Mijn meisje is ziek. Gisteren was het erg spugen en diarree. Vandaag heeft ze haar flessen binnen gehouden. Maar nu heeft ze al de hele dag 39.5. Net om 17.45 haar toch maar een zetpil gegeven. Ze heeft nu nog 38. Ze slaapt veel, reageert wel maar is heel rustig en staart veel. Wat zouden jullie doen? De huisartsenpost bellen of nog afwachten?
Ik zou hier niet om bellen. HAP kan ook niks doen toch? Er is geen sprake van uitdroging, de koorts laat zich dempen door paracetamol, dus dan is het een kwestie van uitzieken lijkt me
Zolang ze drinkt en plast en helder is als ze wel wakker is en je haar wel gemakkelijk wakker krijgt (ze dus niet versuft/afwezig is) zou ik het aankijken. Paracetamol doet haar kennelijk goed en slaap hebben ze nodig als ze ziek zijn. Klinkt alsof je haar goed in de gaten hebt en ik zou ook nog niet bellen. Gewoon alert blijven op haar gedrag en als je het niet vertrouwd, dan gewoon bellen...bij ongerustheid kun je beter een keer te vaak bellen
Ga af op je gevoel! Wij houden altijd dit aan; - Langer als 3 dagen koorts - Minder als de helft van de flessen - Erg suf - Moedergevoel! Zo hebben we van het voorjaar met enorme buikgriep elke dag(!) de huisarts gezien om op uitdroging te controleren. 200-500ml per dag was genoeg om niet uit te drogen zei hij toen.
Zolang ze goede plasluiers heeft en niet suf wordt is het een kwestie van uitzieken. Wanneer je het niet vertrouwd of je maakt je ongerust dan altijd bellen. Beterschap!!
Hier hielden we aan dat we belden op de 3e dag koorts. Als ze weinig drinken, weinig plassen, suf worden, dan eerder. Maar onze meiden zijn altijd vrolijk, ook met koorts. Wel wat rustiger, maar niet suf ofzo.
Ik heb uiteindelijk niet gebeld. Het lijkt nu weer redelijk te gaan en ze is al 4 uur achter elkaar wakker. Wat kan je je toch ongerust maken als zo een hummeltje ziek is! En dan ook nog eens een overbezorgde oma waardoor je nog meer aan jezelf gaat twijfelen. Die wilde al dat ik naar de dokter zou rennen als haar snot groen is haha.
Ik ga zelden naar de dokter met de kinderen. En 4 van de 5 keer dat we zijn geweest was omdat de opvangleidster zich zorgen maakte en de dokter vervolgens zei dat ie niks kon doen
Idd dat klein zijn maakt ze zo kwetsbaar en dan maak je je nog sneller zorgen en ook nogeens een emo-oma erbij haha. Gelukkig gaat het alweer een stuk beter. Gr Ingrid.
Misschien krijgt ze tandjes, die van mij kreeg ze ook met 4 maanden en nu komen de twee bovenste ook al.