Hier begon het rond de 11 maanden, ze is nu ruim 15 maanden en zegt denk ik rond de 50 woordjes (Spaans en Nederlands) combineren doet ze nog niet, dus het zijn losse woorden, vind het zo grappig als ze er dan ineens weer een bijleert zegt ze die ook meteen de hele dag
Mijn dochter zei haar eerste woordje met 8 maanden (poessss, zei ze gericht) en al snel volgden er veel meer woorden. Zoontje is nu bijna 15 maanden en noemt alles en iedereen papa...dat is het enige wat hij goed kan zeggen. Verder zegt hij bijvoorbeeld wel kraaa en dan bedoelt hij klaar. Oja en hij zegt ook 'ja' maar alleen als ik hem wat lekkers aanbiedt zoals aardbeien haha
Onze beide zoons zijn late praters. Onze jongste zoon zei afgelopen vrijdag voor het eerst 3 woordjes achter elkaar: poesje eten op. Hij is 26 maanden. Onze oudste zoon was ook laat, we hebben ons daar nooit zorgen om gemaakt en het is bij hem helemaal goed gekomen. Beide jongens konden zich non-verbaal altijd heel goed uiten. Ook met het taalbegrip was bij beide niets mis. Ik vind het wel heel gezellig dat de jongste nu wat meer gaat kletsen!
Jongste zei vanaf een maand of 14 alleen mama en bah en daar bleef het heel lang bij. Afgelopen paar dagen zijn daar wat woordjes bijgekomen, niet veel; papa, hap, koe en asj(eblief). Hij is 19 maanden. Oudste wat ook laat met praten, met 2,5 was hij pas goed te verstaan.
17 maanden is ze nu Eerste woordje waren papa en mama Toevallig van de week opgeschreven Papa Mama Opa Oma Anoni ( anthony =broer) Woef Aja ( alsjeblieft) Haai haai Kaakje Koekje Poes Peen ( speen) Anna ( van frozen) Etuh ( eten) Daar ( wijzend) Die ( wijzend) Aap Piet ( noemt ze elke vogel) Nee Ja Bah Jas Tas Skoen ( schoen) Bal Auw Geen 2 woordjes nog achter elkaar en heel veel gebrabbel nog tussendoor
Hier was het eerste woordje met acht maanden een feit, oma. Vervolgens volgden heel snel, mama, papa, opa. En nu met 13 maanden zegt ze al heel veel woordjes. Oma, opa, mama, papa, Zora, chico (onze honden) aai, paard, kaas, Joost (een van onze paarden), lekker, eten, ja, nee, auw, taart, kip, (wat zegt de kip) tok, tok, (wat zegt de koe) boeeee, tractor, bruine beer, pop, bal. Nou al heel wat hahaha. En dan nog heel veel gebrabbel.