wat eten jullie kindjes aan groente/avond eten?

Discussie in 'Voeding' gestart door ozlem, 10 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ozlem

ozlem Actief lid

26 dec 2006
    121
    0
    0
    apothekersassistente
    Ons menu bestaat uit broccoli-aardappel en bloenkool- aardappel. Ik wordt er echt gek van hij is zo kieskeurig als we bezig zijn kijkt hij altijd met zo'n gek gezicht naar de lepel en doet zijn mond een klein stukje open om echt alleen maar te proeven.

Fruit gaat er heel goed in en olvarit yoghurt brood kan hij nog steeds niet goed kauwen en groente zoals hierboven . Ik weet echt niet wat ik hem moet geven mijn oudste was precies het tegenover gestelde zij luste alles.

Hebben jullie tips voor mij? En wat geven jullie je kindje allemaal?

2. Mamma van Finn

Mamma van Finn Actief lid

23 feb 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat Finn ook heel erg lekker vond was zoete aardappel met rode biet en wat banaan erdoor heen geprakt, lekker zoet en ze krijgen toch hun vitamientjes binnen. Gisteren couscous met courgette/tomaat en rozijnen gemaakt en dat vond meneer ook wel ok. Voor de rest is spaghetti een favoriet. Groene groente is meneer niet zo'n fan van. Wat je ook nog kunt doen is aardappel met erwten en pompoen (beiden in stukjes in de vriezer te vinden bij de albert heijn, lekker makkelijk dus). Succes!

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik heb altijd het schema van borstvoeding.com gebruikt en daar gewoon zoveel mogelijk dingen van gegeven.

Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Schema - Voedselintroductieschema vanaf zes maanden

Ik probeerde altijd zo veel mogelijk af te wisselen (wel alles 2 of 3 dagen achter elkaar geven), zodat hij kon wennen aan meerdere smaken. Wat hij erg lekker vond in 't begin was komkommer, paprika, spruitjes (ja echt!) en pompoen. Maar eigenlijk lustte hij alles. Geef je de groenten en de aardappels door elkaar geprakt of gewoon los? Want misschien werkt 't om alleen de groenten aan te bieden eerst, zodat hij die smaken leert kennen.

Deel Deze Pagina