vakantie en volop geklust! In augustus en september weer ovutesten gebruikt, maar nu met die van z&k. Hoorde hier er goede verhalen over en omdat deze goedkoop zijn ook maar geprobeerd. Deze vind ik wel fijn. In aug gestart op cyclusdag 11 en deze was gelijk positief, op cyclusdag 12 knalde hij, op dag 13 was deze negatief. In september op cyclusdag 9 begonnen, want ik wilde het zien oplopen. Op dag 12 was ie pas positief en op dag 13 de knaller, dag 14 was negatief. Inmiddels is mijn cyclus geen 30 dagen meer, maar in de grbuiksaanwijzing van de ovutesten staat wanneer je moet beginnen. Ik had hier dus niets aan, omdat als ik zou beginnen volgens de gebruiksaanwijzing dat mijn eisprong dan al geweest is. Mocht het deze maand weer niet raak zijn, dan start ik op dag 10 met ovutesten. Daarnaast temp ik sinds 20 aug en kan dan goed zien wanneer mijn eisprong daadwerkelijk is. Want als je een knaller hebt op je ovutest, dan is je eisprong 24-48 uur later. De ovutesten kan je het beste gebruiken tussen 10.00 en 20.00 en die van z&k niet met ochtendurine. Eerst een paar uur niet drinken, anders is je urine niet geconcentreerd genoeg om goed te kunnen meten. Succes!