Ik vroeg me af na hoeveel maanden jullie kindjes in de 'normale' groeicurve zijn gekomen, que gewicht en lengte. Mijn kindjes zijn geboren na 30+3 weken en wogen toen tussen 1,2kilo en 1,5kilo. Ze zijn nu 6 maanden en vanochtend gewogen op het CB en ze zitten alle drie binnen de curve, zowel voor het gewicht ( de grootste weegt nu 7 kilo en zit ineens midden in de curve) als de lengte (zijn ongeveer 62cm). De kinderarts op het CB was hilarisch, en wij hartstikke trots Het zal natuurlijk afhankelijk zijn van de prematuriteit, maar ik dacht vanuit het zkh dat ze zeiden dat de prematuurtjes het ongeveer 4-6 maanden over doen om het gewicht in te halen, dus dan lopen ze zeg maar 'normaal'.
Hoi adi, Heb van de tweelingmama's al een paar keer iets over je gehoord. Ze zijn daar allemaal erg benieuwd hoe het met jou en de kindjes gaat!! Je kunt het topic vinden bij Algemene clubs --> tweelingmama's. Wat betreft de groei. Ik weet het niet helemaal precies en heb nu even niet de mogelijkheid om het voor je op te zoeken, maar onze jongens zaten pas na een aantal maanden in de curve. Als ik weer thuis ben en tijd heb ga ik het voor je opzoeken. De gewichten van je kindjes zijn wel fantastisch hoor!! En ook de termijn dat je ze gedragen hebt is volgens mij voor een drielingzwangerschap wel heel goed, toch? Je hoort van me!!
respect hoor, een drieling!!! mijn dochter is nog steeds klein volgens de curve (net boven de onderste lijn) maar dat zie je helemaal niet aan haar. ze is gewoon slank, helemaal niet mager oid. ze is nu 9 kilo en 77 cm, bij 17 maanden, geboorte 40 cm en 1600 gram, bij 33.1
Wat leuk een drieling. Je hebt alleen wel je handen vol of valt dat mee? Wel lekker dat ze alle drie zo lekker groeien. Ons zoontje is nog steeds nog niet zo groot. Hij is geboren met 31w2d (ruim 1800 gram). Hij is nog steeds bezig met het inhalen van zijn achterstand. Beter gezegd hij volgt de groeicurve van zijn gecorrigeerde leeftijd. Ter info: met 6 maanden was hij 61 cm en 6 kilo en met 14 maanden was hij 9,3 kilo en 74 cm. Hij zit inmiddels wel een stukje boven de onderste lijn en we zien wel waar hij uiteindelijk terecht komt.
wat toevallig ik zat mij net het zelfde aftevragen en was vanplan om er een topic over te openen onze dochter heeft het nog niet ingehaald zij zit nog steeds onder de -2 lijn bij 5 maanden woog ze 4980 gram en was 57 cm lang ben ook benieuwd wanneer ze het inhaald.
oh wouw een drieling! best pittig of niet? Mijn zoontje liep idd ook binnen een half jaar weer gelijk qua lengte en gewicht. Hij is net voor de 34 wk geboren.
Hoi, Wat goed zeg dat je kids dat al zo snel hebben ingehaald. Mijn dochtertje zit inmiddels ook al een tijdje rond de onderste lijn van de curves (ongecorrigeerd). Ze is nu 15 maanden (gecorrigeerd 13) en weegt zo'n 8500 gram. Wellicht iets meer nu. Ik weet niet meer precies wanneer ze binnen de curves kwam, maar volgens mij was het tussen de 6 en 9 maanden ergens. Ik heb gehoord dat de meeste premature kinderen hun achterstand met het eerste jaar wel zouden hebben ingehaald. groetjes, S
@Adi; Ik heb het even voor je opgezocht en onze jongens zaten qua gewicht met 7 maanden net boven de -2 lijn (dus binnen de curve)en qua lengte met 9 maanden. Jouw kanjers doen het dus echt helemaal super zeg!! Geniet ervan!
Ik had ook gehoord dat de meeste kinderen voor hun eerste jaar alles hebben ingehaald. Onze kleine zit wel al binnen de lijnen, maar nog wel wat eronder. Het was zelfs weer iets grotere afstand geworden, maar ze ziet er prima uit met zat spek op de billen, dus het komt vast goed! Geweldig een drieling!
Bedankt voor alle leuke reacties! We zijn ook heel trots dat ze zo goed groeien. Ze drinken en eten over het algemeen ook goed, soms met rare 'ik-wil-geen-fles' fase tussendoor, maar dat komt overal voor. Een drieling vinden wij ook een geschenk, wel een hele pittige. Voor mij is het vooral drie keer zoveel onzekerheid, want ik heb wel drie prematuurtjes, dus 3x zoveel kans op alle dingen die ze volgens de statistieken aan hun vroeggeboorte kunnen overhouden. Zo hebben ze na hun geboorte in het zkh tegen ons gezegd: 50% van de kindjes geboren <32 weken houdt er iets aan over. Jullie hebben er drie, dus hou maar alvast rekening mee.... Dat was een &**%%^boodschap en ik ben er nog steeds boos om, maar wel realistisch... Gelukkig merken nog steeds niks aan ze, hopelijk blijft het zo
Mijn dochter was 3 maanden te vroeg. Ze woog een kilo en met 5 a 6 maanden zat ze in de curve. Nu met 7 maanden zit ze netjes bij de middenlijn van de curve. Miss inmiddels er wel overheen want de laatste maand is ze heel erg hard gegroeit. Morgen wegen dus dan zullen we het zien!!