Wanneer de dokter bellen bij koorts ( volwassene)

Discussie in 'De lounge' gestart door MvN, 5 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvN

MvN Niet meer actief

#1 MvN, 5 mrt 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 mrt 2010
    Hallo,

De afgelopen 4 weken heb ik modifast dieet gevolgt, dus 500 kcal per dag. De laatste week ben ik heel verkouden geweest en nu heb ik sinds gister koorts.. Gister heb ik over de dag niet meer weggekregen dan 2 shakes a 150kcal, en 1 cracker en een ei.
    Vanacht had ik al 39 graden koorts..
    Vanochtend (waterdun) leek het beter te gaan maar ik raakte enorm aan de diaree, ik kan het gewoon niet ophoude.. heb denk al 20 keer gepoept. En nu heb ik 39,8 graden koorts. Vandaag heb ik ook echt niet meer dan 1 shake weggekregen en 2 bananen.

Wanneer moet je de dokter bellen?

Edit: Ik loop ook al de hele dag te zweven ( heel duizelig ) en enorm last van me buik.. echt steken.

2. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik zou niet direct de dokter bellen, maar even niet meer van die shakes nemen en gewoon eten voor zover je dingen binnen kunt houden.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Zou ook even normaal (proberen te) gaan eten en vooral goed blijven drinken.. verder even afwachten

4. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Het is van een afstand niet zo makkelijk om te zeggen wat je moet gaan doen.
    Als je het zelf echt niet vertrouwd kun je natuurlijk altijd de huisarts bellen of de dienstdoende dokter.
    Op zich kan koorts bij volwassenen wel een aantal dagen aanhouden overigens. En er heerst ook wel buikgriep. Ik zou het zelf nog een dagje aankijken.
    Maar dat is natuurlijk alleen als je het vertrouwd en dat kun je alleen zelf inschatten.

verder zou ik idd stoppen met die modifast.

5. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Heb je ORS in huis? Dat helpt in ieder geval om je vocht binnen te houden. Blijf drinken, dat is het belangrijkste en als je het niet vertrouwd, de huisarts bellen! Beterschap!

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Klinkt mij in de oren als een buikgriep, zolang je maar genoeg vocht binnenblijft dat is het belangrijkste.
    Zou zelf dus ook nog niet de dokter bellen hooguit als het langer dan 3 a 4 dagen aanhoud.

Beterschap!

7. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ik bel de huisarts meestal pas na een week als het om mezelf gaat en als ik zeker weet dat het een griepje is natuurlijk.

ik zou ook even je dieet laten voor wat het is en nu maar eerst opknappen en goed drinken.

8. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik had dat laatst ook en ik heb toen ors ook nog gebruikt en paracetamol en ik zou alsje het echt niet vertrouwd de dokter bellen. Als jij zoiets hebt ik trek het niet meer direct doen

9. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    #9 daphne78, 5 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2010
    Ik zou zeker een paar dagen vezelrijker gaan eten. En blijf veel drinken!

Ik zou de dr bellen bij te hoge koorts 41 of zo, en bij bloed in ontlasting.

10. Female

Female Niet meer actief

Zou idd dat dieet de deur uitschoppen.
    Koorts of geen oorts... 500 kcal per dag :( Dat an toch nooit goed zijn voor een mens?! :$:(

11. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Modifast heeft mijn man gedaan toen hij voor de keuring (luchtmacht) snel moest afvallen om niet te zwaar te zijn voor die keuring:p Niet voor het een of ander, maar je valt er snel mee af maar zodra je stopt zit het er nog sneller aan... lijkt me ook niet de bedoeling.

12. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    echte cola (dus coca cola) drinken is goed voor de buikgriep!

13. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Nou toen ik halverwege mijn zwangerschap was had ik ook een keer meer dan 39 graden koorts, ik heb toen gebeld voor de zekerheid en ik kreeg van de assistente te horen dat tot 39,5 - 40 graden bij een zwangerschap geaccepteerd werd en ik moest maar een paracetamolletje nemen.....

Dus waarschijnlijk zal jij dat ook als antwoord krijgen (want je bent niet zwanger toch?) dus ik zou zeggen: gezond eten, genoeg drinken, bouillonetjes, thee, beschuitjes en ORS wil ook wel helpen tegen uitdrogen idd!
    Mocht het nu langer dan 2 - 3 dagen duren dan kan je altijd nog even contact opnemen met je eigen huisarts... Maar het zit in de lucht!

Beterschap!

14. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    500 cal. per dag?!

Ehhh hopelijk knap je snel weer op, maar denk dat je je weerstand behoorlijk naar de klote helpt met zo'n crash dieet....

Maar klinkt als een buikgriep, maar als je het niet vertrouwd zeker even bellen....

Deel Deze Pagina