Hoi, Ik ben nu net 6 weken zwanger. Maar het is nog zo onwerkelijk, vooral ook omdat ik er eigenlijk bijna niks van merk. (behalve dat ik niet ongesteld word) Nu heb ik dus gelezen dat met 7 weken het hartje gaat kloppen. Ik overweeg een pretecho te laten maken om het 'echter' te maken voor mezelf. (en omdat ik een stuk ongeduld ben en sta te popelen om het te zien, natuurlijk) Aan de andere kant ben ik bang voor de teleurstelling als er niks te zien is, of zelfs een leeg vruchtzakje. Hoewel dat nog niks hoeft te betekenen, geloof ik. Ik mag pas 22 april naar de verloskundige en volgens mij krijg ik dan nog geen echo. Dan gaan ze wel proberen het hartje te horen. Wat vinden jullie? De moeite waard of niet?
Hmmm, of het de moeite waard is, bepaal je natuurlijk zelf. Ik persoonlijk zou toch even wachten. Je hebt kans dat je uitwendig toch nog niets kan zien en dan is de teleurstelling groot. En verder zou ik het op dit moment zonde van het geld vinden, omdat het er nog zoo ontzettend klein is en een pretecho is niet goedkoop. Ik zou even geduld hebben. 22 ste mag je naar de verloskundige en als je dan het hartje hoort is het toch ook een bevestiging.
ik zou het persoonlijk nog niet doen.... vind het gewoon zonde van het geld. Ik heb met 7 weken een echo gehad ivm bloedverlies en het enige wat te zien was, was een vruchtzakje en een klein friemeltje.. Edit: het was trouwens inwendig bij mij, want uitwendig was niks te zien..
ik zou het persoonlijk niet zo vroeg doen meis! je ziet nog bijna niks met 7wk ik kreeg bij vk eerste afspraak gewoon een echo hoor dus zal gewoon als ik jou was even daarnaartoe bellen en gewoon even vragen aan vk.. Groetjes
Ik zou ook nog even wachten als ik jou was, hoe moeilijk ook. Ik heb vorig week (met 7 weken) ook een echo gehad (dit vanwege een eerdere miskraam), maar het is nog zo klein dat je maar weinig ziet. Ik snap dat je ongeduldig bent, ik kan ook niet wachten tot ik weer met 10 weken terug mag gaan om ons wonder te aanschouwen, maar ik denk wel dat het wachten de moeite waard is, omdat je dan meer ziet! Het blijft natuurlijk je eigen beslissing, maar zo'n pretecho is veel leuker als je kindje al iets ouder is. Suc6 ermee
Ik zou ook nog even wachten, ik heb op 16 april de intake bij de VK en daarna zal ik wel de afspr voor de echo krijgen (wellicht rond de 12 wkn) ik ben daar wel blij mee (ook al moet ik nog heeeeel lang wachten) want zoals iedereen al schrijft je ziet dan wel meer.... Succes met je zwangerschap!
met 8 wk is het vruchtje pas 1,5 cm groot...denk dat je met een pretecho idd niet zoveel zal zien...de echo die ik had is inwendig gedaan (rond 9 wkn om de termijn te bepalen) omdat het nog maar zo klein is
Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten! ik kon ook niet wachten hoor! en met 7 wkn is weinig te zien, maar wel een kloppend hartje en dat is het belangrijkst! als je ander loopt te stressen, lekker naar het zh gaan voor een echo! stress is helemaal niet goed! Succes meid.
Ik zou ook zeker wachten, ik heb met 7,5 week ook een inwendige echo gehad omdat ze uitwendig niks zagen... Kijk maar eens in mijn album wat je dan ziet: een klein garnaaltje van 1,1 cm met een kloppend hartje. Dus hoe moeilijk het ook is, bewaar je geduld... Succes, Liefs Sam
ik ben het niet met iedereen eens..Ik ga ook een echo maken met 7weken omdat ik bij de vk pas met 12weken een echo krijg en ik kan niet zolang wachten...ik moet gewoon de bevesteging hebben dat het hartje klopt...et gaat mij niet zo zeer, om wat ik zie, maar om het hartje dat het wel of niet klopt....Ik heb 26-04 een afspraak en ik hoop dan dat ik goed nieuws krijg... Ik zou het je zeker aanraden als je erg onzeker bent over het gevoel of het hartje wel of niet klopt...
Waarschijnlijk is het alleen nog maar met een inwendige echo te zien, en daar zijn pretecho-bureaus niet tot bevoegd. Dus ik zou gewoon even je geduld bewaren en wachten totdat je een paar weken verder ben, hoe moeilijk dat ook is