Wanneer de box in de kamer

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Ladycake, 29 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yoghurt

yoghurt Bekend lid

31 jan 2011
    513
    58
    28
    Brabant
    Wij hebben de box pas gezet toen de kleine geboren was. We hebben het op de laatste dag van de kraamhulp gedaan. Hebben we even samen lopen klussen...even iets anders dan flesje en luiers verschonen :)

2. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Wij hebben het de vorige keer zo rond 30 weken zwangerschap gedaan, toen de boel binnenkwam. Je kunt het maar vast gedaan hebben...en ik vond het ook wel leuk om de woonkamer al zo concreet babyproof te zien! :) Werd toch weer wat echter op die manier.

Nu was ik eigenlijk op het punt dat ie wel weer weg mocht van me, maar ben alweer over de helft met zwangerschap nr.2 dus dat is de moeite niet. Hij blijft dus lekker staan!

3. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Wij doen het volgende week, als de boom eruit is. Hij staat ons nu namelijk in de weg. Omdat de babykamer nog niet klaar is, staat hij (uit elkaar gehaald) bij ons op de slaapkamer. Samen met de kinderstoel (gehad), campingbedje, kinderwagen en kinderbadje. Heb er gewoonweg genoeg van dat al die zooi bij ons op de slaapkamer staat!
    In de woonkamer kan hij tussen de 2 banken staan dus staat hij niet in de weg. Ballonnen erin om de katten eruit te houden en dan staat hij voorlopig goed.
    Als ik dan verlof heb gaat het boxkleed erin zodat ik de katten kan afleren dat dat niet hun kleed is! We hebben gelukkig een unisex boxkleed dus blijft het geslacht geheim!

4. JustMe86

JustMe86 Actief lid

28 nov 2010
    304
    0
    16
    Ik zou mijn box krijgen 2 week voor de bevaldatum, van een kennis. Toen ineens me vliezen braken...Als een gek de box opgehaald.En op de avond voor ik ingeleid zou worden neergezet...

Achteraf had ik hem liever eerder neergezet:p...

Uiteindelijk kreeg ik een nieuwe box van me schoonvader, dus na 2 dagen had ik alweer een nieuwe die beter bij ons interieur paste!

5. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Op de uitgerekende datum komt de box er weer in. Man, wat is dat ding een sta in de weg! :)

6. MamaBibi

MamaBibi Actief lid

18 apr 2011
    300
    0
    16
    Werk als begeleider met jongeren met LVG en ernsti
    Overijssel
    Bij ons stond hij er met 36 weken. Voor de poesjes om er aan te wennen en voor mij om de poesjes af te leren er in te springen haha! Gewoon doen wanneer je zelf wil! Daar zijn gelukkig geen regels voor! :D

7. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    hihi, die staat er al 2jaar bij ons, is niet weggeweest, daniel vond het heerlijk om er in te spelen

8. Naijobi

Naijobi Lid

1 dec 2011
    92
    0
    0
    Borne
    bij ons staat ie al, ben nu 26 weken. Anders staat ie ook maar ergens in de weg te staan. Dus we hebben em al op de goede plek gezet.
    Kunnen er idd mooi wat spulletjes in. Dozen, babyspul.

9. saxia

saxia Bekend lid

8 dec 2010
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons de box neergezet met 37 weken. Wij hebben ook katten die er aan moeten wennen dat dat niet een plek voor hun is. De oplossing hier: 2 boxkleden. namelijk een van stof(unisex) en daarbovenop een soort plastic achtig boxkleed. Ja en dat ligt natuurlijk niet zo lekker als de bank. uit nieuwsgierigheid zijn ze wel 2 keer in de box geweest maar er weer uitgejaagd en nu is het een bekend ding in de kamer.
    Geeft mij wel rust dat ie staat.

10. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hier komt de box ook te staan zodra we de kerstboom weer hebben opgeruimd,zal dus volgende week zijn...

11. Ladycake

Ladycake Bekend lid

14 mei 2011
    531
    0
    0
    Kerstboom is er uit, box staat er in sinds vanochtend :D Wordt steeds echter zo haha

12. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

Hierstond de box al met 20 weken. Helemaal klaar en aangekleed.

Ik heb er de ruimte voor, en het was meer om de poezen te laten wennen, er ligt folie in, dus nu weten ze dat ze er niet in kunnen/mogen

13. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Wij hebben nu nog een oude box staan (voor de oppaskindjes), maar die gaat er binnenkort uit (zodra eind januari mijn verlof begint). Daarna maar eens op zoek naar een nieuwe box en die zetten we dan meteen neer denk ik. Leuk kleed erbij zoeken, etc. Dat hoekje is toch al vrij dan, dus daar kan de box dan zo weer in!

Als je de ruimte hebt, lekker doen wanneer je wilt. Na de geboorte heb je ook nog alle tijd om hem op te zetten. Is binnen een uurtje klaar en de eerste dagen ligt je baby er nog nauwelijks in.

14. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.642
    173
    63
    Vrouw
    Ik denk dat wij em ergens eind januari neer gaan zetten.
    Ben dan ong 37/38 weken zwanger.

15. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik heb geen katten of wat dan ook dus zag het nut niet van eerder neerzetten.
    Mijn man heeft hem neergezet 1 dag voor mijn dochter uit het ziekenhuis kwam (ze is 6 weken te vroeg geboren).
    Bij mijn zoontje stond hij nog maar nog op de laagste stand. We hebben hem de dag dat hij thuiskwam weer omhoog gezet.

Dat ding staat zo hoor. Binnen een kwartiertje.
    Ik wou hem niet al weken van te voren in de huiskamer hebben.

16. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    O ik heb hem wel vanaf dag 1 gebruikt.
    In het begin lekker in zijn babynestje, lekker knus.
    De hele dag in de doek was het ook niet voor mij ;)

17. joma87

joma87 Actief lid

11 mrt 2009
    305
    0
    0
    verpleegkundige
    Bij de 1e neergezet paar dagen nadat hij thuis kwam, want toen werd ie pas geleverd (zoontje kwam 8 weken te vroeg)
    Nu is het kerstboom eruit en box erin. Gaan nu wel nog wieltjes onder de box maken en dan komt ie weer op zijn oude plekje.

18. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.057
    885
    113
    Bij mij kwam de box tegelijk met de kerstboom haha!
    Hij staat nu 2 weken, dus met bijna 33 weken neergezet en ik was (in mijn eentje) wel wat langer dan een kwartier bezig haha!
    Ik heb hem meteen neergezet om onze huisdieren eraan te laten wennen.
    De katten zagen het in 1e instantie als een grote kattenmand, nu gaan ze er al bijna niet meer in en ze zijn vrij schuw, dus als de baby er is denk ik dat ze er zelf ook niet meer in willen.

19. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben de box in de woonkamer opgezet vanaf het moment dat die bezorgd is, tegelijkertijd met het babykamertje. Volgens mij was dat in oktober ofzo dus toen was ik pas 25 weken.
    Maar goed, bij ons bestond de kans dat m'n man plotseling geopereerd zou moeten worden (wat niet het geval bleek te zijn) dus vond ik het wel prima om alles op tijd klaar te hebben.

We hebben de box nu ook al een paar keer gebruikt als m'n 9 maanden oude nichtje langs komt. Ideaal. :)

20. misa

misa Niet meer actief

Al zo'n 5 weken voor de uitgerekende datum. Ook om de katten eraan te laten wennen.
    Nu is hij al sinds een week weer uit de kamer...! ;)

Deel Deze Pagina