Ik heb een vraagje.. Ik hoop dat éen van jullie me het antwoord kan geven! Ik ben 16 oktober voor het laatst ongesteld geweest, was altijd regelmatig 28-29 dagen. Ik was niet echt met mijn hoofd bij het zwanger worden maar toen ik op een gegeven moment misselijk was 's ochtends dacht ik hey, ik ben overtijd! Ik heb toen een testje gedaan maar die was negatief. Daarna heb ik besloten het te laten rusten, ik had op dat moment nogal wat aan mijn hoofd en ik wilde mezelf niet gek maken... Op dat moment zat ik nog in een depressie waar ik nu toch wel aardig uit ben gelukkig. Een tijd terug was ik voor wat anders bij de dokter en toen heb ik het nog even gemeld, en hij vertelde dat door een depressie het mogelijk is dat je lichaam zichzelf 'beschermt' door een latere eisprong te krijgen en dat het dus goed mogelijk is dat dat gebeurt. Hij raadde me aan om elke 2 weken een test te doen maar ik heb dit (achteraf stom!) niet gedaan, omdat ik bang was dat ik er dan teveel mee bezig zal zijn. Nu heb ik vorige week voor het eerst weer een testje gedaan, vooral omdat ik dus ten eerste nog steeds niet ongesteld ben geweest, maar vooral omdat ik echt heel erg het idee heb dat ik zwanger ben. Ik heb verschillende kwaaltjes. Ik heb dus getest eerst met een kruidvat test, deze was heel licht. Dus die geloofde ik niet. 3 dagen daarna heb ik een CB + test gedaan en ja hoor, er was absoluut een + te zien! Hij was wel licht, maar absoluut te zien. Ik was dus helemaal blij maar geloofde het toch nog niet echt. Deze test was overigens donderdag. Vanochtend heb ik weer een test gedaan, dit keer van de Etos, maar deze was negatief! Nu vroeg mijn vriend net of het niet kon dat het HcG hormoon op een bepaald moment in de zwangerschap weer daalt?! Als ik op mijn symptomen af moet gaan zijn het wel kwaaltjes voor een langere zwangerschap volgens mij. Mijn borsten zijn gegroeit, donkerdere tepels met witte puntjes, en heb vooral veel last van mijn onderrug en bekken. En natuurlijk misselijkheid, krampjes hier en daar, obstipatie, veel plassen... ik kan nog wel uren doorgaan. Als ik nu terugreken is het bijna 13 weken geleden dat ik voor het laatst ongesteld geweest ben..... Kan het dus zo zijn dat op dit moment van de zwangerschap het hormoon afneemt? Erg lang verhaal geworden, sorry. Alvast bedankt!
Hoi Duchess, ik snap wat je bedoelt hoor. Je test blijft in principe nog tot na de 15 weken zwangerschap positief (dat is wat jij dan ongeveer zou kunnen zijn). Tot 10 weken stijgt het hCG in je lichaam, daarna blijft het bij het maximum. Als je nu zwanger zou zijn, zou je dus een positieve test moeten hebben. Ik dnek dat het verstandig is om via de HA een bloedonderzoek aan te vragen. Daarin zou het zeekr te zien moeten zijn. Voor je gemoedsrust en het dealen met je huidige situatie lijkt het me verstandig. Dan kun je dat ook laten gaan indien je niet zwanger bent en je op andere dingen richten. En als het toch positief blijkt te zijn, is het natuurlijk zaak zo snel mogleijk bij een vk aan te kloppen. Ik dnek dus toch niet dat je zwanger bent nav je verhaal, maar vraag het maar eens aan de HA. Groetjes Brigitte