Ha allemaal, Ik had een vraagje voor iedereen die naast een baby ook een peuter heeft rondlopen, of voor iedereen met een creatieve oplossing Nou ja, het zit als volgt: mijn dochter gaat twee keer per week van 13.00 tot 15.00 uur naar de peuterschool. MAARRRR mijn zoontje van 11 maanden slaapt normaliter altijd van 12.30 tot 14.30. Nu vroeg ik me af, hoe lossen jullie dit op? Ik ben vast niet de enige moeder van een baby en een peuter, dus er moet iets op te verzinnen zijn Zijn slaapje kan trouwens niet gerekt worden tot 13.15, als ik weer thuis ben, want dan valt hij in de wagen op de heen- of terugweg naar de psz in slaap. Daarna wil hlij niet meer weggelegd worden, wordt wakker en gaat alleen maar blèren in bed met hernieuwde energie. Het is ook nog een kleine tien minuten fietsen heen en terug naar de psz, dus hem in zijn bedje laten liggen als ik dochter breng, durf ik ook niet echt... Hoe doen jullie het of zouden jullie het doen?
Hier het probleem in de ochtend maar het geluk van mijn schoonouders om de hoek. Die even komen zitten, maar die optie heb jij waarschijnlijk niet. Babyfoon met huissleutel even bij de buren?
Kan je hem niet in de kinderwagen laten liggen? Of wordt hij zoiezo wakker als je thuiskomt en stopt met lopen?
hier laat ik ze ook in de buggy liggen hoor als ze in slaap vallen. altijd al gedaan. misschien kan je dat proberen.
Denk dat je toch een beetje moet proberen te schuiven met zijn slaapje.Of inderdaad in de kinderwagen laten slapen als hij in slaap is gevallen. Heb zelf ook dit probleem, mijn dochter gaat sinds gisteren naar de basisschool dus heb haar dagschema en dus ook haar slaapjes aangepast op de schooltijden van mijn dochter. In het ziekenhuis zeiden ze tegen mij "ja de slaapjes moeten er niet onder te lijden hebben anders moet de oudste maar overblijven" Nou dat vind ik dus belachelijk!!! Je hebt 2 kinderen dus je moet daar je weg in zien te vinden, en niet aanpassen aan 1 kind, zo werkt het niet. Gaat je dochter nog lang naar de psz? anders zou je alvast een dagschema kunnen toepassen die op de schooltijden van je dochter kunnen aansluiten (vaak komen die tijden wel een beetje overeen met de psz)
Hij wordt idd wakker als ik aankom thuis, niet meteen overigens, maar hij slaapt gewoon niet langer dan 30-45 minuten in de wagen. Mijn dochter gaat straks naar een school met een 'continurooster', wat inhoudt dat het overblijven 45 minuten is en dat ze om 14.45 klaar is. Dan moet ik hem dus om 14.15 echt wakker maken om hem nog een jas aan te trekken en op de fiets te hijsen (15 minuten fietsen), dus ook dat gaat nog een probleem worden denk ik, want om 12.00 uur krijg ik hem echt nog niet op bed, terwijl hij rond die tijd in de wagen wél altijd in slaap valt (hobbeldebobbel). En zélfs als ik mijn dochter om 11.30 moet ophalen bij psz als ze die ene dag in de week een ochtenddeel gaat, dan presteert hij het om op de terugweg (15 min. lopen is het ) tóch in slaap te vallen, zodat hij ook dan niet meer een normaal dutje doet. Dus dan heb je drie dagen in de week al dat hij niet in zijn bedje slaapt. In het weekend is papa d'r en die is er doordeweeks bijna niet voor de kinders vanwege druk werk, dus dan gaan we altijd iets doen buitenshuis (ook achterstallige sociale contacten e.d.). Slaapt ie in de auto en wéér niet thuis. En nu merk ik dat áls ik een dagje thuis ben en ik wil hem op bed leggen, dan gaat hij me toch blèren ineens! Dus de gewenning treedt al op Heel soms geef ik babyfoon wel aan buuf met sleutel maar die is zelf net mama geworden dus ik vind het nogal wat om dat twee keer per week te doen... Ik voel me dan zo bezwaard... Wel ideaal trouwens als je ouders even langskomen om op te passen, zohee. Dat zou ik ook wel willen!
Hier is de school echt om de hoek, ik breng mijn dochter dus naar school en laat de kleine slapen in zijn eigen bedje. Ik heb wel een briefje in mijn jas met daarop dat mijn zoontje thuis op bed ligt. Mijn ouders zijn op de hoogte en op school zijn ze ook op de hoogte. Ik hoop niet dat ik nu iedereen over me heen!!
hier een dochter van 2,5 en een zoontje van net een jaar. Mijn dochter gaat alleen s morgens naar de psz maar zit eens te denken hoe ik dat zou doen. Kan je hem niet s morgens een uurtje wegleggen en dan om half 2 weer? Ik ben vrij makkelijk met de kids, maak ze wakker wanneer ik weg moet en leg ze weg wanneer ze moe zijn. Dus niet op tijd zeg maar. Als ie in de wagen in slaap valt kan je dan de wagen niet in de woonkamer zetten? En anders gewoon wakker houden en om een uur of 4 weer in bed proberen te leggen?
ik denk dat het in jouw geval ook met continue rooster straks makkelijk is om hem te gaan laten schuiven en een ochtendslaapje aan te gaan leren. van 11-14 zeg maar, consequentie is dat je s ochtends eerder moet opstaan. Als hij nu zeg maar om 8.00 komt en om 13.00 gaat slapen = 5 uur. zal je hem eerst even moeten wakker maken om half 7 ofzo dan kan je hem waarschijnlijk 4,5 uur later wel te bed leggen. om 13.45/14.00 eruit en dan brood/fles/pap geven evt., in wagen als hij lang slaapt dan kan hij het onderweg opeten. Anders kom je straks ook in de knoop..de eerste tijd zal hij smiddags sneller moe zijn maar dan kan je hem bijv. om 16.00/16.30.. 3 kwartier in wagen laten slapen, even rondje wandelen en dan valt hij vanzelf in slaap.
@Sunny: ik heb er dus ook wel eens over gedacht. Maar ik ben toch zeker 20 minuten weg (heen en terug, en dan moet ik eigenlijk ook nog jas uittrekken en even normaal hallo tegen juffen zeggen). En op zich tja... als hij zou gaan huilen.. daar ben ik nog niet zo bang voor, als zou ik het wel rot vinden... Maar meer dat iemand op een gegeven moment doorkrijgt dat ik mijn kind standaard dan en dan alleen thuis laat en daar gebruik van gaat maken - desnoods alleen als motief om me een lesje te leren - om kind te gaan pikken. Ja, dit klinkt natuurlijk wel heel erg complottheorie-achtig, en vergezocht, is het natuurlijk ook. Maar er zijn tegenwoordig gekken die rondlopen.. Je weet het gewoon nooit.. En ons huis is echt niet moeilijk in te breken. Is een jaren 30 huis, waar de helft gammel van is. En mijn zoons kamer is ook nog aan een schuifpui van honderd jaar oud... En ja natuurlijk kan dit 's nachts ook gebeuren, maar het gevoel is gewoon anders als ik er ben, toch meer een gevoel van controle, ook als slaap ik dan (heel licht overigens, helaas, maar in dit geval handig ). Moeilijk hoor.. dit... Wel nog even dit; hij is dus echt moeilijk 'aan te leren' om eerder op bed te gaan dan dat hij kapot is. Want hij gaat echt alleen maar slapen als hij helemaal gammel is. Al sinds zijn geboorte veel protest om op bed te gaan, maar als hij een zware slaapzak aankrijgt zodat hij niet gaat staan enzo, en een speen erin, flink zwaar toegedekt, dan geeft hij zich wel over. Maar daarvoor moet hij echt goed moe zijn. Of zou hij het tóch oppikken als ik het consequent volhou? Maar ben niet echt van het kwartier laten krijsen om aan te leren dat het slaaptijd is. Daar ben ik echt heel slecht in...
Ik begrijp je twijfel over hem alleen thuis laten. Ik had het ook en toch doe ik doe het ook elke dag. En ik ben zo'n 20 minuten weg met de fiets. Niemand weet er van, alleen de juf (en uiteraard mijn man). Een heel enkele keer wordt ze wakker als ik weg ben, dan kom ik thuis en hoor ik haar, speen erin en ze slaapt weer. Ik zou het niet doen als ze ziek is of als ik denk dat ze bijna wakker gaat worden maar ik vind dat ik haar slaap teveel verstoor als ik haar elke dag wakker ga houden. Als ze wil slapen dan wil ze slapen en is er weinig wakker te houden trouwens, ik zou het niet kunnen rekken tot we weggaan, dat zou betekenen dat ik haar iedere dag na 20 minuten slaap wakker moest maken! Over een tijdje gaat ze vast weer op een ander tijdstip slapen en is het probleem over. Ik sluit alle ramen en deuren en heb echt nog nooit nagedacht over kidnapping, alleen over brand ofzo, dus ik check of in de keuken alles uit is. That's it!
Hier heb ik dan de mazzel dat ons zoontje smorgen op de PSZ zit maar als ons meisje smorgens nog slaapt drop ik even de babyfoon bij de buurvrouw met huissleutel en breng de oudste even weg. Zelf zou ik mijn kindje niet alleen laten, maar dat is ieder voor zich. En anders zou je toch moeten proberen om wat te schuiven in zijn ritme. Evt. inderdaad in de kinderwagen laten liggen. En is hij ook minder gezellig als hij minder slaapt?