Hoi, Hoe was dat bij jullie? Ferron die krijgt nu nog 5 flesvoedingen van 200cc melk 6:30 10:30 14:30 18:30 22:30 Om de 4 uur dus, en om 9:30 krijgt hij een fruithapje. Maar voor die fles van 22:30 moeten we hem iedere keer uit een hele diepe slaap halen. Hij is zowat niet wakker te krijgen! het begint me al meer tegen te staan, vind het zo sneu voor hem. Het kost hem door de moeheid ook vaak wat moeite om de fles leeg te krijgen. Lukt hem wel, evengoed binnen 10 minuten maar hij slaapt nog half. Nu weet ik niet of ik bijv. minder in de fles moet doen, of overdag meer in de fles en die laatste minder. of de fles van 18:30 met scheppen nutrix pap erin, en geen 5e laatste fles meer? Ik weet t niet. Hoef pas 24 mei weer naar het Cb en 1 juni naar de Kinder-arts. Hij is nu trouwens bijna 5.5e maand. krijgt aparte voeding ivm pre(dys)matuur
Dit heb ik ook met Danischa mee gemaakt. Niet wakker te krijgen. Heb haar dus op een gegeven moment (was ook dacht ik zo een beetje die leeftijd) gewoon laten slapen, en merkte dan wel waneer ze kwam. Nou ze sliep dus gewoon de hele nacht door. Ze kreeg haar laatste voeding wel rond de klok van 20:00 uur met wat schepjes nutrix. En sliep in het begin tot zes uur en nu slaapt ze lekker van 7 tot 7 door. Wellicht kun je de laatste dan laten vallen en de nieuwe laatste iets opschuiven? Geef je ook al groente?
Tymen was 3 maanden toen de laatste voeding eraf ging, ook omdat hij niet meer wakker werd. ik heb toen door de laatste gewoon wat nutrix gedaan en daar deed hij het erg goed op. In het begin in de voornacht nog wakker, op een gegeven moment schoof dit steeds verder op richting de ochtend. Totdat we op de huidige tijd uitkwamen. Wij hebben hem gewoon dezelfde hoeveelheid aangeboden als er eerst in de flessen zat (dus niet de vijfde verdeeld over de andere vier, maar hij kreeg ook best wel veel), maar daar had hij na een poosje niet meer genoeg aan. Toen heb ik de flessen wat opgehoogd en dat was genoeg voor hem.
Sam werd niet meer wakker voor de eerste voeding. Dus heb ik de 5e fles verdeeld. En het gaat prima, ze is heel tevreden en krijgt nu dus overigens wel in totaal meer dan met 5 voedingen aangezien we nog aan het ophogen waren op het moment dat ik besloot om het haasten achterwege te laten. Nu zit er overdag gewoon 4 uur tussen de voedingen, ze slaapt 's nachts gewoon super goed.
aha, dus als ik het zolees, dan is het helemaal niet verkeerd om bij ferron binnenkort ook de 5e fles eruit te halen? En dan de 4e fles de laatste te maken, en misschien pas ipv 18:30 om 19:30 a 20:00 te geven? Met evt. wat extra nutrix erin? En is het dan verstandig om in die andere 3 flessen van overdag wel iets meer dan 200 te doen, bv 220 per fles? ben anders bang dat hij evengoed om 18:30 al honger begint te krijgen? ga proberen om as maandag naar inloop spreekuur te gaan van het cb met deze vraag. hij krijgt wel fruithap, maar geen groentehap nog!
aha, dus als ik het zolees, dan is het helemaal niet verkeerd om bij ferron binnenkort ook de 5e fles eruit te halen? En dan de 4e fles de laatste te maken, en misschien pas ipv 18:30 om 19:30 a 20:00 te geven? Met evt. wat extra nutrix erin? En is het dan verstandig om in die andere 3 flessen van overdag wel iets meer dan 200 te doen, bv 220 per fles? ben anders bang dat hij evengoed om 18:30 al honger begint te krijgen? ga proberen om as maandag naar inloop spreekuur te gaan van het cb met deze vraag. hij krijgt wel fruithap, maar geen groentehap nog!
Ik hanteerde met 4 flessen het volgende schema (deed overigens niet de vijfde fles over de andere flessen verdelen. Heb gewoon net zoveel in de fles gedaan als altijd, ging prima): 6.45 u fles 240/8 10.45 u fles 240/8 14.45 u fles 240/8 18.45 u fles 260 (20 cc extra ivm nutrix)/8 met 3 lepels nutrix Misschien heb je er wat aan?
ben net even bij het cb geweest met mijn vraag. de 5e fles kan eruit. maar moet wel gewoon 200cc in de 4 flessen houden. Hoeft iet de 5e fles verdeeld over de overige flessen. de laatste fles geven we dan tussen 7 en 8 uur s'avonds. hoefde volgens de mevrouw vh cb ook geen(extra) pap in. omdat dit weer meer calorieen zijn. nu gaven we hem dit sowieso al wel in de laatste fles. de mevrouw ad gezegd dat ferron voor zijn lengte wel ietsje a/d stevige kant is. maar setteke ik zie dat jij tymen in totaal 980cc per dag geeft. is dit jou dan wel geadviseerd?
Volgens mijn cb was dat prima. Zo lang ik hem maar niet meer gaf dan 1,5 l per dag. Volgens hen had hij gewoon wat in te halen. Tymen is nog steeds aan de dunne kant. Hij zit nog altijd onderin de curve qua gewicht. Qua lengte zit hij bijna gemiddeld. Als hij teveel zou hebben gekregen zou hij wel dikker geweest zijn denk ik. Oh ja, inmiddels krijgt hij minder melk, we zitten nu op drie flessen en fruit en warm eten. Ben ook brood aan het introduceren.
okee zo zit dat dus. die mevr. vh cb vond 200 in de flessen meer dan genoeg. en nutrix erdoorheen was ook niet nodig volgens haar. we doen het wel hoor bij de laatste fles. wanneer geef jij het fruithapje precies? want jij hebt (of had) het zelfde eetschema als bij ferron. ik geef het meestal rond half 10. en de volgende fles dan weer 11:00uur. gister avond had hij de laatste, 4e fles om 8;00uur. en werd gewoon half 7 wakker vannochtend. wel heb ik hem om half 6 horen pruttelen, maar kan ook dromen zijn geweest. dus vannacht ging oke!
Tymen kreeg zijn fruit om 9.30 u en zijn groente om 16.30 u. Dan had dat geen invloed op de hoeveelheid die hij uit de fles dronk. Blijkbaar is Ferron wel aan vier flessen toe. Ik hoop dat het zo goed blijft gaan, maar waarschijnlijk krijg je wel nog eens een terugslag. Had Tymen ook. Kwam hij ineens weer een keer 's nachts. Enne, je niet teveel van het cb aantrekken hoor. Ze zijn er voor advies. Als jij denkt dat je het goed doet, dan gewoon op jouw manier doorgaan. Niemand kent je kind beter dan jij!
Nou Setteke, ik ben dus nu op 4 flessen overgegaan met ferron, en hij doet het er super op zeg! Hij slaapt nog steeds flink door, horen hem (nog) niet s'nachts. En wij zijn ook al een beetje aan het wennen aan zijn nieuwe schema. Wel vreemd dat hij nu niet meer om 22:30 eruit hoeft, zie je hem weer iets minder, haha. Maar heeft ook zo zijn voordelen, heb je mooi de avond weer voor jezelf, zonder dat je steeds naar de klok moet kijken van "oh hij moet weer". Groentehap is hij nog niet aan toe, maar denk idd dat rond 16:30 wel een goede tijd zal zijn,dat trekt hij nog net voordat hij moe word. Rond 5uur doen we m weer in bed, tot uurtje of 7, en dan krijgt hij de laatste fles.
Nou, hartsikke mooi dat het zo goed gaat! Heerlijk he, echt de avonden voor jezelf! Blijkbaar is hij er echt wel aan toe. Wat betreft groente, die potjes van 4 maanden vond Tymen niks aan. Pas nu hij potjes van 6 maanden mag eet hij als een dijkwerker! Dus nog even geduld, en dan zal Ferron ook wel lekker van zijn warme hap eten.