Wie heeft er voor mij wat info? Vorige week vrijdag avond zijn we met Jayden naar het ziekenhuis geweest omdat ie heel erg benauwd was. Daar is ie bekeken door de kinderarts, en die kwam tot de conclussie dat het psuedo kroep was. Hij heeft daar via zuurstof medicijnen gekregen en ik heb m zelf een stootkuur medicijnen moeten geven (1x 1 hele zware pil). Maar dat is nu 1,5 week geleden en hij is nog steeds vrij benauwd, hij hoest ook nog als een zeehond en kan nog steeds niet goed huilen. Hoe lang duurt psuedo kroep? En wat kan ik doen om het ademen voor mn mannetje wat makkelijker te maken ik heb het hoofdeind van zn bedje al op klossen staan, en vanwege het hoesten wil ik geen luuf gebruiken. Ik vind t zo sneu, ookal is Jayden gewoon wel weer z'n vrolijke zelf.
hoi hoi.. wat vervelend voor Jayden zeg L. heeft er heel lang last van gehad.. hij hoestte er alleen niet bij.. Luuf werkt bij ons alleen bij verkoudheid, maar niet bij kroep.. Wij moesten van de huisarts elke dag stomen.. ik legde hem in de badkamer op zijn speelkleed neer en ging dan zelf 10 minuten douchen.. Dit hebben we ruim 1.5 maand moeten doen voor het helemaal weg was.. Dit was ook de enige tip die onze huisarts had..
hoi bedankt voor je reactie. De kinderarts heeft ons gezegd dat we dat niet moeten/hoeven doen omdat een onderzoek (begin dit jaar) heeft uitgewezen dat het niks helpt :S . En luuf kwam ik mee omdat een bijwerking van psuedo kroep verkoudheids verschijnselen (kunnen) zijn en dit dus bij jayden t geval is. t is echt sneu he.
wat sneu zeg Bij ons hielp het stomen wel.. na een paar dagen was het zo goed als weg, maar ja nooit bij nagedacht dat je wel even door moet gaan met stomen haha.. kwam dus weer helemaal terug.. Toen heeft het wel even geduurd.. Verder zou er niks helpen volgens de huisarts dus ben bang dat je dan moet afwachten tot het vanzelf weg gaat
Ik heb het als kind gehad (3 a 4 jaar) en mijn moeder vertelde dat stomen ook hielp. Het kan ook geen kwaad dus je kan het gewoon proberen toch? Ik dacht altijd dat een echte pseudo kroep aanval een paar uurtjes duurt? Tenminste dat is mij verteld. volgens mij is er ook niks aan te doen maar als jij hem benauwd vind gewoon even bij de huisarts laten controleren. Heb je gelijk meer zekerheid
Hier hielp stomen ook goed. En luuf smeerden wij wel voor de benauwdheid en de dichte neus. Als de neus ook nog dicht zit worden ze nog benauwder, dus wij deden wel luuf. Lang in bad met veel stoom hadden we hier en na 2 dagen was het al gelijk een stuk beter....Of lekker douchen met de kleine, stoom is er dan ook genoeg....
ik ben er zelf niet bekend mee maar mijn broertje had het regelmatig. alleen was ik toen nog zo klein dat ik het niet heel erg bewust heb meegemaakt. mijn broer had alleen steeds s'nachts last maar daarna niet meer zoals jij beschrijft. soort van aanvallen dus denk ik. mijn ouders gingen dan altijd een uur of anderhalf met hem in de douche zitten en flink dampen.dat hielp altijd heel goed wat vreemd dat ze nu zeggen dat het niet meer hoeft. ik zou het gewoon proberen als hij veel last heeft hoor.
nou jayden douched altijd met ons mee, maar het benauwde wordt er niet echt beter van. ik heb de arts op t cb ook laten luisteren, en die zei ook dat t echt psuedo kroep is, ik zal zo het ziekenhuis maar toch s bellen kijken of de kinderarts nog s wil kijken. Want zoals jullie allemaal omschrijven dat t maar een paar uurtjes duurt en het hier al 1,5 week is incl medicijnen begin ik toch te twijfelen aan astma (ik heb zelf copd dus miss zit t in zn "genen") bedankt voor het meedenken iig.
heft hij een rocheltje tijdens het ademen? Als je dat rocheltje alleen hoort bij het uitademen is de kans klein dat het om astma gaat.. Huisarts van ons zei dat het effect tussen mee douchen en niet mee douchen verschilt van elkaar.. tijdens het douchen krijgt hij veel minder stoom binnen (weet even niet hoe ik het anders moet omschrijven) dan als hij bijv. naast de douche ligt.. De hele badkamer wordt gevuld met stoom en is dus effectiever.. als je twijfeld zoieso je huis/kinderarts bellen.. Hier heeft het 1.5 maand geduurd, zonder medicijnen. .
Wat bij mij hielp was in de badkamer gaan zitten en dan douche aan op zijn heetst en dan stomen. Denk niet dat de douche warm genoeg is om te stomen als je eronder staat.
julian ook gehad wij gingen elke avond onder de douche en savonds voor die na bed ging stomen in de douche als die overdags ook last heeft gewoon stomen in de douche douche op kokend heet zetten deur dicht en stomen maar hier hielp het en luuf smeren voor de verkoudheid als je het niet probeer weet je het niet en idd douche met je kindje kan je niet stomen noemen want dat is niet warm genoeg en als je alles wilt doen ga je stomen douche aan jij ernaast met je kindje deur dicht en stoom goed in de bad kamer laten komen en idd blijven zitten en geef je luuf voor verkoudheid
klopt tonneke mijn ouders gingen altijd naast de douche zitten en lieten die heel warm lopen tot het helemaal dampte in de ruimte en zo bleven ze een uur of anderhalf/of2 zitten tot hij beter ging ademen. ps. mijn broer heeft trouwens als kind later ( en nu nog ) astma gekregen, dus wellicht zit het inderdaad toch ergens in de genen ts.
Dat geloof ik best ik heb ook astma gekregen toen ik 5 was. thomas wordt nu behandelt voor baby astma, liever dat hij het nu krijgt want dan schijnen ze er met twee jaar over heen te groeien, we zullen zien.
ik heb sinds mn geboorte (of ff erna) astma en das doorgegroeit tot copd, maar ik ga voor jou duimen dat ie eroverheen groeit. En ik ga t dan vanavond maar proberen we zetten de douche op zn heetst, deur dicht en dan maar een boekje lezen manlief zal t moeten doen want ik kan niet tegen stomen. Dan horen jullie morgen van me of t iets gewerkt heeft. Ik had gehoopt dat ie er zaterdag vanaf zou zijn want dan is ie jarig.
Ons mannetje heeft ook 2x een kroep aanval gehad. We stonden midden in de nacht in een dampende badkamer... Wij schrokken enorm en de kleine man maar lachen en raar opkijken.... Huisartsenpost gebeld en we mochten gelijk door naar het ziekenhuis. Daar aangekomen was het gelukkig al een stuk minder. De arts vertelde dat de methode van de badkamer eigenlijk achterhaald is maar als wij er gerust op zijn dan moeten we dat gewoon doen?! Verder gaf ze eigenlijk geen tips, het hoort bij de verkoudheid en meestal groeien ze eroverheen. Het komt bij jongens vaker voor dan bij meisjes. Zal wel aan de geboorte-maand liggen
haha zal dat t zijn??? maar jayden kon echt niet lachen toen het begon, hij werd alleen rustig als ie bij mij op schoot zat met zn hoofd helemaal achterover, huilen kon ie niet was ie te benauwd voor. Nu is ie nog steeds erg hees en kan alleen hoge piep geluiden maken als ie huilt. Maar hoelang heeft t bij jullie geduurt?
Ik heb het zelf vroeger gehad, vanaf dat ik een jaar of 5 (?) was ofzo. Volgens mij heb ik er best lang last van gehad. Kan me herrinneren dat er echt periodes waren dat ik avinden achter elkaar van die aanvallen had. Wij gingen dan in de badkamer zitten, douche op z'n heetst aan en dan boekjes lezen ofzo. Daarnaast kreeg ik op een gegeven moment korreltjes van een homeopaat, dan moest ik er ieder uur een paar innemen en dat werkte goed. Maar ja, dat is nu meer dan 25 jaar geleden... Zie hier dat het stomen nog steeds als tip wordt gegevn, maar qua medicijnen hebben ze nu vast wel weer andere dingen uitgevonden. Sterkte ermee!
Bij ons heeft het allebei de keren maar 2 dagen geduurt en toen was hij niet meer benauwd. Hoe is het nu?
hij is nog steeds benauwd en erg "vol" vrijdag mogen we naar de ka. Ik heb de arts van het cb ook laten luisteren en die zegt ook dat t spuedo kroep is.... dus t blijft afwachten. hete douche heeft trouwens niet geholpen, meneertje kreeg er hoest buien van (die klinken nu wel wat losser ipv de vaste droge hoest)