wanneer de baby voor het eerst gevoeld ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door wendy160981, 20 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy160981

wendy160981 Bekend lid

3 sep 2010
    522
    10
    18
    huisvrouw, mama
    opheusden gelderland
    patroeschka

ik zei dat deze discussie klaar was als je het er niet mee eens bent wat ik voel ja dat kan ik weet het ook niet zeker en misschien was het niet zo ok.

liz

dank je wil niet dat deze topic ruzie veroorzaakt tussen iedereen.

iedereen voelt wat anders of denkt andere dingen te voelen.

weet je wat ook wel leuk is om een foto erbij te zetten hoe je buik er op dit moment uit ziet las jullie dat leuk vinden tenminste

laten we het gezellig houden hier ok.

2. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Dat zijn je darmen die je dan voelt.
    Ik ben op dit moment niet zwanger, maar voel geregeld wat geklop van binnen ;)

Hier voelde ik voor het eerst wat met:

1e: 17.5 week
    2e: 16 weken.
    3e: 14 weken. Maar de laatste lag ook helemaal tegen de buikwand aan.

3. MamaSaaf

MamaSaaf Actief lid

19 feb 2010
    141
    5
    18
    Nederland
    ik met 14 weken al eerste bewegingen gevoeld, en nu voel ik het heeeeeeeeeeel duidelijk en echt heel de dag door. Komt denk ik ook omdat mijn placenta achter ligt. En ik heb weinig buikvet.

4. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    eerste 16/17 weken
    tweede denk ik iets eerder, maar echt duidelijk overtuigend ook met 16/17 weken

5. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Weet ik nog niet,, nu 9 weken 2 dagen maar nog niks gevoeld,, Ja mijn darmen die druk aan het opschuiven zijn:D
    Kan haast niet wachten het kleine ukkie te voelen!

6. wendy160981

wendy160981 Bekend lid

3 sep 2010
    522
    10
    18
    huisvrouw, mama
    opheusden gelderland
    ten eerste leuk dat er zoveel reacties zijn.
    en ten tweede natuurlijk iedereen gefeliciteerd met jullie zwangerschap

7. mjansen83

mjansen83 Lid

1 mrt 2010
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    5 of 7 weken lijkt mij ook wat vroeg maar goed wie weet. ik voelde mijn kleine meisje met zo´n 16 weken, eerst zachtjes plopgevoel dat dagen achtereen op dezelfde plek te voelen was, en sinds week 18 ongeveer echt hardere plopjes overal in mijn buik. zie ook sinds 2 weken mijn buik omhoog gaan bij zo´n plopje. ben nu 21 weken.

groetjes!

8. Ike1983

Ike1983 Bekend lid

21 okt 2009
    853
    32
    28
    Vanaf 17 weken voelde ik plopjes, een week later werden ze steeds krachtiger. M'n man kon ons kindje voelen met ongeveer 20 weken.

Gefeliciteerd met je zwangerschap TS!

9. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    In de 16e week voelde ik hier en daar wel eens iets maar dat zouden ook mijn darmen nog kunnen zijn geweest.

In week 17 wist ik zeker dat het de baby was en nu voel ik hem iedere dag best regelmatig.

7 weken is erg vroeg maar 5 weken lijkt me echt onmogelijk... Ik denk toch dat het je darmen zijn.

10. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Het lijkt me héél sterk dat je wat kunt voelen met 5 of 7 weken. Met 5 weken is het kindje nog maar 2mm, geen voetjes, geen handjes en er wordt ''dan pas'' een begin gemaakt met het centrale zenuwstelstel. Als je dan wat zou voelen zijn het je darmen en dat komt doordat je hormoonhuishouding aan het veranderen is.
    Vanaf 7 weken kan het uit zichzelf bewegen, maar het kindje is nog maar 1 cm. Ik geloof werkelijk nooit dat dan je kindje is wat je voelt. Maar goed wie ben ik he?! ;) Maar wel gefeliciteerd met je zwangerschap! :)

Ik voelde het trouwens voor het eerst bij 20w4d. Daarna ook dagelijks gevoeld.

11. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ik voelde de kleine hier met 14 weken voor het eerst. Sinds 16 weken iedere dag wel een paar keer (keer of 3).

12. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    ik voelde de kleine met 19,2 weken voor het eerst, en vanaf 20,1 weken elke dag :D ik heb trouwens de placenta over de hele buikwand zitten

13. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Gekriebel al heel vroeg, maar wat duidelijker rond 14w, en tijdens een pretecho met 18w voelde ik de kleine echt trappen, sindsdien elke dag wel getrappel. Misschien omdat ik vanaf toen het ook echt herkende. Eerder voelde het meer als wat jeuk/uitrekken van de huid.

Deel Deze Pagina