Wanneer deden jullie de box omlaag. Mijn ventje kan zichzelf optrekken aan bijv de speelboog van de wipstoel enzo, maar ik heb het in de box nog niet gezien. Moest hij nou omlaag als ze zitten of voordat ze gaan staan? Ik weet het echt niet meer...
Onze hoge stand is niet zo heel hoog (meer halverwege, weet niet of dat normaal is?) en ze kan er prima veilig in zitten. Pas als ze zich kunnen optrekken tot staand, moet de box naar beneden dacht ik. Of althans hij moet naar beneden vóórdat ze zich kunnen optrekken... Want straks kukelen ze erover heen... Overigens gebruiken wij de box nu vooral als opslag van het speelkleed en speelgoed e.d., want sinds ze kan rollen ligt ze eigenlijk altijd op de grond. Heeft ze veel meer ruimte om te rollen en nu te tijgeren.
Zodra ze zich gaan optrekken heb ik de box omlaag gezet, uit veiligheid, je zou er maar net niet bij zijn.
Optrekken tot zit? Het bedje heb ik trouwens ook al een paar maanden omlaag staan. Moet er idd niet aan denken dat je te laat bent.
Ok, ja het bedje heb ik ook nog hoog staan. Maar hij is een buikslaper dus dat kan nog wel even. Ik heb hem nu ook vaker op de grond liggen, maar aangezien mijn dochter best nog wel een beetje te gek met hem is (heel stevig knuffelen en harde kusjes geven) gun ik hem soms ook de rust van de box hahaha.
Hier gaat de box op de lage stand zodra hij gaat proberen te staan. De box zit nu iets boven de helft en as hij zit in de box dan komt enkel zijn kruin boven de rand uit. Hij kan ook nog niet kruipen, dus hij verplaatst zich ook bijna niet.
Wij hebben de box lager gezet toen hij ging pakken vanuit buiklig.Dat was rond de 4 1/2 maand.MEt 5 mnd had hij de rand van de box al vast en met 5 1/2 maand oud stond hij zich op te trekken aan de box. met 6 mnd oud wandelde hij erlangs. Dus....oip tijd doen want anders ben je te laat en kukelt hij ineens over de rand. Lucas ging trouwens pas zelf zitten na het optrekken.Dus als hij gaat zitten ben je te laat volgens mij dan. Doen als hij zijn hoofd goed lang omhoog kan houden en begint te grijpen voor zijn neus en in de hoogte.Was hier net na het omrollen.
Ok, ja hij pakt werkelijk alles als hij op zijn buik ligt. Hij is ook een buikslaper dus dat is een hele comfortabele houding voor hem. Het punt is ook dat hij ruim 70cm is en hij in de lengte ook niet echt goed kan liggen zonder dat hij bij de spijlen kan. En als het dan niet kan dan zorgt hij wel dat het kan (tijgert ernaartoe).
Wij hebben de box omlaag gezet toen mijn zoontje zichzelf ineens tot staan kon optrekken vanuit zit. Hij kon toen nog niet zelf gaan zitten overigens. Maar frustratie is een goede leerschool en gezien het feit dat hij de volgende stap al beheerste voor de zekerheid de box lager gezet. Het zal je toch maar gebeuren dat je kleintje wel over de rand kiepert als je net even niet in de buurt bent.
Ik denk dat ik hem toch deze week naar beneden zet. Mijn meis moet toch ook regelmatig naar de wc enzo en dan heb ik gewoon geen zicht op hem. Dan wil ik 100% zeker zijn dat hij veilig ligt/zit.
Ik heb de box en het ledikant omlaag gezet toen ze zelf gingen zitten. Je kunt wachten tot de eerste keer staan, maar dat zal hij/zij maar net doen als je er niet bij bent, en eroverheen kukelen... Ik denk dat je er dus verstandig aan doet, om 'm nu alvast omlaag te zetten. Zeker als je een groter kindje hebt, moet je best vaak even de kamer uit.
Ik ga de box vanmiddag omlaag zetten. Het bedje laat ik nog even zo want hij is toch een buikslaper en vanuit zijn buik trekt hij zich nog lang niet op enzo.
Mijn dochter kon eerder gaan staan als zelf gaan zitten. Dus heb ik hem omhoog gezet toen ze pogingen deed om te gaan staan. Pas daarna kon ze zelf vanuit liggend ook gaan zitten.