Hoi, we willen zwanger worden van een tweede kindje. Van de eerste was ik in de eerste maand meteen zwanger. In juni ben ik gestopt met de pil, daarna duurde het 35 dgn voordat ik ongesteld werd, daarna 22 dgn,maar stopte de menstruatie niet en na 14 dagen kreeg ik van de huisarts Provera voor 12 dgn. Nu 30 dgn later ben ik nog steeds niet ongesteld. Vanmorgen inwendig onderzoek gehad en nu moet ik over een paar dagen een echo laten maken omdat mijn onderbuik pijnlijk is. Ze willen mijn baarmoeder en eierstokken controleren. Heeft iemand ervaring met Provera of iemand een vergelijkbare situatie want ik maak me erge zorgen. In de bijsluiter stond als bijwerkingen 'langdurig wegblijven van de vruchtbaarheid'. Ik had van Provera uitslag en ontzettend slechte zin.
Hoi miccie Ik ben vanmorgen naar de gynaecoloog geweest en neb provera meegekregen voor tien dagen. Dit omdat na 12 jr pilgebruik mijn menstruatie niet vanzelf op gang kwam. Hierdoor zou juist een menstruatie volgen en mijn cyclus weer op gang moeten komen. Ik heb niks in de bijsluiter gelezen over wegblijven van vruchtbaarheid. Ben wel benieuwd naar ervaringen met provera, iemand? X
wat een vreemd medicijn als ik dat zo lees.. Ik hoop voor je dat bij de gyn blijkt dat alles in orde is!
Ik heb vandaag de echo gehad. Mijn eierstokken waren in orde, baarmoeder ook maar er zat wel vocht in. Het schijnt dat dit verschillende oorzaken kan hebben. Ik moet over een week of 2-3 opnieuw een zwangerschaptest doen en als die negatief is en ik ben nog steeds niet ongesteld dan moet ik naar de huisarts en eventueel naar de gyn om iets van opwekkers te krijgen. Ik ben erg blij met dit nieuws!!!!!
Na 65 dagen eindelijk ongesteld geworden (51 dgn na de eerste pil Provera). gelukkig ! nu maar hopen dat alles weer in normaal ritme komt en dat we snel aantellen natuurlijk!