Wanneer de box weg???

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Lydia2906, Nov 16, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lydia2906

Lydia2906 Bekend lid

Nov 7, 2008
    857
    0
    0
    Ik weet niet wat ik moet... Niek zit er eigenlijk niet meer in.
    Alleen als ik boodschappen in huis til, douchen ga, zulke dingetjes...
    Maar ik neem hem ook vaak mee naar boven, hij vermaakt zich daar prima.
    Om mij heen hoor ik: Laat de box staan! Het is zooooo handig en je gaat hem zeker missen.
    En dan ben ik weer zo beïnvloedbaar...
    Maar ik vind het zo'n onding!

Tot hoe lang hebben jullie kindjes erin gezeten?

2. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,810
    9,317
    113
    Gelderland
    Ik zou zeggen haal hem weg maar berg hem nog niet op. Kijk het een paar dagen aan en als je hem niet mist berg je hem op.

Ikzelf ga proberen de box zo lang mogelijk te laten staan omdat dat de plek is waar mijn zoontje een beetje zijn rust kan vinden. Hij is ontzetten hyper als hij in de woonkamer aan het spelen is en vermaakt zich tot nu toe uitstekend in de box.

3. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,793
    18,984
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Tja, ik zou ook zeggen: als je hem niet meer gebruikt, berg je hem kop. Zeker als hij in de weg staat. De tip van Luna is wel heel goed.

4. kiddie

kiddie Niet meer actief

Hoezo onding? ;) Staat ie erg in de weg ofzo? Ik laat hem nog lang staan, al zit ze er straks minder in. Altijd handig als het eens zo uitkomt.

5. mieperdepiep

mieperdepiep Actief lid

Aug 26, 2008
    160
    0
    16
    Hoofd Financiele Administratie
    Zuid Holland
    Nou die van ons ging pas weg vlak voor d'r 2e verjaardag. En ze heeft er nog dagen om lopen vragen. Het was voor haar echt een rustmomentje, voor mij hoefde ze eigenlijk niet eens meer in de box. Ik zou zeggen, kijk naar je kindje, hebben wij ook gedaan ;)

6. Zonnestraal2

Zonnestraal2 Bekend lid

Jul 28, 2009
    793
    0
    0
    Ik vind de box heerlijk, sochtends zit die er vaak een uurtje in kan ik het huis opruimen en rustig ontbijten. Als ik ga koken zet ik hem er ook in zodat ik rustig kan koken en hij niet steeds naar de keuken komt gekropen vind dat zo gevaarlijk.
    Ik denk dat je de box wel zult gaan missen hoor je kleintje is pas 1 jaar en jij hebt soms ook even tijd voor jezelf nodig om wat te kunnen doen of rustig te gaan koken/huishouden/douchen etc. Als ik geen box zou hebben ben ik de hele dag bezig me zoontje achterna te gaan en overal vandaan te halen. Maakt me niet uit maar niet de hele dag ik heb ook nog dingen te doen. Dus ik zou er wel goed over na denken.

7. Lydia2906

Lydia2906 Bekend lid

Nov 7, 2008
    857
    0
    0
    Hmmm..... Bedankt voor jullie antwoorden.
    Misschien moet ik het inderdaad nog even volhouden. Het is op die momenten nog wel makkelijk ja.
    Hij staat niet echt in de weg, maar nu staat hij er soms meer voor de sier.

8. Calimero

Calimero Fanatiek lid

Aug 31, 2006
    1,901
    0
    0
    mijn dochtertje wer in januarie 1 en ik heb toen in december al opgeborgen omdat ze er iet meer inzat dus stond hij hier ook meer voor de sier haha weg ermee

9. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Wij hebben hem weggehaald toen Sil ongeveer 10 maanden was. Hij zat er ook nooit meer in, en ALS hij er dan al eens even in ging (ik naar de wc moest ofzo) dan was het gillen en brullen, net zolang tot hij er weer uit mocht, ook als dat een half uur duurde, kwam ik achter. Nou, dat vond ik complete onzin, dus we hebben hem gelijk weggehaald en nog geen dag spijt van gehad, hoor. Hij speelt nu heerlijk in de kamer en als ik even mijn handen vrij moet hebben zet ik hem of in de kinderstoel of in zijn kamertje. Gaat uitstekend :)
    Hoe vaak ik overigens niet heb gehoord dat ik er spijt van zou krijgen.... *zucht*

10. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hoi!

Onze zoon zit er nog regelmatig in. Ik heb weer wat vaste boxmomentjes gecreeerd, omdat hij een enorme handenbinder is, zeker nu hij loopt. Hij heeft wel even moeten wennen, maar vindt het nu weer heerlijk om een afgebakende ruimte te hebben waarin alles van hem is.
    Ik zou hem dus nog niet willen missen, zeker nu nr 2 eraan komt en ik van plan ben bv te geven. Ik hoop dat ik dan straks de boxmomentjes van Lucas als voedingsmomentjes kan gebruiken, zeg maar...

Maar goed, het hangt natuurlijk af van je kindje. Kijk, mocht je hem missen, kun je hem natuurlijk altijd terugzetten. Maar het is de vraag of je kleine het dan nog accepteert ;)
    Tis maar net wat je zelf handig/prettig vindt!

Liefs!

11. Eerised90

Eerised90 VIP lid

Hier staat ie nog en ze is nu bijna 14 maanden..
    Ze zit er nog weinig in, maar een keer of 3 in een week echt spelen, en soms wat vaker als ik moet plassen ofzo of iets pakken. Dan weet ik zeker dat ze niet heel mn huis verbouwt in de tussentijd!
    Maar vind het soms ook wel even fijn, dan loopt ze even niet in de weg, of als ze helemaal hieper-de-piep is is het ook fijn.

Blijft voorlopig nog wel staan ook, lekker om achter de hand te hebben. Bedoel hij staat nu al meer als een jaar, kunnen die paar maanden er ook nog wel bij.

12. tulip

tulip Niet meer actief

ik heb hem met 10 maanden weggedaan, de box had voor ons geen functie meer. Ze speelde op de grond hartstikke lief. Als ik boven iets ging doen liet ik haar toch niet alleen beneden, dan nam ik haar altijd mee.

mvs, hier ook, zo dodelijk vermoeiend.

13. little me

little me Lid

Dec 2, 2008
    77
    0
    6
    groningen
    Hier exact hetzelfde ;) Wij hebben hem weggehaald toen onze dochter 14 maanden was. Nu een mooie kast, met manden waar ze haar speelgoed zo uit kan halen, erheen gezet! Hij werd bij ons op het laatst gebruikt als 'opslagplaats' :D

14. Ladydi85

Ladydi85 Niet meer actief

Hij staat er nog steeds. Mannetje is 21 maanden en hij zit er elke dag ruim een uur in. 's Ochtends als hij zijn papje op heeft, gaat hij in de box televisie kijken (box staat naast de tv) en dan ga ik ontbijten. Verder zit hij er gedurende de dag een paar keer in (als ik naar de wc ga, anders trekt hij alles overhoop......) of als ik even schoon moet maken. Hij vindt het prima in de box, dus ik gebruik hem vrij vaak. 't Is hier juist het punt: wanneer gaan we hem uit de box halen, ooit moet de baby erin...

15. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Hier met 18 maanden weggedaan. Ze wilde er gewoon niet meer in (heeft nooit veel erin gespeeld, was liever op de vloer bezig). Heb hem geen seconde gemist, tenminste, ik heb liever een tevreden rondkruipend kind die overal aan zit dan een krijsend kind in de box... maar das persoonlijk, sommige kinderen vinden het heerlijk in de box, dan moet je hem gewoon laten staan!

16. suze30

suze30 Fanatiek lid

Jul 7, 2009
    2,188
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier hebben we hem weggehaald bij 10 maanden,bij alle 3, ze wilde er niet meer in en speelde rustig en het liefst op de grond, maar als ze er nog graag 1 uurtje of wat per dag inzitten zou ik hem wel achter de hand houden!

17. adi

adi Niet meer actief

Hier is de box enige (nog) velige plek waar ik mijn zoontje kan achterlaten als ik even de kamer uit moet. De kindersteol houdt hem namelijk niet tegen, daar klimt ie zo uit.

Hier blijft ie nog een tijdje staan, zo kan ik de kinderen indien nodig even apart zetten zodat ze elkaar even met rust laten.

18. Col82

Col82 Actief lid

Aug 22, 2008
    198
    0
    0
    Amersfoort
    Hier hebben we de box met 11 maanden weggedaan. Zoontje wilde er niet meer in, speelt liever op de grond. Hebben de box ook geen seconde gemist. Als ik naar boven ga neem ik mijn zoontje inderdaad ook mee naar boven, laat ik niet alleen (als ik tenminste langer wegblijf).

19. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

wij gebruiken de box nog steeds:) (zoonlief is 17 maanden)
    vaak gedacht om hem op te bergen maar dan kan ik niet even een wasje ophangen of de boodschappen uitladen, of naar de wc etc.
    ook tijdens het eten koken als mijn vriend er niet is zit hij erin.
    hij gaat er ook lief in zitten spelen, dat scheelt natuurlijk!
    en wat mamamarije zei, lijkt me ideaal als straks de tweede er is, om "rustig" bv te kunnen geven zonder dat hij van alles uitspookt;)

20. tico

tico Fanatiek lid

Jul 14, 2008
    1,311
    0
    0
    ons meisje is dan net 1 maar lees veel mensen die hem al met 10 maanden weg deden pfff waar laten jullie je kindje dan als je even strijkt of wat dan ook?>
    Hier zit ze zeer regelmatig in de box en ze vind het geweldig! geef haar wat te spelen en je hoort haar bij wijze van spreken de hele dag niet. Niet dat ze er zo lang inzit hoor! voordat iedereen hier gaat steigeren hahaha. Maar ik denk dat ik toch totaal zeker op de 2 uur per dag kom.

Share This Page