Ons kindje wordt volgens de berekeningen in het najaar geboren. Is het dan handig om een maat 56 jasje of vestje aan te schaffen voor buiten of is jullie ervaring dat je deze bijna niet gebruikt en lastig aan te trekken is bij de kleine? Als je het kindje gewoon warm aankleed en bijvoorbeeld een Wrapper Lodger (wikkeldeken) gebruikt is dit dan ook voldoende?
Het is lastig om nu te bepalen welke maat je kleintje dan heeft. Het is idd wel handig om een jasje of een warm vestje te hebben in die periode. Maar je kan ook wachten tot de kleine geboren is en dan iets kopen, kan je beter op de maat aanpassen. En ik zou dan een maatje groter kopen zodat ie de winter ook nog doorkan
Mijn dochter is in mei geboren en toen was het best fris. Ik had vantevoren wel een jasje gekocht in maat 56 (ze was flink, ruim 8 pond en kon er best nog lang in) Het was alleen niet zo'n heel dik jasje, want dat zit vaak zo opgepropt bij die kleintjes. Ik zag bij zeeman gisteren leuke jasjes voor maar 6,99. Dan is het ook niet zo erg als je het niet heel veel aan trekt. Misschien is het iets voor je....
ik zou een dun jasje of vestje kopen en verder met dekentjes of wrapper ofzo in de weer gaan. Wij hadden zo'n fleece jasje/vestje, maar wat blijkt: ons kind heeft het heeel snel warm... Dus doe ik hem geen plezier met dikke jassen Toen iedereen hun kind nog met dikke jassen aan naar buiten nam, was die van mij al zonder jas... En dan vreemde blikken joh, van andere mensen.! Maar als ik dan dacht: misschien wordt ie anders wel ziek ofzo en ik deed hem toch een jas/vest aan, dan was het al snel brullen van de warmte (waardoor hij het nog warmer kreeg). helemaal als ik dan een winkel in ging met hem Hangt dus helemaal van je kindje af...
Ik heb wat omslagdekentjes en een Lodger wrapper, voorlopig koop ik geen jasjes/vestjes en zie ik wel wanneer en in welke maat ik dat nodig heb.
Ik heb geen jasjes, maar wel een paar vestjes (2 in maat 56 en 2 in maat 62 om mee te beginnen, bijkopen heb je altijd nog zo gedaan). En verder hebben we wat omslagdekentjes enzo, dus hij hoeft geen kou te lijden.
Ik zal em een maatje grter doen, ook omdat je er nog kleertjes onder doet en de beeb anders wel erg ingesnoerd komt te zitten, als je kijkt opf http://shop.hm.com en dan Nederland kiest en dan in de shop kijkt bij BABY hebben ze een soort Fleece overallen, heel lelijk, maar lekker warm in de kinderwagen bak.
Ik heb een heel lief jasje gekregen voor mijn novemberbaby.... bij de V&D met nijntje erop... ik heb een maatje 62 gekocht...in het begin een beetje groot, maar dan kan hij er wel ff in... mouwtjes oprollen, en een mutje onder de capuchon...tevens kan hij het met een truitje eronder aan wel goed aan. (wintertruien zijn natuurlijk dikker!)
Ik had een shelter (januari baby) en dat was ideaal hoor! Jasje was niet nodig. Later deed ik ook wel een vestje met dekentje in de maxi cosi bijvoorbeeld.
Ik heb 2 winterjasjes, maat 50 en 56 gekocht, via marktplaats, was bij elkaar 10 euro kwijt dus dan vind ik het niet zo heel erg als ik ze niet gebruik. Ook heb ik 1 vestje gekocht maat 56 en m'n moeder had nog verschillende vestjes dus ik heb wel wat. Ik zie tegen die tijd wel wat ik ga gebruiken.
Ik ben ook in november uitgerekend. Ik heb een tijdje gedacht om een skipakje te kopen en dan een maatje 62 ofzo, maar dit lijkt mij zooo onhandig, dus ga ik toch maar een voetenzak kopen voor in de maxicosi. Als ik de wagenbak ga gebruiken, zorg ik gewoon dat mijn kindje warm gekleed is en gebruik ik een lekkere warme deken (ik neem een quinny buzz, dus fleece dekentje zit erbij). Mocht ik het later alsnog nodig vinden om een jasje aan te schaffen, dan zie ik dat tegen die tijd wel. Heb overigens wel een jasje van mijn schoonmoeder gekregen, dus zit niet helemaal zonder.
Hier ervaring met een februaribaby. Had een allerschattigst jasje gekocht. Ze heeft het 1 keer aangehad. Jasjes zitten niet lekker, vind ik in ieder geval. Of ze verzuipen erin of het is geprop. En bij de hals/nek zit het nooit fijn warm. Ik heb het opgelost met een Bunker van Lodger. Is heel goed bevallen, gebruik hem nu nog. Wrapper kan ook heel goed. Lekker warm en makkelijk aan te passen aan het weer (helemaal inpakken of wijd omslaan).
Ik gebruikte toen wel eens vestjes, maar eigenlijk niet vaak. Vaker een dekentje oid. Vond vestjes ook makkelijker dan jasjes omdat die wat soepeler zijn. Is wel handig om 1 of 2 maten groter te kopen en vooral op te letten dat de mouwen niet te nauw zijn.
Ik heb een heel leuk jasje gekocht bij de zeeman voor maar 7 euro.... Dus tja voor dat geld laat ik het niet liggen.
Ik ben erg van de vestjes en dan het liefst zonder capuchon, want als ze in de maxicosi zat, draaide ze haar hoofd soms opzij helemaal in die capuchon. Als je hem naar beneden deed, zat er weer zo'n prop in haar nek.
Ik heb de eerste 2 maanden eigenlijk nooit jasjes gebruikt, wel eens een vestje. Maar het is zo'n gepruts om je kleintje in een zo'n heel pak of jas te hijsen, de voetenzak van de maxicosi of zo'n Lodger (of lekkere deken) zijn veel makkelijker. Nu zou ik zo'n pak wel weer leuk vinden, het is toch minder fragiel nu. Maar goed, dat is een beetje warm nu en zodra het echt kouder wordt kan Eva waarschijnlijk al lopen en dan vind ik zo'n pak niet zo leuk meer .
Ik heb ook geen jasje gekocht, ga deze denk kopen vanaf maat 62. Daarvoor kleed ik hem gewoon warmer aan ( vestje ofzo ) en dan in een wikkel deken. Zal meer weggaan met de wagen dan met de maxi-cosi dus dan heb je er ook al een extra dekentje in.
Wij hebben een jasje en een wikkeldoek. Het is hier iets kouder dan in Nederland. Mag er eigenlijk ook een kruik in de kinderwagen?
Weet dat niet zeker, maar waarom niet. Als je kind het niet te warm krijgt moet dat volgens mij geen probleem zijn. Anders misschien even navragen in het kraamverzorgsters/verloskundige topic.