Hier gebruikten wij de box al rond 10-11 maanden niet meer en we hebben hem opgeborgen een paar dagen voor zijn 1e verjaardag en ik heb hem geen seconde gemist eigenlijk. Ik zet hem nu vast in zijn kinderstoel mocht het echt nodig zijn.
Emiel ging nog in de box toen Ymke was geboren. Hij was toen 2jr en 4 mnd. Ymke gaat nu ook nog steeds in de box. Het is de enige veilige plek voor haar wanneer ik eventjes de kamer uit moet of eten aan het koken ben. Ook kan ik rustig even op de bank zitten en is zij aan het spelen of tv aan het kijken. Ymke kruipt overal in en op en zit overal aan. Als Ymke net zolang in de box blijft als Emiel dan heb ik de box straks bijna 5 jaar in de kamer gehad. We hebben twee hypertjes rondlopen en dan is de box toch wel makkelijk op sommige momenten van de dag.
Ik wilde de box ook al eerder weg, maar iedereen raadde het met af. En waarempel laatst kon ik 'm 's ochtends nog een klein uurtje in de box kwijt. Zeker niet langer, maar nu is het er helemaal af en ligt er allemaal speelgoed in (waardoor het ook niet aantrekkelijk is om 'm er in te zetten). Dus nu wil ik een opbergbankje met een stoeltje en een tafeltje. Zodat ik plek heb om z'n speelgoed op te bergen en hij ook mooi aan een tafeltje kan zitten spelen. Of een kist en een tafeltje en stoeltje, moet nog even kijken. Die wil ik 'm dan voor sinterklaas of kerst "cadeau" doen en dan kan daarna de box er uit.
strijken deed ik tijdens haar slaapjes, ik vond dat niet een reden om haar in de box te stoppen, alle andere poetsdingen (die niet gevaarlijk zijn) gewoon waar ze bij was. Moest ik even naar boven, ging ze gezellig mee. Ik zou nooit alleen boven poetsen of opruimen en haar beneden in de box laten.
mijn dochter is 17 maanden en zit nog regelmatig in de box. Eventjes tv kijken of spelen als mama boven iets moet doen ofzo. Als de baby er straks is kan ze er helaas niet meer in...
ik riep altijd nou ik hou de box er nog lekker in. ik heb dat geroepen tot 1 jaar en nu is hij nog niet 1 jaar en een maand en ik heb dat ding er uit gehaald. ineens was hij er klaar mee terwijjl hij zich er altijd goed in vermaakte. toen ik hem er in zette gewoon lopen huilen en was heel verdrietig hij wou bij ons zijn. wat ik ook heel goed begrijp. ik heb nu een kist voor hem gehaald hier zit zijn speelgoed in. die zet ik open en hij vermaakt zich de hele dag. ik mis de box nog niet. en nu kan ik met kerst ook mooi een kerstboom plaatsen zonder het te vol word!
De box staat hier nog, als opslagplaats. Manlief is momenteel heel druk met een prachtig huisje voor haar waar ze dan lekker in kan spelen en met opbergruimte voor haar speelgoed. Zodra die klaar is, gaat de box weg, ze zit er niet meer in sinds ze 1 jaar is ongeveer.
Hier staat ie al 3,5 jaar en Rick zit er nog steeds regelmatig in Rick heeft vrij lang erin gespeeld en tegen de tijd dat hij er bijna niet meer in ging was ik hoogzwanger en hebben we hem laten staan. Thijs zit er elke dag nog in en hij kan zich er prima in vermaken. En Rick klimt er dus nog af en toe bij in. Anders kan ik echt niet ff naar de wc of eten koken. Thijs haalt echt alles overhoop! Alle lades moeten open, puzzels ondersteboven. Maar hij klimt ook op de bank en gaat over de leuning hangen en klimt op de salontafel en op Rick's (meegroei)kinderstoel. Dus echt niet dat ik die even uit het oog kan verliezen. Ik zou vooral echt naar je kind kijken, als ie het helemaal niks vind en zich niet kan vermaken in de box, kun je hem wegdoen. Als hij zich wel vermaakt zou ik hem nog laten staan.
Bij Ruben was hij op zijn eerste verjaardag al weg. Bij Stijn zou ik hem nu al wel kunnen missen (bijna 11 mnd). Mijn kinderen zitten er gewoon bijna nooit in. Ze vinden in de woonkamer spelen (samen spelen) veel leuker. Als er even iets is doe ik de kamerdeur gewoon dicht of zet hem in zijn kinderstoel. Hij staat er wel nog hoor...en op marktplaats
Ik heb met Ruben trouwens altijd het huishouden gewoon gedaan waar hij bij was. Ik ben zelf van mening dat ze dat op die manier gewoon aanleren, dat je bezig bent. Nou is elk kind anders, dus zal wel zien hoe het straks met Stijn gaat.