Hallo, Hoe doen jullie dat? Onze dochter van 11 weken komt 's nachts nog voor een nachtvoeding. Meestal rond een uur of 3-4. Nou staan wij altijd om 6.00 uur op en we voeden normaal gesproken om 6-10-14-18-22 uur. Maar als ze zich dus meldt om 4 uur dan kom ik met de voeding van 6 uur zo stom uit omdat dat eigenlijk nog te vroeg is en dan is het hele dagschema in de war, waardoor de laatste voeding pas om 12 uur 's nachts is (wij gaan meestal tussen 22-23 uur naar bed dus zetten we daarvoor de wekker). Nou vroeg ik me af hoe jullie dit doen met de nachtvoeding. Onze dochter krijgt overigens borstvoeding per fles (afgekolfd dus). Groetjes!
Ohja, ik dacht dat zal anders de reden zijn haha... Maar toen ons zoontje die leeftijd was hadden we ook snachts nog een voeding, dus 6 voedingen per dag. Wij pasten de eerste fles aan op hoe het snachts gegaan was. Dus als hij om 4 uur kwam was de eerste fles om 7.. Ik dacht dat we toen om de 3 uur een fles gaven. Misschien kun je dat proberen? Op een gegeven moment zijn we snachts steeds iets minder in de nachtfles gaan doen. Dus 30cc eraf en dat ong 3 nachten en dan weer 30 cc eraf. Op een gegeven moment fiepje erin. Hij is tot nu toe nog vaak snachts wakker voor zn fiepje maar hoeft sinds hij 4 maanden is geen nachtvoeding meer.
Mijn dochter komt ook nog voor een nachtvoeding om 3/4 uur (bv) Ik geef haar nu snachts geen hele voeding meer, met een paar slokken is ze ook tevreden en slaapt ze weer verder. Dan drinkt ze om 6 uur wel gewoon een goede voeding en komt het ook weer goed uit.
Wij zitten ook op 6 voedingen per 24 uur. Maar omdat we om de 4 uur voeden wordt het 's avonds voor ons al snel erg laat voor de laatste voeding (we liggen altijd op tijd in bed, ). Het minder voeden 's nachts is wellicht wel een goed idee in de hoop dat ze dan om 6 uur gewoon een hele fles leegdrinkt. Denk dat we dat eens gaan proberen! Thanks!
Ja die laatste voeding is pittig. Wij deden deze om 23.30 en bleven ervoor wakker. Ben blij dat deze ondertussen ook vervallen is. Van 5 naar 4 flessen ging bij ons in 1 maand. Hopelijk werkt het voor jullie, succes!
Wij zaten tot een maand of 6 aan de nachtvoeding. We hebben het gewoon gegeven en voedde verder op verzoek. Dus 4 uur 's nachts, dan weer ongeveer 8 uur 's ochtends. Dan is het ritme gewoon anders. We keken vanzelf wat uitkwam.
Bij ons is het idd ook hoe de nacht valt zo begint de dag. Maar... wij geven hoe dan ook de laatste fles om 23uur als mijn vriend gaat slapen. (moeten hem altijd wakker maken deze voeding) Soms komt dit goed uit en soms is het een uur tevroeg. Maar dit maakt voor de nacht niet uit, hij komt altijd tussen 3 en 4 uur.