wanneer de hond uitlaten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tweeling, 14 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    ach nee joh....onze beeb is op de enelaatste dag dat de kraamhulp er was al lekker mee naar buiten geweest. Gewoon lekker inpakken, en hup lekker wandelen.
    Ik zie eigenlijk niet in waarom je daar drie weken mee zou wachten...ik zou zelf gewoon na de kraamweek al lekker naar buiten gaan, is voor jou ook goed. En in het begin ga je toch geen uur wandelen want dat hou je gewoon nog niet vol.

2. Toen Quinton een week oud was en dus de keizersnede net een week geleden was, heb ik gewoon een uur gewandeld op en neer naar het winkelcentrum... heb daar verder geen moeite mee gehad hoor...

maar over brand, het kan ook gebeuren als je slaapt en je dus misschien geen erg er in hebt...

3. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    jullie hebben het over. wat kan er met de baby gebeuren als ik even weg bent. Weinig denk ik. Maar als er nu iets met jullie gebeurt? Dan lig zo'n kindje wel alleen. Mijn buurvrouw deed altijd een briefje in haar portemonee met, baby ligt alleen te slapen. Is misschien ook een ideetje.

4. dat briefje is idd een erg goede tip,

5. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    ik zei ook altijd dat ik mijn kleintje nooit alleen zou laten. Maar nu laat ik de hond ff snel plassen tussen de middag en dan ga ik meteen weer naar binnen. Het is maar een paar minuutjes.
    Mijn vriend laat de hond 's ochtends om 7 uur uit.
    Soms heeft de hond alleen geplast 's ochtends en dan moet ik wel verder lopen 's middags. De kleine gaat mee, maar als het erg hard regent laat ik hem nu toch iets langer alleen omdat ik dan wat verder loop met de hond. Direct na het voeden dan vind het hij leuk om ff in de box naar zijn mobiel te kijken en dan mist hij me toch niet. Ik denk wel dat als hij ouder wordt dit niet meer zal lukken.

Ik hoef gelukkig geen straat over te steken, dus de kans dat me iets gebeurd is niet zo heel groot. Maar het idee van het briefje is best een goeie. Moeten ze het alleen niet vinden als ik de kleine niet alleen thuis heb gelaten, ach ja, dan horen ze het vanzelf wel.

6. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    In eerste instantie 's ochtends voor m'n vriend na het werk gaat en dan 's avonds weer als ie terug is.
    En als ik 's middags wat langer wil wandelen gaan de kleintjes gewoon lekker mee! (wordt nog wel oefenen, want m'n hondje is een echte bangeschijterd, dus dat wordt nog wat met die kinderwagen ernaast ;))

Ik las hier ergens dat iemand het had over een babyfoon met 3 km bereik. Maar jeetje, je wilt toch niet zo ver gaan lopen terwijl je kindje alleen thuis is?
    Ook al hoor je wat in de babyfoon en weet je dat je terug moet, met 3 km ben je echt niet binnen 5 minuten thuis :(

7. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    Nou ik weet wel dat ik gewoon met de wagen of draagzak de hond uit ga laten hoor. Ooit moet het toch lijkt me. Kleine gewoon goed inpakken.

Ik zou het mezelf nooit vergeven als ik de kleine alleen thuis laat en er gebeurt iets (met mij of de beeb).

8. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Ik zei ook niet dat ik 3km ver ging lopen :rolleyes: , ik schreef dat er babyfoons zijn met 3km bereik.
    Met 750 meter bereik heb je niet, het is of 150 of 300 of 3 km volgens mij. Hangt van het gebruikte protocol af.

En van dat briefje (met baby is alleen thuis) is een hele goeie.

9. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi

gewoon de kleine meenemen hoor. wanneer de kleine zijn/haar geboorte gewicht heeft bereikt en zichzelf op temp kan houden mag hij/zij gewoon naar buiten en idd zoals al eerder aan is gegeven is voor jezelf ook goed. hier loopt mijn man 's ochtends een rondje (ik vind dat als je een hond hebt je die samen moet uitlaten en niet alleen de vrouw ;) ) en tussen de middag doe ik een groot rondje met baby maakt niet uit welk weer het is! en 's avonds nog een rondje.

succes en komt vast goed zolang jullie beide er iets voor doen ;)

gr saskia

ps; oh ja enne ik laat hem ook echt nie alleen hoor, ieder zijn mening maar ik vind het heel tricky, er kan altijd en overal wat gebeuren maar toch.....

10. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Well excuse me ;) (waarom komt die :rolleyes: smiley zo vreselijk vervelend op me over?)

11. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    hoi Melliemel,

Ik dacht juist dat mannen meestal de hond uitlaten.
    bij ons iig wel ( bij mijn ouders ook)
    En smiddags doet mijn dochter het want dan zijn wij vanwege het werk niet thuis.
    De laatste ronde doen we vaak samen en uiteraard in het weekend het bos in met zijn drietjes

12. Niet meer actief

Ja dat snap ik... maar dan ga ik hoop ik zelf de pijp uit en dan heb ik er geen last van!

13. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Mijn zus bracht haar zoontje naar school en liet haar dochtertje van 1 maand oud slapend in haar bedje achter in huis. Heen en weer naar school duurde nog geen 10 minuten, was echt heel erg dichtbij. Toen ze thuis kwam stonden de buren voor op straat naar haar huis te staren, niet wetende dat er een klein kindje in lag te slapen. Er was kortsluiting geweest, kleine brand was al ontstaan en al redelijk wat rookontwikkeling. Buren hadden aangebeld, niets gehoord en aangenomen dat het huis leeg was. Mijn zus ging helemaal uit haar dak, vloog het huis in en rukte dochtertje uit bed, levend gelukkig! Dus ze kwamen met de schrik vrij, maar het was ook absoluut de laatste keer dat ze haar kindje alleen in huis liet....

Zeg niet dat er in 10 minuten niets kan gebeuren, korstsluiting duurt nog geen seconde en kan ìedereen overkomen, hoe klein de kans ook is.
    Daarbij komt dat als je 1 keertje de hond uitlaat en je laat je kleintje in huis achter de kans natuurlijk nog eens vele malen kleiner is, dan dat je het elke dag doet, zo maak je de kans dàt het jou overkomt natuurlijk vele malen groter!

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Als je echt weg gaat van je huis kan ik me voorstellen dat het een risico is.

Maar er is wel een verschil vind ik, tussen een rondje om je huis lopen, waarbij je je eigen huis gewoon kunt blijven zien, of ergens 10 minuten naartoe gaan waarbij je je eigen huis niet kunt zien.

15. nicol

nicol Actief lid

8 nov 2005
    142
    0
    0
    Ik ben het helemaal met je eens, mijn vriend is veiligheidsadviseur bij de brandweer en ik krijg dus ook de meeste verhalen mee. Mensen staan er idd niet bij stil hoe snel iets in de brand kan vliegen.

Ik zal mijn dochter nooooit alleen in huis laten, maar dat is mijn mening.

16. nicol

nicol Actief lid

8 nov 2005
    142
    0
    0
    Een paar brandmelders in huis wordt je altijd wel wakker van ;) in nieuwbouw woningen is het zelfs verplicht!

17. ja ik ben nu zwanger dus weet niet wat ik zou doen....
    Kan nu wel zeggen zou dat wel of niet doen amar weet dat helemala niet.

Wij hebben 2 honden , een kleine en een grote....
    Mijn man laat ze uit voordat hij naar zijn werk gaat om half 7 .
    De honden moeten dus tussen de middag ook hun behoefte doen anders moeten ze het ophouden tot soms wel 17.30 uur.

Maar ik kan nu al zeggen dat ik niet de honden uit kan laten en ook nog eens de kleine mee kan nemen.
    Ik kan die grote maar net houden en als ik dan de kinderwagen bij heb is dat niet te doen... En gewoon te eng.
    Als hij een andere hond ziet of zo dan moet ik snel reageren anders trekt ie me mee dus dat gaat gewoon niet....

Dus ook wij moeten nog met iets komen daarvoor...
    Honden leren rustig te zijn hebben we al tig malen geprobeerd :( ;)
    Maar ja jonge honden en lekker speels en grof :D

Groetjes Marloes

18. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Bosi, je hebt een punt hoor, maar ts vraagt of het een risico is om haar kindje 15 minuten alleen te laten liggen. Op de manier waarop zij haar vraag stelt, ga ik ervan uit dat ze wel iets verder gaat dan alleen een rondje om haar huis.

19. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Ik zie wel dat mijn mening weinig gedeelt wordt. Natuurlijk kan je huis in brand vliegen, en wellicht ben ik wat makkelijker omdat mijn oudste dochter bijna elf is, en ik weet wat de echte risisco's zijn die je verplicht bent te nemen.

- Ze fietsen alleen over straat
    - ze spelen alleen buiten met vriendinnetjes
    - ze gaan naar feestjes
    - ze zijn alleen thuis
    - ze hebben verdriet wat je niet kan oplossen, omdat het gewoon verdrietig is.
    - ze breken hun ledematen bij het sporten
    - ze doen dingen waar je geen weet van hebt.

afin, in dat perspectief, vind ik je baby even alleen laten ,met babyfoon op zak maar een heel klein risico.

bovendien : je kind meenemen in de auto , das pas gevaarlijk, en dat risico neemt bijna iedereen.

20. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    mijn vriend doet t smorgens voor zijn werk waardoor ik ze pas tegen de middag hoef uit te laten.
    ik denk maar met de wagen ik heb er wel drie maar ze zijn niet zo groot en 1 loopt het grootste stuk los. ach ze leren t maar om er netjes naast te lopen

Deel Deze Pagina