Mijn baby van 3,5 maand is erg onrustig 'snachts. Ik heb het idee dat dit is begonnen sinds ze de laatste inenting heeft gehad. Daarvoor had ik haar op 4x180, en sliep ze keurig door. Nu is ze ook erg aan het hoesten de laatste week, kan echt horen dat ze bromt bij het ademen. Ze heeft verder geen koorts, is alert en heeft goede natte luiers. Maar, ze drinkt wel echt weinig, ik denk ongeveer de helft (was alweer naar 5x150 gegaan), dus zo'n 375cc. Dit is wel echt weinig. Maar ze wordt na ong een halve fles ontzettend onrustig en doet alles om die fles uit haar mond te krijgen, ik krijg er dan echt niet meer in. Nou heb ik haar ook nog over gedaan in het ledikantje, omdat ze nu echt wel uit de wieg gegroeid is. Daar slaapt ze nu sinds 2 nachten in, en nu is 't nog veel erger. Afgelopen nacht 4x er uit gemoeten, ze wil dan echter nauwelijks iets drinken. Heb al een handdoek onder het matras gedaan zodat deze wat omhoog staat aan de bovenkant ivm hoesten en ook reflux. Zoveel dingen die spelen op het moment, dat ik niet meer weet wat waar door komt, en wat ik kan doen om haar (en onszelf) weer beter te laten slapen..Overdag slaapt ze nl prima, dus het lijkt me niet dat dat hoesten dan het probleem is.. Iemand tips? En hoe lang wachten jullie met de HA te bellen?
Wat vervelend zeg. Het heerst op het moment weer. Let op dat je kindje niet benauwd word/ krijgt. Dan trek je zo snel mogelijk aan de bel. Niet om je angst aan te jagen, maar baby's pikken makkelijk virussen op zoals het rs virus. Verder zou hoesten met een weekje of twee echt wel minder moeten zijn of zelfs over. Het kan zijn dat ze gewoon keelpijn heeft of last van slijm bij het drinken. Kan ook toeval zijn dat ze nu in een nieuwe omgeving slaapt, misschien een ontwikkelingssprong er bij....Soms kom je er ook niet achter. Maar gelukkig gaat bijna alles vanzelf weer over. En zoals je hier ook wel kunt lezen 'fase' Als ze alert is, goed plast en toch voeding neemt is het doorgaans niet ernstig. Misschien kun je vaker een kleine voeding geven zodat ze toch iets meer binnen krijgt per dag. Ik lees aan je verhaal dat je haar goed in de gaten houdt. Bij koorts of benauwdheid gelijk huisarts bellen.
Mijn dochter heeft ook zoiets gehad na de prikjes, na de volgende vaccinaties was het spontaan weer over, echt raar. Dus dat geeft hoop, met 4 maanden krijgt ze weer als ik het me goed herinner. Met het drinken hielp het als ik haar een beetje klem legde en dan haar armen vasthield langs haar lijfje. Klinkt naar, soort van dwangvoeding, maar dan ging het er wel in. Ze dronk dan ook echt gulzig, dus het was volgens mij meer onrust dan een gebrek aan honger. De helft van wat ze gewoonlijk drinkt Is wel echt op het randje dus dat moet niet te lang duren. Met het slapen kun je misschien een lakentje tussen de spijlen vlechten,dat geeft wat meer geborgenheid, soms helpt dat.