Wanneer contact opnemen met vk?

Discussion in 'Zwangerschap' started by sunny82, Jul 12, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sunny82

sunny82 Lid

Feb 18, 2010
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Wanneer hebben jullie contact opgenomen met de verloskundige?
    Ben nu denk ik 5,5 weken zwanger, is het dan te vroeg om al contact op te nemen met de vk?

2. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

May 12, 2010
    1,335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)
    Ik heb ook zo vroeg contact opgenomen met 5 weken maar dat kwam doordat ik daarvoor een mk en een bbz heb gehad. Dus toen maakten ze èn een afspraak bij hun maar ook kreeg ik alvast een verwijsbrief voor een echo in het ziekenhuis. Ik weet niet wanneer je 'normaal' belt eigenlijk

3. sunny82

sunny82 Lid

Feb 18, 2010
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is zo nieuw en spannend allemaal en wil ook graag weten of alles goed is, maar daar is het nu nog te vroeg voor om iets te kunnen zien denk ik.
    Heb je nu ook extra controle?

4. Kiki33

Kiki33 Bekend lid

Sep 30, 2009
    705
    9
    18
    Hey Sunny,

Ik heb met 5 weken de huisarts gebeld. Hij vermeld in het dossier dat je zwanger bent, en daar kunnen ze dan rekening mee houden in het geval dat nodig is. Hij gaf aan dat het 'normaal' is om in week 8/9 de vk te bellen voor een afspraak. In week 11 heb ik toen mijn eerste afspraak bij de vk gehad. Ik heb hier op het forum wel gelezen dat het wel verschillend is wanneer je voor het eerst terecht kunt bij de vk. Ook is het tijdstip van de eerste echo verschillend.. Misschien kun je de vk of huisarts bellen en vragen wanneer je terecht kunt daar?

In ieder geval succes en gefeliciteerd met je zwangerschap meis!

Groetjes, Kiki

5. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

ik heb toen een zwangerschaps test gedaan en daar bleek uit dat ik zwanger was...
    heb gelijk de huisarts gebeld voor afspraak (omdat ik niet wis hoe en wat je allemaal moes regelen en doen)
    dus dus huisarts heeft me de telefoon nummer van de verloskundige gegeven en gelijk de volgende dag gebeld geloof dat ik toen net 2 weken zwanger was...
    met week 5 kwam ik daar voor het eerst en met week 9 echo gehad...

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Je kunt gewoon nu al bellen. Ik heb ook gebeld toen ik een week of 5 zwanger was, dan kun je vast een afspraak maken. Bij mij was de eerste afspraak bij 8 weken (met echo), maar het was wel handig op tijd te bellen omdat ik aan het einde van de middag of 's avonds wilde en die tijdstippen zitten vaak al snel vol.

7. misa

misa Niet meer actief

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Maakt niets uit wanneer je belt! Gewoon bellen en een afspraak maken! Ik was ook vroeg ermee, veel plezier!!

8. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

May 24, 2010
    956
    0
    0
    huismama
    Hier bij ons heb ik ook gelijk gebeld toen ik zwanger was :D
    Ik werd toen ingepland rond de 10e week voor een echo..
    Dus je kunt gerust al bellen voor een afspraak :D staat die in ieder geval al vast

9. MeisjeV

MeisjeV Bekend lid

Nov 11, 2009
    750
    0
    0
    MAMA & student
    Ik heb ook meteen gebelt, dit omdat mijn vk de intake doet rond de 8 wkn. Laatste keer had in mn intake al met ruim 7 wkn ivm miskraam. Gewoon bellen en vragen naar de procedure, ze vertellen je het wel als je later moet bellen :)!

10. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

Nov 10, 2009
    4,523
    0
    0
    bij ons is het vanaf 6 weken, intake rond de 10 weken en 1e echo met 12 weken

11. silly88

silly88 Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    1,429
    0
    0
    ik heb ook rond die tijd gebeld en moest met 8 weken voor een intake gesprek komen en dan deden ze gelijk een echo

groetjes

12. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

Apr 25, 2010
    2,998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ik heb met 6 weken gebeld en kon met 9 weken komen voor intake en echo.

13. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,270
    6,801
    113

Hier ook.

14. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36

hier idem! hangt van de praktijk of.. voor de zekerheid gewoon bellen;)

15. avon

avon Fanatiek lid

Apr 6, 2010
    1,177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    na de pos test ook gelijk gebeld met de HA en die gaf het advies om gelijk maar de verloskundige te bellen.
    Tijdens het telefoon gesprek vroeg ze hoever ik was en dat wist ik niet precies. Toen kon ik 2 dagen later al komen en die week daarop had ik de eerste echo om termijn te bepalen!

16. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Staat vaak op de website van je verloskundige (als ze die hebben). Ik heb me aangemeld rond 5 a 6 weken zwangerschap en met 11w3d eerste afspraak voor intake en echo. Maar weet je in ieder geval zeker dat je op tijd een afspraak kunt maken die in beide agenda's uitkomt. (vond ik wel prettig)

Share This Page