kwaliteit van melk

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Tamara Boontjes, 3 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tamara Boontjes

31 mrt 2013
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb twee vraagjes:

1. Ik zit te kolven maar nu lijkt mijn melk dunner als anders. Een beetje waterig, zitten er dan minder voedingsstoffen in of maakt dat niks uit.

2. Mijn zoontje drinkt bijna altijd de borst, maar deze week ben ik weer begonnen met werken en hij krijgt nu dus ook gekolfde melk uit de fles. Hij is 11 week vandaag maar drinkt nooit zijn flesjes leeg. soms drinkt hij maar 80 cc.. Terwijl hij dan pas weer na minimaal 3 uur komt voor een volgende voeding. hij woog bij de geboorte 3140 gram en nu ongeveer 6250 gram. hij krijgt meestal 5 a 6 voedingen per 24uur.
    Kan dit dan kwaad dat hij zo weinig drinkt?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

het is normaal dat je melk van kleur verandert en melk in dit stadium ziet er vaak wat blauwig, waterig uit. Dit zegt niets over de hoeveelheid voedingsstoffen, die is nog steeds even groot!
    De meeste baby's drinken minder uit een fles dan uit de borst. Zeker de eerste periode bij de kinderopvang zijn ze vaak erg moe van alle nieuwe indrukken en slapen meer en drinken minder. Dit is niet erg bij goede groei. Het kan wel zo zijn dat hij de avonden na zo'n werkdag wat vaker wil drinken en ook op de sagen dat je samen met hem thuis bent. Geef daar dan gewoon aan toe.

Mirjam

3. Tamara Boontjes

31 mrt 2013
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reaktie.
    Merk inderdaad dat hij deze week wat meer wil drinken. Echt om de drie uur en ook 's nachts... Sliep al door vanaf 20.00 tot 5.00. Hopelijk is het met een paar week weer wat beter! Haha! Ik geef hem gewoon wanneer hij wil.

Deel Deze Pagina