Ik maak me toch wat zorgen of is dit onnodig? Graag wat vergelijkingsmateriaal met hoeveel jullie kindjes sliepen rond 1 jaar. Mijn tweeling is net 1 en ze slapen zo ontzettend veel, altijd al gedaan trouwens. Mijn oudste zat allang al op 1 slaapje per dag. We zijn niet echt flexibel meer vanwege de noodzakelijke dutjes. Vooral mn zoon is dan helemaal uit zn doen en kan alles bij elkaar krijsen als hij niet rustig kan slapen. Schema: 9.00 wakker 10.30 terug naar bed 12.30 wakker 15.00 terug naar bed 16.30/17.00 wakker. 19.15 naar bed... Ze zijn alles bij elkaar zo'n 7u wakker op een dag. Ze slapen notabene 14u per nacht, wat ik heerlijk vind op mijn vrije dagen om lkkr uit te slapen, maar om 10.30 zijn ze weer doodop. Afbouwen geprobeerd maar heb uiteindelijk om 11.30 oververmoeide kids die dan helemaal niets meer willen. Normaal of moet ik me zorgen maken?
Wat een luxe, Mijn zoontje is iets jonger, hij is om 08:30 wakker en gaat rond 13:00 na bed tot 15:00 Hij doet dus maar een slaapje! Hij is gewoon vrolijk heel de dag en absoluut niet moe. Savonds ligt hij er Rond 19:45 in Jou kindjes zullen het nodig hebben denk Zijn ze voor de rest gewoon vrolijk heel de dag als ze wakker zijn? Zo ja zou ik me geen zorgen maken hoor.
Hier was dat rond die tijd echt wel normaal. De oudste hield dat vrij lang vol en heeft nog steeds behoefte aan wat meer slaap in vergelijking met onze andere twee kinderen. Hier gingen ze na het jaar wel vrij snel over naar 1 slaapje trouwens, maar zolang ze verder vrolijk zijn en energiek zou ik mij niet snel zorgen maken
Ik vind het niet extreem veel hoor, hier was het 12-13uur+1,5uur+3uur per dag met 1 jaar. Vergeet niet dat zij veel meer energie verbruiken en veel meer prikkels verwerken op een dag dan je oudste toen ze als enige baby in huis was. Dat zal ook zo blijven.
Oh wat een rust maar inderdaad, je kan niet heel veel doen op een dag met zoveel slaap. Slapen ze niet in de wagen oid? Ik heb een slaapkopje van 3 maar die slaapt makkelijk in de wagen en zelfs in de bakfiets als hij moe is. Mij oudste sliep met 18 al niet meer overdag.
Ik vind dag normaal hoor, mijn eerste zoontje deed dat ook.. Ik vind het meet verwonderlijk dat jouw eerste met deze leeftijd allang maar 1x sliep.... Je hoeft je dus helemaal nergens zorgen om te maken
Onze dochter ging met 10 maanden ook naar 1 slaapje per dag. van 12.00 tot 15.00 en later werd dat van 13.00 tot 15.30 Onze zoon laat nog geen enkel teken zien van minder slaap aan te kunnen. Die is wakker om 7.30 (meestal maak ik hem wakker want zus moet naar school). En dan 9.30 er weer in tot 11.30. En dan van 14.00 tot 15.30/16.00 uur. Als ik op pad moet of wil ga ik gewoon. Als hij dan onderweg niet slaapt en thuis erg jengelig is leg ik hem vaak nog een half uurtje in bed voor het avond eten. Hij zal wel mee moeten in het ritme. Nu de nachten nog haha!
Hier bijna 1 jaar. Voormiddag een dutje van 2 uur, late namiddag een dutje van een uur. En slaapt 's nachts van 18.30 tot 7/8u In de crèche slaapt ze maar 1x 2,5-3 uur Maar het scheelt hier elke dag
Vrij normaal denk ik. Mijn dochter is nu 17 maand en is maar 1 uur langer wakker. Ook echt nog een slaapkopje.
Lekker van genieten Mijn net 1 jarige slaapt 's morgens tot 07.00 of 07.30 uur. Daarna van 10.00 tot 12.00 en van 15.00 tot 16.30. Hij gaat om 19.00 uur weer naar bed. Maar hij spookt wel vaak nog 's nachts, wordt ook regelmatig nog 's avonds wakker en is dan zo een uur wakker. En soms slaapt hij niet tijdens zijn tweede dutje, dan speelt hij alleen wat in bed.
Mijn kindje van bijna een jaar: - in de voormiddag 2u slapen - in de namiddag 3u slapen - 's nachts 11u slapen in de week en in het weekend soms ook 12 of 13u. Vergelijkbaar dus!
Mijn zoontje is bijna 1 jaar en slaapt vanaf 10 maanden nog 1x per dag van 11:00 tot 13:00 of tot 14:00 uur. En s'avonds van 19:30 tot 05:00-07:00 en helaas spookt hij s'nachts nog steeds... Ik zou zeggen lekker van genieten! Het ene kind heeft meer slaap nodig dan de andere denk ik maar zo.
Dat was hier ook het slaapschema tot ongeveer 14 maanden. Nu nog een lang slaapje van half 1-1 uur tot ongeveer 4 uur. Ook op de opvang dus die zijn blij met hem
Mjn zoontje doet hetzelfde hoor, al heel lang. Sinds kort houdt hij het iets langer vol. Hij wordt rond 07.30 wakker en voorheen sliep hij dan weer om 10.00 uur, was dan ook echt kapot. Sliep dan 1,5 uur. En dan houdt hij het na dat slaapje zo'n 3 uur vol, om weer echt rijp voor bed te zijn. Weer 1,5 uur slapen, en dan was hij na zo'n 2,5 uur ook echt weer klaar om de nacht in te gaan.
Ik vind het wel normaal hoor. Mijn zoontje sliep op die leeftijd bar slecht, ging over van 2 naar 1 slaapje, maar maakte in het begin dat ene slaapje nog niet echt langer. Maar een vriendje van hem sliep op die leeftijd ook nog 2x ruim 2 uur en 's nachts minimaal 12 uur, dus die kwam ook aan ruim 16 uur. Zoontje hier is nu ruim 1,5 maar slaapt nu s middags veel langer en red 15 uur per etmaal ook regelmatig wat voor deze leeftijd weer 'veel' is.
Mijn dochter van net 1 slaapt nog twee keer per dag 45 minuten. Heel af en toe een langer slaapje van anderhalf uur. 's Nachts slaapt ze gemiddeld 12 uur (met een heuleboel onderbrekingen helaas). Ging hij bij jou vanzelf dat slaapje langer maken? Ik heb het idee dat ze hier binnenkort ook naar 1 slaapje gaat, maar 1x45 minuten op een dag is toch echt te weinig...
Ja ging vanzelf.... De eerste weken waren echt niet leuk, was voor m'n gevoel alleen maar aan het rekken, maar hij wilde echt geen 2x meer slapen. Dus 's morgens ging ik na het tussendoortje op stap, lekker wandelen, boodschappen doen of iets anders. Dan na het eten naar bed en dan maar zien hoe lang hij slaapt. Als het niet zo lang was ging ik aan het eind van de middag weer wandelen of soms even autorijden (dan deed hij af en toe nog een klein dutje). Hier was het echt een kwestie van tijd, ik denk zo'n 2 maanden in totaal... Toen sliep hij zo'n 1,5-2 uur en nu dus vaak nog wel wat langer. Ik had ook nooit gedacht en durven hopen dat hij zo goed zou gaan slapen hoor. Het eerste jaar was qua slapen nog al tobben.
Fijn om herkenning te lezen; thnx allemaal! Ik las juist te veel over slecht en te weinig slapende kinderen en die vonden mijn kids zo extreem in het slapen. Fijn dat het normaal is!