Hallo, ik zit met een vraag. 25 mei jl had ik mijn eerste officiele pilloze dag. Op 25 juni jl werd ik weer voor het eerst ongesteld. Een cyclus van 32 dagen dus. Zou ik mijn cyclus van 32 dagen aanhouden, dan had ik 30 juli jl ongesteld moeten worden. Maar omdat ik net met de pil ben gestopt ben ik natuurlijk niet zeker van een regelmatige cyclus. Ik heb afgelopen woensdag 2 augustus onveilig gevreeen met mijn man. Ik ben nog steeds niet ongesteld. Ik heb geen klachten (ik slik al wel foliumzuur, want je weet maar nooit) Zou je de cyclus van 32 aanhouden, dan ben ik bijna een week overtijd. Mijn vraag is, wanneer kan ik beginnen met testen? Ik heb volgende week vrijdag een darm endoscopie, met roesje. Mocht ik volgende week nog niet ongesteld zijn, is het dan verstandig om geen roesje te nemen? Ik hoop dat er iemand is die hier op zou willen reageren Alvast bedankt, Groetenis, Friesin
Als je cyclus regelmatig zou zijn, kan u niet zwanger zijn van 2 augustus. Als je cyclus ineens 2 weken langer gaat duren is dit wel mogelijk, maar dan kan je pas over een dag of 12 testen als je dan nog niet ongesteld bent geweest. Heb je voor de rest wel veilig gevreeen?
Ik zou gewoon voor dat je die Endoscopie krijgt even een test doen, dan weet je het. ik geloof dat een roesje wel mag met een zwangerschap. maar geen het in ieder geval wel aan dat je mogelijk zwanger bent, houden ze daar rekening mee!
heb je alleen 2 augustus onveilig gevreeen? want als dat zo is, is de kans klein dat je zwanger bent. als je heel de maand niks van voorbehoedsmiddelen gebruikt hebt, zou ik gewoon een test doen, dan weet je waar je aan toe bent. succes ermee!
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb daarvoor veilig gevreeen met mijn partner. Dus ik mag er vanuit gaan dat er een zeer kleine kans is dat ik zwanger ben. Ik wacht gewoon nog even tot een dag voor het onderzoek met de test, mocht ik nog niet ongesteld geworden zijn. Iemand tips voor het juiste moment om een test te doen? Alvast bedankt