Apart eigenlijk he.....honden staan dus veel lager op de lijst want die laten we zonder pardon alleen thuis als we weg moeten... Ik weet wel dat dat nou eenmaal zo is, maar toch...als je er over nadenkt... Als wij een dag weg zijn, gaat dat soms best wel eens door mijn hoofd. Gelukkig let mijn buuf altijd op de hond en laat hem dan ook ff uit. Over de beeb...mijn ex had wisseldiensten, als hij nachtdienst had en overdag moest slapen, liet ik mijn zoon weleens in zijn bedje slapen en ging ik de hond uit laten of ff een (hele) snelle boodschap doen. (woonde boven de winkel) , maar ik had altijd een briefje bij me waarin stond dat mijn kindje thuis in zijn bedje lag. Je weet het maar nooit.
Ik laat rustig de kleine 10 minuten alleen thuis als ik de hond moet uitlaten of de oudste naar school moet brengen en de jongste slaapt. Dit zou ik dus ook doen als nr drie er straks is. Ik heb wel een briefje bij me en sein vaak de buurvrouw in dat ik ff weg ben. Je hoeft werkelijk geen drie weken te wachten om met je baby naar buiten te mogen hoor! Ik liep na bijde bevallingen met 7 dagen heerlijk en trots buiten!
Weet je ik hoor allemaal wel van wat er kan gebeuren IN huis.Maar wat dacht je ervan als jij de hond uitlaat en er op straat iets met jou gebeurt?JA ver gezocht maar in mijn omgeving wel gebeurt...moeders ging even op de hoek bij de bakker een brood halen en zou nog gen 5 min duren.Rijd een gek haar aan..Eer dat ze erachter kwamen wie ze was, was het al avond en was haar vriend net thuis.PANIEK PANIEK De beeb had een hele dag! alleen gelegen.. Alles is gelukkig goed gekomen maar ik verlaat dus nooit meer het huis zonder mijn kids!
Daar dacht ik dus ook al aan sandra, de hond laat ik zo even alleen, 4 uurtjes. wannabe: je hebt ook zeker een punt. Als je namelijk overal bij na gaat denken is alles een risico, vooral met iedereen in de auto. Misschien kun je een baby best alleen laten, maar moet er een buurvrouw/buurman op de hoogte zijn, dan voorkom je als er eventueel brand uitbreekt, dat ze denken dat er niemand is.
Ik lees toch echt met open mond hoe makkelijk mensen hun kindjes alleen laten en dan de vergelijking met de hond alleen laten, zie mijn kind toch niet gelijk aan mijn huisdieren hoor! De beesten hebben hier de hele dag voer tot hun beschikking dus als mij wat overkomt onderweg hebben ze gewoon eten en drinken een baby stapt niet even uit bed om een flesje melk zelf klaar te maken.. Bovendien dat van een briefje leuk en aardig, maar denk je dat mensen je zakken meteen na gaan voelen op briefjes en zo? Nou goed iedereen moet het zelf weten, maar ik verzeker je als er wat gebeurt terwijl je weg bent zal je je de rest van je leven dood en doodongelukkig voelen en vreselijk schuldig dat durf ik toch wel met grote zekerheid te zeggen..
Als je een ongeluk krijgt en het briefje zit in je portomenee of jaszak zullen ze dat snel vinden. Ze kijken namelijk, als je niet aanspreekbaar bent, of ze iets kunnen vinden met naam adres etc. En ja dan zien ze ook het briefje. Het is aan een ieder om te bepalen of je je kind wel/niet alleen thuis laat. Ik oordeel daar niet over!
Persoonlijk zou ik mijn baby nooit alleen thuis laten, een ongeluk zit in een klein hoekje, zelfs in 5 minuten kan er al heel wat gebeuren. Heb voor mijn hond ook een oppas als ik wegga hoor, ze kan nu wel ff alleen zijn, maar tis een puber dus lang gaat nog niet. On topic: mijn hond gaat 4 x per dag naar buiten, waarvan 3 x met mijn vriend en 1 x met mij. Hij werkt 10 uur per dag, en hij kan het ook. Dus misschien is het handig om de uitlaattijden van je hond zo te plannen dat jij er maar 1 x per dag uitmoet. Na de bevalling is hij de 1e 3 weken thuis en hoef ik de hond helemaal niet uit te laten. Daarna neem ik de baby gewoon mee in kinderwagen of draagzak. Ik heb juist gehoord dat de baby alleen de eerste 10 dagen binnen moet blijven, dus vraag het even aan je VK hoe dat zit en misschien kom je die tijd dan wel door met hulp van je ouders en vriend en kan je daarna lekker gaan wandelen met je hond en je baby.
je hoeft de kleine geen 10 dagen in huis te houden. ik heb stage gelopen als kraamverzorgster en daar lieten we de kraamvrouwen met de baby goed ingepakt (mits het goed weer was ) even een heeeeel klein blokje om lopen. je kan ook in overleg met de kraamverzorgster of zij niet een blokje met de hond wil lopen. je kan altijd vragen.nee heb je ja kan je krijgen toch? groetjes rianne
Hoi Mist, Al mijn kind iets overkomt voel ik me zowiezo de rest van mijn leven doodongelukkig Ik kan een stuurfout maken, de hond kan mijn kind aanvallen. de baby kan zich ernstig verbranden, aargh er kan zoveel, als je daar allemaal bij stil gaat staan heb je geen leven meer, vind ik dan. Helaas bestaat het opvoeden van kinderen uit loslaten loslaten en nog meer loslaten. En ooh wat is dat soms moeilijk. Dat briefje, daar wordt altijd op gecontroleerd als je wat overkomt. Van mij hoeft niemand zijn kind ook maar één seconde alleen te laten hoor. Alle begrip voor jullie gevoel. Ik denk alleen dat ik het af en toe zal doen. Niet vaak want tijdens mijn zwangerschaps verlof is mijn dochter er ook in de middag en zij loopt vaak met de honden, en daarna ben ik weer aan het werk. Maar het gaat mij dan ook meer om mijn gevoel daarbij. dat je nou eenmaal altijd risico's loopt , altijd.
Risico's loop je altijd ja, dat weet ik heel goed (mijn zoontje is helaas nog steeds herstellende van een brandwond ) maar je hoeft de risico's wat mij betreft ook weer niet op te zoeken.. maar zoals ik al zei zoveel mensen zoveel meningen..
Maar dat zei ik ook, allemaal gevoel en meningen , en gelukkig maar, zolang we goed voor onze kids zorgen is het ook prima. Ik discussieer alleen graag, en laat altijd het liefst de andere kant zien van de zaak ( zal wel een beroepsdeformatie zijn ) Sterkte met je zoontje
maar goed dit topic gaat niet over wel of niet alleen laten van je beeb (wel een interessant onderwerp, miss een topic over openen ) Ik denk dat je er soms niet aan ontkomt om je hondje ff uit telaten en je kindje laten slapen...miss dat iemand nog andere iedeeen heeft. gr