Miskraam, opnieuw zwanger

Discussion in 'Miskraam' started by Stefanie100, Nov 16, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Stefanie100

Stefanie100 Actief lid

Nov 16, 2015
    123
    0
    0
    Groningen
    Dag Dames,

Een maand geleden heb ik een miskraam gehad :(.
    Het begon allemaal met enorm veel zwangerschapsklachten, (het was nog niet de bedoeling om zwanger te worden, ik had een mirena namelijk). Alle tests waren continu negatief maar de klachten waren volop aanwezig.

Omdat ik een Mirena had en die na 5 jaar toch verwijderd moest worden had ik ook daarvoor een afspraak gemaakt. Had aangegeven dat ik dacht zwanger te zijn, met een inwendige echo is er gekeken en de gyn zag ook een vruchtzakje. Toen moest ik eerst een bloedonderzoek laten doen, bloedonderzoek was negatief en ik werd zowat verplicht om de mirena er direct uit te laten halen. Ik was helemaal verbaasd dat ik dus toch niet zwanger zou zijn? dus heb het toegelaten (domste fout!) Enkele dagen later opnieuw een test gedaan en wat denk je ?? ZWANGER! Helemaal blij dat mijn lichaam me toch niet voor de gek had gehouden. Helaas 4 dagen later een miskraam gehad.

Nu is mijn vraag dus, kan dit gekomen zijn doordat de Mirena er uitgehaald is?
    Ben inmiddels al bij de huisarts geweest, die snapt er niets meer van.

Onze wens voor een kind is er al van begin af aan maar i.v.m. mijn gezondheid nooit verder iets mee gedaan. Nu ik in principe stabiel ben, zou ik het heel fijn vinden om zwanger te raken maar ik ben wel bang om opnieuw een miskraam te krijgen. Hoe gaan jullie daar mee om?

Liefs,
    Stefanie100

2. Nuage

Nuage VIP lid

Mar 12, 2008
    9,020
    659
    113
    Het lijkt me niet dat dit is gekomen door het verwijderen van het spiraal, die is er immers om te voorkomen dat een vruchtje kan innestelen en geeft ook hormonen af. Lijkt me logisch dat ze deze juist er zsm voor je hebben uitgehaald toen bleek dat je zwanger was.

Zo'n vroege miskraam en dan terwijl je nog die Mirena had, dat zou ik wel afdoen als een bevruchting die gewoon geen kans had daardoor. Denk dat er geen reden is waarom het volgende keer weer mis zou gaan. Als jullie een kinderwens hebben zou ik zeggen gewoon weer proberen!

3. Stefanie100

Stefanie100 Actief lid

Nov 16, 2015
    123
    0
    0
    Groningen
    Dankjewel voor je reactie!
    Toch een geruststelling. Ik weet uiteraard dat het altijd opnieuw kan gebeuren.

We zullen nu maar afwachten & volop 'klussen'.

Share This Page