Wipstoeltje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door MarielleS, 5 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MarielleS

MarielleS Lid

8 okt 2009
    88
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij vragen ons af waar en wanneer je een wipstoeltje eigenlijk gebruikt?

2. lillybit

lillybit Actief lid

18 sep 2008
    336
    0
    0
    Haarlem
    Ik gebruik hem al vanaf de geboorte, als de deurbel ging of ik moest wat doen legte ik haar daarin.
    Nu kijkt ze er tv in en ze krijgt haar broodje erin.
    Ik gebruik hem eigenlijk het meest zou niet zonder kunnen.
    Zelfs als we op visite gaan neem ik hem mee.

3. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Heel handig. Je gebruikt hem best vaak. Zowel vanaf een paar weken oud als dat ze wat groter zijn. Heel fijn om eten in te geven bijvoorbeeld.

4. FutureMama81

FutureMama81 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    Wat is een goede? Heb wel s gehoord dat eigenlijk alleen de babybjorn echt goed is, maar die vind ik zooo duur...

5. UmmKais

UmmKais Actief lid

11 nov 2009
    316
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees mee!
    Wat ik me afvraag: zal ik nu al een wipstoeltje kopen of zal ik wachten tot na de geboorte? Oftewel: vanaf welk moment komt ie echt van pas?

6. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik heb bij ze alledrie helemaal geen wipstoeltje gebruikt ik vond het maar onhandig eerlijk gezegd

7. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik gebruik 'm sinds ie 2 weken oud is. Hij zit nu veel liever dan dat hij ligt, dan ziet ie tenminste ook wat. En ik neem hem mee als we op visite gaan, zo heeft hij zijn eigen plekje en het is vertrouwd. Ik zou ook echt niet zonder kunnen hoor. Ik heb overigens een goedkopere van x-adventure en die voldoet prima.

8. Alita

Alita Niet meer actief

Ik vond m best handig om even je handen vrij te hebben!! Maar je hoeft m niet eens in he begin t hebben want dan liggen ze meer in de box maar als ze 2 maandjes zijn dan is hij best wel handig en ook leuk voor je baby, hij ziet toch andere dingen dan in de box!!!

Of je nu perse een dure nodig hebt denk ik niet, ga voelen hoe zacht ze zijn en als ze maar wippen!!!hahah

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier is hij de 1e week gelijk gebruikt. Onze dochter had haar dag en nacht ritme omgedraaid nog (komt veel voor) en ze was alleen stil als ze OF bij papa of mama lag (niet zo handig van 22.00 uur tot 04.00 uur in de ochtend of als ze in de wipstoel lag en om zich heen kon kijken. Ze heeft dus best regelmatig in de wipstoel gelegen. Na 20 minuutjes haalde we haar er dan wel vaak uit (proberen in bed te leggen) maar ze heeft er best wat tijd in doorgebracht (met tussenpozen) in het begin.
    Het is wel handig als hij helemaal plat kan, want anders mogen ze er niet zo veel/vaak/lang in, vanwege het ruggetje.

Ik weet overigens niet welk merk ik had. Ik had er 1 gekregen van een collega. Nouja 2 eigenlijk ;) . Maar de andere is naar schoonmoeder gegaan. Wij hebben hem tot een maandje of 7/8 gebruikt. Toen kon ze goed in de kinderstoel en ook op de grond zat ze al vrij snel stevig los. Dus was de wipstoel niet meer nodig eigenlijk.
    Tussen de 4 en 6 maanden is hij ook veel gebruikt om hapjes in te geven, toen ze nog niet in de kinderstoel kon.

10. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij hebben 'm ook heel veel gebruikt. Vanaf één maand tot 14 maanden ongeveer, en dan echt wel dagelijks (niet te lang natuurlijk ivm het ruggetje). Wij hadden een BabyBjorn en daar zijn we heel tevreden over. Misschien tweedehands anders? Of geld vragen van de kraamvisite en dat bij elkaar leggen en er dan een kopen? Maar er zijn nog wel meer goede hoor!

Waar ik 'm vooral vaak voor gebruikt heb, is als ik ging douchen met Milan. Dan ging ik eerst mezelf wassen en dan lag Milan ondertussen in de wipstoel. Daarna mocht hij mee onder de douche. Dan legde ik hem weer terug in de wipper (ingewikkeld in een badcape), zodat ik eerst even mezelf af kon drogen en daarna Milan. En verder ook in 't begin met hapjes gebruikt omdat ik dat gewoon nog handiger vond dan een kinderstoel, of om er bij ons bij het eten bij te zetten aan tafel (toen 'ie zelf nog geen vast voedsel kreeg).

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Dat is nou echt iets wat ik me na een tweeling van 2.5 jaar en een baby van 8 maanden nog altijd af vraag ;)! Kortom hier nog werkelijk nooit gebruikt want ben gewoon nooit iets tegen gekomen dat ik dacht van goh wat zou dat ding handig zijn :D!

12. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    haha ja ik vraag het me ook nog steeds af ik vond dat ze er onhandig in lagen/zaten mijn moeder had er wel een maar die gebruikte ze ook nooit.

13. MarielleS

MarielleS Lid

8 okt 2009
    88
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe hebben de mensen zonder wipstoeltje dat gedaan met bijv. hapjes geven?

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    op schoot, lekker in een paar kussens, of sommige zijn pas begonnen toen hun kindjes (met 6 maanden) al in de kinderstoel kon (bij borstvoeding bijvoorbeeld, of vanwege allergieen).

15. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    WIj hebben hem ook gebreuk heerlijk. gewoon die van de babydump zelf. super fijne. en dat die van baby born alleen fijn is en goedis. dat is niet waar. hebben op me werk ander en heb al vele soorte gezien qua me werk. en de meeste zijn allemaal super

16. Jacqueline68

14 apr 2008
    66
    0
    0
    Nijmegen
    Tja, ik kan me je vraag voorstellen!
    In ieder geval is de Hema wipstoel hier gebruikt toen de kleine al iets ouder was en niet alleen maar in de box wilde liggen beneden. Toen de eerste hapjes kwamen, en ze nog niet in de kinderstoel zat, en hij is mee op visite genomen.
    Ik vond het wel handig om te hebben, en ons tweede kleintje gaat dezelfde stoel gebruiken.

17. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Antwoord werd ook al door iemand anders gegeven, maar wij zijn bij alle drie de kindjes begonnen met de bijvoeding toen ze bijna 6.5 maanden oud waren (niet ivm allergieen, maar gewoon omdat eerder niet nodig is omdat ze alles uit de melkvoeding halen wat ze nodig hebben). Maar toen we met de bijvoeding begonnen gingen ze dus gewoon in de kinderstoel, een stuk of 2-3 hapjes en dan weer lekker uit de stoel. In een wipstoel zou ik niet eens fijn vinden, dan kunnen ze mi nooit lekker overeind zitten en het eten kauwen ;)!

Als we op visite waren gingen ze / gaat ze gewoon in de reiswieg(jes) van de wandelwagen en lekker bij papa/mama op de borst en evt toen ze wat ouder waren lekker op een kleed op de grond ;)! Dus ook nooit gemist daar ;)! Verder vind ik ook dat je je kindje redelijk in zijn/haar vrijheid beperkt door het in 1 houding vast te leggen in zo een stoeltje. Mi kunnen ze zich op een kleed oid beter ontwikkelen dan in zo een stoeltje! En ja ik snap ook wel dat je je kindje geen uren in zo een stoeltje zet/legt, maar toch.

Liefs, Hanneke!

18. MarielleS

MarielleS Lid

8 okt 2009
    88
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel allemaal voor jullie uitgebreide antwoorden!

19. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Ik had ook echt niet zonder wipper gekunt, hier lag hij al na 1 week erin....ik vond het makkelijk als ik de fles moest maken of naar de wc moest. Ik had wel een baby bjorn, en dan op da laagste stand lekker in de box rondkijken...mannetje is nu 14 maanden (vandaag) en ik gebruik hem nog steeds als ik bv ga douchen zit hij in de wipper voor de douche...

20. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Toen ze kleiner was zette ik haar met wipstoel en al in de keuken als ik aan het koken was, op zolder als ik aan het strijken was en gewoon overal bij me als ik ergens mee bezig was.
    Bij haar eerste hapjes was het ook ideaal, en zelfs nu, haar ochtend en middagfles drinkt ze lekker zelf op in de wipstoel. De middag ben ik nu wel aan het veranderen naar beker, dus dan gaat het niet meer. Maar het is gewoon makkelijk om af en toe je handen vrij te hebben.

Deel Deze Pagina